Ultimoo Incasso

Ultimoo Incasso is dé incasso specialist met landelijke dekking en biedt al sinds 1997 de best mogelijke incasso dienstverlening. Ultimoo is gecertificeerd en werkt onder het keurmerk van de NVI. Wij incasseren zowel vorderingen op bedrijven als op particulieren. Persoonlijke aandacht staat dan ook hoog in het vaandel. We werken hard om u - zonder compromis - de best mogelijke incasso dienstverlening te bieden, niets meer en niets minder.

Ultimoo Incasso Reviews

    Schuldeiser gebruikt Ultimoo briefpapier met hun toestemming

    Laatst kreeg ik een vordering van een schuldeiser op briefpapier van Ultimoo. Alles wees erop dat dit een brief van het incassobureau was. Toen ik Ultimoo echter belde bleek de vordering bij hen niet bekend. Ze blijken briefpapier aan hun opdrachtgevers te verstrekken die daar alles op kunnen zetten wat ze maar willen onder het mom van een incassobureau. Heel kwalijk vind ik dit want je krijgt meteen het idee dat de incassoprocedure is opgestart met bijbehorende kosten. Oneigenlijke dwang en misleiding dus. Ik betwist de vordering maar wat kan ik doen? De schuldeiser zet de vordering uit bij een incassobureau, de kosten beginnen te lopen, enige wat ik kan doen is naar de rechter gaan. Dat doe je niet zo snel voor een vordering van 169 euro. Wat kun je dan doen?

    Sterke punten
    Goed telefonisch bereikbaar, vriendelijk te woord gestaan.

    Zwakke punten
    Ze verkopen hun naam en hebben geen idee wat er in hun naam door hun opdrachtgevers naar de klanten wordt gecommuniceerd. Zo zou ik nooit mijn bedrijfsnaam willen uitlenen.

    Oplichters

    Oplichters,nooit mee in zee gaan

    Sterke punten
    Geen

    Dwingend

    Deze mensen komen continu aan je deur omdat ze met je willen praten .zelfs in het weekend .Dit komt intimiderend over.

    Zwakke punten
    Zeer intimiderend

    Geen zuivere koffie

    Incassokosten van 40 euro werden gevorderd, na 1 brief. Dat is vreemd. Ik heb gebeld en ze zeiden dat dit al de tweede brief was. Dat is absoluut niet waar. Dit kan ik niet bewijzen maar Ultimoo ook niet. Waarom sturen ze de brieven niet aangetekend? Zeer agressieve manier van doen. Ik had bezwaar aangetekend tegen de vordering van de incassokosten maar ze hebben nooit wat laten weten. Vreemde organisatie.

    Zwakke punten
    Slechte communicatie. Sturen "fictieve" brieven.

    Zeer vreemd incassobureau

    Ik kreeg een SMS van Ultimoo,die me adviseerde om op een link te klikken om een openstaande vordering in te kunnen zien. Of ik moest bellen naar het genoemde telefoonummer in de SMS. Iedereen weet dat in textberichten klikken op links, onveilig is. Het is een open deur voor oplichters, en hetzelfde geld voor het terugbellen van vage nummers. Daarnaast ontdekte ik, door mijn rekeningafschriften te doorzoeken, dat ik deze factuur een aantal weken terug al betaald had. Ultimoo heeft dus een slechte administratie, en blijft je lastig vallen, zelfs per SMS op je prive telefoon.. ookal heb je al betaald. Ik herinner me, dat toen ik betaalde.. ik eigenlijk niet eens wist wat ik betaalde. Ik deed het (stom) in goed vertrouwen. Maar de bijbehorende originele factuur, heb ik nooit gezien. Geen idee dus, waarom ik überhaupt benaderd werd door een incassobureau. Ik kende de rekening nog niet eens. Ik vraag me zeer sterk af, of dit wel een betrouwbaar bedrijf is. Ik vraag me af waarvoor ik eigenlijk betaald heb. En ik vraag me af waarom de betaling niet opgemerkt is/waarom ik nog steeds SMS jes krijg. En ik vraag me af, waarom ze onbereikbaar zijn. Want ook dat is het geval. Ik vermoed sterk, dat het een erg onbetrouwbaar bedrijf is.

    Sterke punten
    Tot nu toe geen enkele.

    Zwakke punten
    Berichtgeving van openstaande vorderingen per SMS (!?) Links in SMS'jes waar je op moet klikken, terwijl we leven in het tijdperk waarin SMS en App oplichterij constant voorkomt. Niet bereikbaar. Slechte administratie, als factuur al betaald is, heeft Ultimoo dat niet door. Ook niet als je al weken verder bent. Vage berichtgeving. Onduidelijk waarvoor je eigenlijk betaald.

    Waardeloos 'incasso' bureau

    Ik krijg een aantal keren per jaar, al jaren lang, incasso's van hen over facturen die ik niet herken. Facturen van niet geleverde diensten dus. Onbegrijpelijk dat dit soort malafide bedrijven rustig kunnen blijven bestaan

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Totaal onbetrouwbaar bedrijf

    Dombo trekt vieze karretjes lijken belastingdienst wel mensen kijk uit voor dit clubje

    Ik word al misselijk als ik de naam hoor

    Sterke punten
    Zichzelf opheffen

    Zwakke punten
    Zich voor stinkende zaakjes laten spannen voor criminele clubjes

    Oplichters

    Oplichters waar totaal niet mee te praten valt. Wat een ratten hebben zij rondlopen als 'personeel' zeg. Dit bedrijf is niets meer dan opgericht om mensen die problemen hebben verder de problemen in te werken.

    Sterke punten
    Ultimoo heeft geen sterke punten.

    Zwakke punten
    Geen communicatieve vaardigheden, geen empathie, waardeloos algeheel beleid.

    Oplichters

    klopt niks van denk erom!

    Waardeloos

    We komen er samen uit zegt dit buro, wat een bullshit,1 waardeloze bende

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Communicatie onbenullen achter de telefoon

    Niet bereid 'fatsoenlijk' in gesprek te gaan

    Ultimoo, voornamelijk Dhr. van Leeuwen is niet bereid om fatsoenlijk in gesprek te gaan. We betalen al onze facturen altijd snel, waar we tot onze verbazing een aanmaning hebben gekregen voor een FedEx factuur van (maar) �30,- + 41,05 incassokosten. We hebben nooit een factuur verzonden noch een aanmaning gezien. Ultimoo is wettelijk verplicht aan te kunnen tonen dat de facturen en aanmaningen verzonden (!) en ontvangen zijn. Er is überhaupt nooit e-mail contact geweest. Dit is niet het geval, toch zijn ze absoluut niet bereid om iets aan de incassokosten te doen. \\\"Je kan bezwaar indienen\\\". \\r\\n\\r\\nWanneer ik vraag om 'bewijs' zeggen ze dat de facturen en aanmaning per post verzonden zijn. Wie stuurt er anno 2020 nog facturen per post?.... Onwetend van welke facturen het over gaat en onze ervaring met de klantenservice van Ultimoo, raden we deze partij absoluut niet aan.

    Contact Ultimoo incasso

    Ze betichten je ervan dat je niet reageert op hun mails. E mails die aankomen zijn volgens hen lege e-mails. Ze weten niet waar de zogenaamde openstaande openstaande facturen van zijn. Tot zover ik weet heb ik overal aan mijn financiële verplichtingen voldaan.

    Sterke punten
    Niets

    Zwakke punten
    Communicatie, intimidatie, grof taal gebruik, reageren niet op mails en (aangetekende) brieven.

    Kwalitatief niet in orde

    Buro koppelt openstaande vorderingen aan bedrijven. Doet echter geen enkele check op gegevens. In mijn geval kwam een gedeelte van mijn bedrijfsnaam overeen met de openstaande factuur (van een ander). Op deze factuur stond een andere bedrijfsnaam, een ander contactpersoon en een volledig ander afleveradres EN TOCH maken ze de koppeling. Ultimoo doet geen enkele poging om in dossier te duiken. Als gedupeerde mag je alles fijn uitzoeken. En als dan blijkt dat Ultimoo fout zit ...... geen excuus. Een mailtje dat ze het adres in de database zullen aanpassen. Dit bedrijf is geen keurmerk waardig.

    Sterke punten
    ze nemen de telefoon aan.

    Zwakke punten
    koppelen 'blind' facturen aan personen voor wie incasso niet bestemd is. Controleren niet. Starten blind op eigen database. Erkennen geen fouten.

    Juridisch onjuiste aanmaning / rentekosten

    Dit incasso bureau wordt oa gebruikt door DHL. Terwijl er geen aanmaningen zijn ontvangen en ook niet per aangetekende post gestuurd zijn, per direct een incasso ontvangen van een factuur die nog maar 2 maanden oud was. Ook de rente die berekend was, is te hoog volgens de norm. Bedrijven die met hen in zee gaan, zouden eigenlijk gewaarschuwd moeten worden voor een zeer slechte pr. Blijkbaar is dit incassobureau niet meer dan een opkoper van incasso's waarbij ze uitgaan van de angst van de ontvanger. Als ik het geld en de tijd had gehad, was ik graag gaan procederen. Nu maar betaald om er vanaf te zijn, maar wel per direct mijn account bij DHL opgezegd!

    Aanmaningen deugen niet

    Natuurlijk moet je betalen Maar ultimo kan geen bewijzen geven dat ze eerder hebben gemaand. Nooit eerder factuur gehad. Zeer slecht bedrijf!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Veel Niet reageren

    Tijdig betaald, toch incassokosten.

    Ik heb gelukkig geen ervaring met Incassoburo's, maar ben blijkbaar zo naïef om te denken dat ze op zijn minst professioneel blijven. Ik kreeg een reminder dat ik bij Fedex nog €10 had openstaan en als ik niet binnen een paar dagen zou betalen de gebruikelijke incassokosten van €49.95 zou moeten betalen. Het was terecht, dus ik heb die €10 betaald en wat schetst mijn verbazing; de brief van Ultimoo met incassokosten en ik "dien" binnen 5 dagen te betalen. Dus mail gestuurd dat ik al betaald had, daarop het verzoek voor een betalingsbewijs. Om verder gedoe te voorkomen heb ik hun een screenshot gestuurd en hun verzocht om mij op de hoogte te houden...... Na 2 weken stilte nogmaals per mail gevraagd voor terugkoppeling en het resultaat: noppes, stilte, geen bericht. Wat is nu de moeite om mij te laten weten dat het afgehandeld wordt? Maar als ik de klachten lees op Internet over dit bedrijf, bespaar ik me verdere moeite, Enigste dat ik hoop, is dat bedrijven die een Incassoburo in schakelen, een ander buro inhuren dan dit zielig excuus voor een buro !

    Sterke punten
    Duidelijk brief.

    Zwakke punten
    Foute incasso versturen, geen terugkoppeling of communicatie als blijkt dat er niets te halen valt.

    oplichters

    Uit het niet krijg ik een rekening van Ultimoo. Slechts een dikke 8 euro maar wel even 40 euro incassokosten erbij. Ze beweren drie herinneringen gestuurd te hebben wat niet waar is en bovendien weet ik niet waar de rekening over gaat.

    Sterke punten
    geen of je moet liegen als een sterk punt beschouwen Dit kunnen ze

    Zwakke punten
    onbeschofte dame aan de telefoon gehad. Echt shocking. Ik vertelde dat ik nooit drie brieven heb gehad. Ze geloofde me niet eens.

    Onterecht intrum justitie op me afgestuurd

    Kreeg uit het niets een brief van intrum justitia dat Ultimoo onder de naam dept purchase vind dat ik ze nog €380 moet betalen. En dat ze voorstellen dat ik maandelijks €47,80 ga betalen. Wel jammer dat aan die brief alleen het adres klopt. Naam klopt niet en het bedrag al helemaal niet. Het gaat om een andere S. van Rooij

    Sterke punten
    GEEN!!!

    Zwakke punten
    Ze hebben bij iemand met schulden mijn adres geplakt, omdat ik toevallig een naam heb die op zijn naam lijkt.

    Grof taalgebruik

    Ik had een vraag over een betaling die ik niet had gedaan, denkende dat ik opgezegd had. Als antwoord kon ik krijgen dat het mijn eigen schuld was. De tonen was erg neerbuigend, ik vroeg of dat anders kon, toen werd ze echt onvriendelijk. Dat moest ik maar zijn, toen ik van teleurstelling zuchtte, zo was ik nog nooit behandeld, zij ze " je kan nu wel zuchten" , toen ik daarop zei dat je zo niet met een klant praat, zei ze je bent mijn klant niet en ja daar weet u natuurlijk alles van, ik ben zelden zo onbeschoft behandeld, ik heb boos opgehangen. Ongeacht of ik een fout heb gemaakt, de klantenservice medewerkster hoort toch je vriendelijk te woord te staan? Ultimoo heeft hier de koude douche verdiend en deze medewerkster gauw de laan uit sturen, die doet Ultimoo geen goed.

    Sterke punten
    Aftroeven

    Zwakke punten
    Brutaal, grof in de mond

Bezoek Ultimoo Incasso

Schrijf je eigen review