Ultimoo Incasso

Over Ultimoo Incasso

ultimo-incasso-logo

Ultimoo Incasso is dé incasso specialist met landelijke dekking en biedt al sinds 1997 de best mogelijke incasso dienstverlening. Ultimoo is gecertificeerd en werkt onder het keurmerk van de NVI. Wij incasseren zowel vorderingen op bedrijven als op particulieren. Persoonlijke aandacht staat dan ook hoog in het vaandel. We werken hard om u – zonder compromis – de best mogelijke incasso dienstverlening te bieden, niets meer en niets minder.

Reviews

Filter op
  1. Pietje Puk

    Fake Mail lijkt het wel

    wij krijgen als bedrijf zoveel fake / spam mail dat we door de bomen het bos niet meer zien. Dit soort bedrijven zouden eerst persoonlijk eens contact moeten opnemen. Het logo in dit mailtje is zo slecht van kwaliteit dat je denkt dat het wel nep moet zijn. Dus ik weet ook niet of deze recensie terecht is want allicht is het nep en kan dit bedrijf er niks aan doen. De mail is niet op naam, het adres van ons bedrijf staat er niet bij etc.. En het is onduidelijk waar het over gaat. In ieder geval hebben wij de originele factuur nooit gehad, ook geen betalingsherinnering, dus betalen doen we sowieso niet.

    General: 1/5
  2. Hanneke

    Fraudeurs

    Slechte ervaring, ik heb EAN codes gekocht, in rekening betaald maar krijg aanmaningen van ultimoo incasso. GS1 reageert niet op mails en ultimoo wijst naar GS1. Spijt dat ik met GS1 in zee ben gegaan. Ultimoo zijn boeven die profiteren van de administratieve chaos bij GS1

    General: 1/5
  3. Argus

    Minderwaardige bottom-feeders

    Minderwaardige bottom-feeders. Voor een administratieve herberekening bij DHL van €0,27 die een kleine vijf maanden na betalen van de inklaringskosten in rekening zijn gebracht, plus €30 afhandelingskosten, heeft Ultimoo Incasso er nog eens €40 bovenop gegooid. Schulden in bulk opkopen, ook al zijn het schijnbaar computer bugs, is blijkbaar ook een verdienmodel. Als je een borderline psychopathische graaier bent, althans…

    General: 1/5
  4. H. Schaap

    Weer zo een schimmig bedrijfje dat denkt dat iedereen dommer is dan ZIJ.

    Zogenaamd een rekening van FEDEX niet betaald.
    Dat klopt ook nooit gekregen.
    Hebben niets voor mij in- of uitgevoerd.
    Zij hebben alleen pech ben een gepensioneerde douaneambtenaar en weet hoe alles zou moeten gaan bij in- en uitvoer.
    Ultimo éénmalig gebeld en de rest stuur ik gewoon retour.

    Oh ja, eigenlijk géén 1 ster, maar moet helaas van de software.

    General: 1/5
  5. Jeroen

    Geen compassie

    Ultimoo Incasso is slecht nieuws. Geen compassie en je valide argumenten worden zomaar van tafel geveegd.

    General: 1/5
  6. Leco

    Verschrikkelijk bedrijf

    Claimt geld, waarvoor ze niks hebben gedaan. In januari een factuur betaald en in mei wordt Ultimoo ingeschakeld om mij te wijzen op het feit dat ik nog moet betalen. 17 mails later komen ze tot de conclusie dat ik de factuur inderdaad in januari heb betaald, maar alsnog vragen ze incassokosten.

    Wat een treurig bedrijf.

    General: 1/5
  7. A. Willemsen

    Nep faktuur Rentokil

    Pas op; nepfaktuur van Rentokil ontvangen via Ultimoo twv. 330 eur. of ik even binnen 5 dagen wil betalen.

    – Nooit iets gekocht bij Rentokil
    – Foutieve bedrijfsnaam & contactpersoon. alleen de postcode klopt.
    – El cheapeau envelope, allemaal fake

    uit nieuwsgierigheid gebeld en originele faktuur opgevraagd. niets meer van gehoord….

    General: 1/5
  8. Peter Tiemersma

    Ultimoo oplichters

    UI het niets een brief dat ik binnen 5 dagen een bedrag van € 91.13 voor nog te betalen BTW. Hoofdsom, rente en incassokosten van € 40.- van een factuur van DHL die ik op 09-03-2023 zou moeten hebben ontvangen. Naam van het bedrijf klopt niet met mijn adres. Gelukkig is er internet en kwam ik er al snel achter dat dit bedrijf dit stelselmatig doet. Ik heb een kopie van het schrijven gemaakt en deze in een e mail bijlage gestuurd aan de fraudeafdeling van DHL.
    Ze zoeken het maar uit, ik betaal geen cent.

    General: 1/5
  9. sp

    oplichters

    Pure oplichters dat zo'n bedrijf bestaat

    General: 1/5
  10. Tony

    Oplichters

    Uit het niets kreeg ik een incassorekening van ongeveer 50 euro. 10 euro van een betaling waar ik uiteraard niets vanaf wist en 40 euro incassokosten. Ik heb deze betaald met de gedachten dat ik zelf een fout gemaakt heb. Echter krijg ik een week later precies dezelfde rekening nog een keer. Na wat op internet ge hebben gekeken ben ik er achter gekomen dat dit oplichters zijn.

    General: 1/5
  11. van den Brand

    oplichters

    oplichters , Het verbaast me dat dit bedrijf nog steeds actief is

    General: 1/5
  12. Eduard

    2 verschillende bedragen

    In goed vertrouwen gebeld met Ultimoo wel erg lang aan de telefoon moeten wachten maar ja je wilt het graag oplossen. Ze vertelde mij dat het douanekosten waren van iets dat ik besteld had uit Hongkong! Wel aannemelijk maar nooit daarvan een factuur gezien ze zeiden dat dit van DHL was gestuurd maar deze nooit ontvangen. De eerste aanmaning was er gelijk eentje met een incassokosten van ja hoor je vermoed het al €40,- terwijl de hoofdsom 49.95 was met daarbij nog eens € 0,22 rente kosten. De tweede aanmaning zou er dan eentje moeten zijn met een verhoogd bedrag als ik niet zou betalen, het gekke is dat ik er eentje kreeg met een lager bedrag € 90.13 eerste was € 90.17! Mailtje gestuurd naar dhl@ultimoo.nl maar geen reactie gekregen van Ultimoo. Na de tweede aanmaning nog een mailtje gestuurd, wederom geen reactie, ben toen gaan kijken op het internet naar oplichters en kwam toen op deze site terecht. Mensen let op oplichters! Ongelofelijk dat deze mensen gewoon hun gang kunnen gaan en beloont worden, die spoor je binnen 1 minuut op via de bankrekening, waarom worden deze mensen niet opgepakt. Oplichting loont schijnbaar in NEDERLAND !!

    General: 1/5
  13. Zo

    Scam company?

    Received a letter demanding around 45 euros for a FedEx invoice I had either already paid, or never even received (I pay all my invoices immediately). Made multiple attempts to contact them but months later still no reply.

    General: 1/5
  14. Spook factuur?

    Factuur onbekend

    Mijn vrouw ontving op haar eenmanszaak een incassobrief van Ultimoo, waarin een relatief laag bedrag stond genoemd als hoofdsom + rente (circa 80,-) en daarboven direct 40,- aan incassokosten. Mijn vrouw had nooit helemaal geen factuur gezien van de opdrachtgever Fedex, geen email, geen herinnering, geen aanmaning, helemaal niets hadden wij ontvangen van Fedex. Daarnaast hadden wij ook geen correspondentie van Ultimoo ontvangen. Wij hebben geprobeerd met Fedex te bellen, maar daar krijg je onmogelijk iemand te spreken als je het op internet vermelde telefoonnummer belt. Dus ik heb eigenlijk direct de openstaande hoofdsom + rente betaald aan Ultimoo. Wederom niks meer van gehoord. Totdat ik zelf, helaas de dag na de betaling, er even bij stilstond, waarom heb ik eigenlijk betaald? Ik las de brief nogmaals en zag toen dat ze twee verschillende factuurnummers benoemde in dezelfde brief, vorm fout? En daarbij had ik of mijn vrouw nooit een factuur of enige andere correspondentie van Fedex gezien. Maar goed, wederom een les geleerd. Nooit meer zomaar (dus impulsief) betalen.

    General: 0/5
  15. N.o

    Nep facture

    Telkens een spook factuur ontvangen voor een niet afgenomen dienst(DHL) dit bedrijf is een oplichterspraktijk. Dit soort praktijken moet justitieel aangepakt worden.

    General: 0/5
  16. John

    Schuldeiser gebruikt Ultimoo briefpapier met hun toestemming

    Laatst kreeg ik een vordering van een schuldeiser op briefpapier van Ultimoo. Alles wees erop dat dit een brief van het incassobureau was. Toen ik Ultimoo echter belde bleek de vordering bij hen niet bekend. Ze blijken briefpapier aan hun opdrachtgevers te verstrekken die daar alles op kunnen zetten wat ze maar willen onder het mom van een incassobureau. Heel kwalijk vind ik dit want je krijgt meteen het idee dat de incassoprocedure is opgestart met bijbehorende kosten. Oneigenlijke dwang en misleiding dus. Ik betwist de vordering maar wat kan ik doen? De schuldeiser zet de vordering uit bij een incassobureau, de kosten beginnen te lopen, enige wat ik kan doen is naar de rechter gaan. Dat doe je niet zo snel voor een vordering van 169 euro. Wat kun je dan doen?

    General: 1/5
  17. MG

    Oplichters

    Oplichters,nooit mee in zee gaan

    General: 1/5
  18. Cindy

    Dwingend

    Deze mensen komen continu aan je deur omdat ze met je willen praten .zelfs in het weekend .Dit komt intimiderend over.

    General: 1/5
  19. Petra

    Geen zuivere koffie

    Incassokosten van 40 euro werden gevorderd, na 1 brief. Dat is vreemd. Ik heb gebeld en ze zeiden dat dit al de tweede brief was. Dat is absoluut niet waar. Dit kan ik niet bewijzen maar Ultimoo ook niet. Waarom sturen ze de brieven niet aangetekend? Zeer agressieve manier van doen. Ik had bezwaar aangetekend tegen de vordering van de incassokosten maar ze hebben nooit wat laten weten. Vreemde organisatie.

    General: 1/5
  20. E.V

    Zeer vreemd incassobureau

    Ik kreeg een SMS van Ultimoo,die me adviseerde om op een link te klikken om een openstaande vordering in te kunnen zien. Of ik moest bellen naar het genoemde telefoonummer in de SMS. Iedereen weet dat in textberichten klikken op links, onveilig is. Het is een open deur voor oplichters, en hetzelfde geld voor het terugbellen van vage nummers. Daarnaast ontdekte ik, door mijn rekeningafschriften te doorzoeken, dat ik deze factuur een aantal weken terug al betaald had. Ultimoo heeft dus een slechte administratie, en blijft je lastig vallen, zelfs per SMS op je prive telefoon.. ookal heb je al betaald. Ik herinner me, dat toen ik betaalde.. ik eigenlijk niet eens wist wat ik betaalde. Ik deed het (stom) in goed vertrouwen. Maar de bijbehorende originele factuur, heb ik nooit gezien. Geen idee dus, waarom ik überhaupt benaderd werd door een incassobureau. Ik kende de rekening nog niet eens. Ik vraag me zeer sterk af, of dit wel een betrouwbaar bedrijf is. Ik vraag me af waarvoor ik eigenlijk betaald heb. En ik vraag me af waarom de betaling niet opgemerkt is/waarom ik nog steeds SMS jes krijg. En ik vraag me af, waarom ze onbereikbaar zijn. Want ook dat is het geval. Ik vermoed sterk, dat het een erg onbetrouwbaar bedrijf is.

    General: 1/5
  21. Aat

    Waardeloos 'incasso' bureau

    Ik krijg een aantal keren per jaar, al jaren lang, incasso's van hen over facturen die ik niet herken. Facturen van niet geleverde diensten dus. Onbegrijpelijk dat dit soort malafide bedrijven rustig kunnen blijven bestaan

    General: 1/5
  22. Klaartje van olderen

    Dombo trekt vieze karretjes lijken belastingdienst wel mensen kijk uit voor dit clubje

    Ik word al misselijk als ik de naam hoor

    General: 0/5
  23. Eddie

    Oplichters

    Oplichters waar totaal niet mee te praten valt. Wat een ratten hebben zij rondlopen als 'personeel' zeg.<br /> <br /> Dit bedrijf is niets meer dan opgericht om mensen die problemen hebben verder de problemen in te werken.

    General: 1/5
  24. Marlies

    Oplichters

    klopt niks van denk erom!

    General: 1/5
  25. Willem

    Waardeloos

    We komen er samen uit zegt dit buro, wat een bullshit,1 waardeloze bende

    General: 1/5
  26. K-Online

    Niet bereid \'fatsoenlijk\' in gesprek te gaan

    Ultimoo, voornamelijk Dhr. van Leeuwen is niet bereid om fatsoenlijk in gesprek te gaan. We betalen al onze facturen altijd snel, waar we tot onze verbazing een aanmaning hebben gekregen voor een FedEx factuur van (maar) â�¬30,- + 41,05 incassokosten. We hebben nooit een factuur verzonden noch een aanmaning gezien. Ultimoo is wettelijk verplicht aan te kunnen tonen dat de facturen en aanmaningen verzonden (!) en ontvangen zijn. Er is überhaupt nooit e-mail contact geweest. Dit is niet het geval, toch zijn ze absoluut niet bereid om iets aan de incassokosten te doen. \"Je kan bezwaar indienen\". \r\n\r\nWanneer ik vraag om \'bewijs\' zeggen ze dat de facturen en aanmaning per post verzonden zijn. Wie stuurt er anno 2020 nog facturen per post?…. Onwetend van welke facturen het over gaat en onze ervaring met de klantenservice van Ultimoo, raden we deze partij absoluut niet aan.

    General: 1/5
  27. Henri

    Contact Ultimoo incasso

    Ze betichten je ervan dat je niet reageert op hun mails. E mails die aankomen zijn volgens hen lege e-mails. Ze weten niet waar de zogenaamde openstaande openstaande facturen van zijn. Tot zover ik weet heb ik overal aan mijn financiële verplichtingen voldaan.

    General: 1/5
  28. I.

    Kwalitatief niet in orde

    Buro koppelt openstaande vorderingen aan bedrijven. Doet echter geen enkele check op gegevens. In mijn geval kwam een gedeelte van mijn bedrijfsnaam overeen met de openstaande factuur (van een ander). Op deze factuur stond een andere bedrijfsnaam, een ander contactpersoon en een volledig ander afleveradres EN TOCH maken ze de koppeling. Ultimoo doet geen enkele poging om in dossier te duiken. Als gedupeerde mag je alles fijn uitzoeken. En als dan blijkt dat Ultimoo fout zit …… geen excuus. Een mailtje dat ze het adres in de database zullen aanpassen. Dit bedrijf is geen keurmerk waardig.

    General: 1/5
  29. Rianne

    Juridisch onjuiste aanmaning / rentekosten

    Dit incasso bureau wordt oa gebruikt door DHL. Terwijl er geen aanmaningen zijn ontvangen en ook niet per aangetekende post gestuurd zijn, per direct een incasso ontvangen van een factuur die nog maar 2 maanden oud was. Ook de rente die berekend was, is te hoog volgens de norm. Bedrijven die met hen in zee gaan, zouden eigenlijk gewaarschuwd moeten worden voor een zeer slechte pr. Blijkbaar is dit incassobureau niet meer dan een opkoper van incasso's waarbij ze uitgaan van de angst van de ontvanger. Als ik het geld en de tijd had gehad, was ik graag gaan procederen. Nu maar betaald om er vanaf te zijn, maar wel per direct mijn account bij DHL opgezegd!

    General: 0/5
  30. Anja

    Aanmaningen deugen niet

    Natuurlijk moet je betalen Maar ultimo kan geen bewijzen geven dat ze eerder hebben gemaand. Nooit eerder factuur gehad. Zeer slecht bedrijf!

    General: 0/5
  31. Eric.

    Tijdig betaald, toch incassokosten.

    Ik heb gelukkig geen ervaring met Incassoburo's, maar ben blijkbaar zo naïef om te denken dat ze op zijn minst professioneel blijven. Ik kreeg een reminder dat ik bij Fedex nog €10 had openstaan en als ik niet binnen een paar dagen zou betalen de gebruikelijke incassokosten van €49.95 zou moeten betalen. Het was terecht, dus ik heb die €10 betaald en wat schetst mijn verbazing; de brief van Ultimoo met incassokosten en ik "dien" binnen 5 dagen te betalen. Dus mail gestuurd dat ik al betaald had, daarop het verzoek voor een betalingsbewijs. Om verder gedoe te voorkomen heb ik hun een screenshot gestuurd en hun verzocht om mij op de hoogte te houden…… Na 2 weken stilte nogmaals per mail gevraagd voor terugkoppeling en het resultaat: noppes, stilte, geen bericht. Wat is nu de moeite om mij te laten weten dat het afgehandeld wordt? Maar als ik de klachten lees op Internet over dit bedrijf, bespaar ik me verdere moeite, Enigste dat ik hoop, is dat bedrijven die een Incassoburo in schakelen, een ander buro inhuren dan dit zielig excuus voor een buro !

    General: 0/5
  32. I Maat

    oplichters

    Uit het niet krijg ik een rekening van Ultimoo. Slechts een dikke 8 euro maar wel even 40 euro incassokosten erbij. Ze beweren drie herinneringen gestuurd te hebben wat niet waar is en bovendien weet ik niet waar de rekening over gaat.

    General: 3/5
  33. Stpehan

    Onterecht intrum justitie op me afgestuurd

    Kreeg uit het niets een brief van intrum justitia dat Ultimoo onder de naam dept purchase vind dat ik ze nog 380 moet betalen. En dat ze voorstellen dat ik maandelijks 47,80 ga betalen. Wel jammer dat aan die brief alleen het adres klopt. Naam klopt niet en het bedrag al helemaal niet. Het gaat om een andere S. van Rooij

    General: 2/5
  34. N. de Jager

    Grof taalgebruik

    Ik had een vraag over een betaling die ik niet had gedaan, denkende dat ik opgezegd had. Als antwoord kon ik krijgen dat het mijn eigen schuld was. De tonen was erg neerbuigend, ik vroeg of dat anders kon, toen werd ze echt onvriendelijk. Dat moest ik maar zijn, toen ik van teleurstelling zuchtte, zo was ik nog nooit behandeld, zij ze " je kan nu wel zuchten" , toen ik daarop zei dat je zo niet met een klant praat, zei ze je bent mijn klant niet en ja daar weet u natuurlijk alles van, ik ben zelden zo onbeschoft behandeld, ik heb boos opgehangen. Ongeacht of ik een fout heb gemaakt, de klantenservice medewerkster hoort toch je vriendelijk te woord te staan? Ultimoo heeft hier de koude douche verdiend en deze medewerkster gauw de laan uit sturen, die doet Ultimoo geen goed.

    General: 2/5

Plaats een review

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Your rating:*

General:

Rating

0.9