Famed

Famed - Goed geregeld Facturatie maatschappij voor medische beroepen.


Famed Reviews

    Oplichters

    Een helse organisatie Mijn tandarts ging verhuizen naar een ander pand en hierdoor deed het pinapparaat het niet. Ik mocht de volgende keer pinnen. Ondertussen verzond de tandarts de rekening naar famed en is er op een rekening van 70 euro 200 euro boete gekomen. Ik kon dat niet betalen en moest dit van famed met de tandarts regelen. Ik ging naar de tandarts en deze konden niets doen als famed al in beeld was. Ondertussen was ik woest en kwam er niet uit werd van het kastje naar de muur verwezen. Ik weigerde dit te betalen zo oneerlijk. Opeens werd ik uit het niets gedagvaard en kwam er 600 euro boete op. Dit moest ook verteld worden door een koerier en hiervoor moest ik ook nog 120 euro betalen. Uiteindelijk na dagvaarding een jaar lang beslaglegging op uitkering van 105 euro per maand. Dit is zo onrechtvaardig en nu.. nu krijg ik gisteren dezelfde rekening van een jaar geleden die net betaald is voor 1000 euro doormidden van beslaglegging en een jaar ellende heeft gegeven. Gewoon een rekening uit het niets van bijna 300 waar ik nooit een factuur van heb gehad niets . En moet binnen een dag reageren anders beslaglegging. Dat deze criminele organisatie mag bestaan

    Sterke punten
    Oplichters

    Zwakke punten
    Alles een onmenselijke oneerlijke organisatie die met valse facturen komt of zomaar uit het niets met een dagvaarding zonder een brief vooraf.

    Klant doet er niet toe

    Begin 2020 ontvang ik een incasso over een tandartsbehandeling in 2019. De factuur van de behandeling heb ik van Famed niet ontvangen. Ondanks meerdere verzoeken om de factuur alsnog te sturen, zodat ik weet waarvoor ik moet betalen, krjig ik van Famed geen reactie. Bij contact met de servicedesk vertelt een ongeïnteresseerde medewerkster dat ik toch weet dat ik in 2019 naar de tandarts ben geweest en zelf op de facturen moet letten. De factuur zou in het famed account moeten staan, maar er is kennelijk een registratiecode van de tandarts niet ingevuld. Dit moet ik zelf regelen met de tandarts (?). Voor wat betreft de factuur is de reactie: 'kijk maar of je van het incassobureau de factuur kunt krijgen, Famed verstrekt geen informatie over facturen die zijn doorgestuurd naar het incassobureau'. Het incassobureau verwijst echter weer terug naar Famed voor de inhoud van de factuur. Een misverstand moet kunnen: wat de servicedesk echter niet heeft verteld is dat er ondertussen een volgende factuur door Famed is aangemaakt. Ook deze is niet zichtbaar in het account. Na enkele weken ontvang ik dus weer een incasso:( Ook nu is Famed niet onder de indruk van mijn klacht dat facturen nog steeds niet zichtbaar zijn en ik ook geen melding ontvang van het verlopen van een factuur. In een mail laten ze weten dat de facturen mijn verantwoordlijkheid zijn en ik moet zorgen dat ik deze tijdig ontvang. Met de tandarts is nu afgesproken dat ik alle facturen per post zal ontvangen. Als dit niet gaat werken ga ik z.s.m.op zoek naar een tandarts die niet met Famed werkt.

    Zwakke punten
    Klantonvriendelijk, klantportaal werkt niet (goed), servicedesk reageert traag en ongeïnteresseerd en werkt niet oplossingsgericht. De servicedesk laat duidelijk merken dat je niet hun klant bent en dat het verplichte winkelnering betreft.

    Fa-wat?

    Tijdens mijn studie jaren geleden gezeur gehad met Famed omdat de rekeningen naar mn oude adres gingen terwijl ik tandarts op tijd op de hoogte heb gebracht van verhuizing. Bij mijn meest recente verhuizing mijn huidige tandarts (die helaas ook sinds enige tijd met Fa-med in zee is gegaan) ingelicht en pro actief Fa-med benaderd met de vraag of er nog iets openstaat, en ingelicht dat post van mn oude adres niet bij mij aankomt. Krijg daarop doodleuk antwoord dat ze de factuur opnieuw naar mijn oude adres zullen sturen. Om verder gezeik dit keer voor te zijn heb ik via de betaallink een openstaan bedrag overgemaakt, maar ik heb geen idee waar ik nu voor heb betaald. En ze hebben er geen probleem mee gegevens daarover naar een adres te sturen waarvan ik heb gezegd dat ik de brief waarschijnlijk nooit te zien zal krijgen, maar willen me 'voor mijn privacy' niet via mail vertellen waar de kosten voor zijn. Ik heb n droom van een tandarts waar ik altijd van zei dat ik nooit meer een ander wilde, maar nu de praktijk ook met hen in zee is gegaan, ga ik dit toch herzien. In mijn beleving staat de Fa- bij dit bedrijf voor fascisten. De autorisatie die dit bedrijf heeft om je patientgegevens in te mogen zien zou overigens geblokkeerd dienen te worden. Ze verlenen zelf geen enkele zorg, enkel terreur!! Ik sluit mij aan bij eerdere melders dat zorgverleners beter niet met dit bedrijf in zee zouden moeten gaan en hun autorisatie ingetrokken zou moeten worden.

    Zwakke punten
    onvriendelijk, slecht toegankelijk, niet transparant

    Totale chaos bij Famed!

    Famed heeft mij jaren achter elkaar haar facturen naar mijn huidige woonadres gestuurd, ik heb de dossiers er even bijgepakt. Zonder enige aanleiding stuurt Famed haar facturen nu opeens naar mijn oude woonadres. Omdat ik daar al acht jaar niet meer woon heb ik die post niet ontvangen. Wel heb ik gisteren van de huidige bewoner vernomen dat aanmaningen gewoon zijn geretourneerd naar Famed. Toch schakelt Famed, totaal onterecht dus een deurwaarder in om mij een rekening van 180 euro te overhandigen, terwijl de oorsprongkelijke rekening van mijn tandarts 25,- euro bedrog. Wat een een waardeloos bedrijf, dat Famed! Mijn tandarts heeft na jaren van ongemak over de chaos en totaal gebrek aan klantgerichtheid bij Famed ervoor gekozen haar facturatie door een ander bedrijf dan Famed te laten afwikkelen en dat is voor mij (en voor mijn tandarts) een hele opluchting. Onbegrijpelijk dat een bedrijf als Famed in een maatschappij als de onze kan bestaan.

    Sterke punten
    Leuke verassingen, je krijgt opeens een deurwaarder aan de deur, uit het nbiets..

    Zwakke punten
    Totale chaos!

    Wat een onprofessionele organisatie!

    Ik had bij mijn verhuizing 8 jaar geleden verzuimd mijn adreswijziging door te geven aan mijn tandarts. Dat heeft acht jaar lang geen probleem opgeleverd totdat mijn zorgverzekering een bedrag van 25,- euro aan gebitsreinigingskosten (van een rekening van ongeveer 100 Euro) dat buiten de dekking viel aan mij factureerde. De factuur ging naar mijn ouwe adres. Na een paar herinneringen werd een deurwaarder ingeschakeld en word ik gedaagd. De oorspronkelijke rekening van 25,- werd nu 180,- Als je contact opneemt met Famed wordt je te wordt gestaan door een stel horken (vriendelijk uitgedrukt). Men heeft echt totaal geen benul bij de helpdesk van Famed. Ik hem de rekening van Famed aan mijn tandarts laten zien en deze gaf aan dat Famed op geen enkel moment contact heeft opgenomen om te informeren naar een telefoonnummer of adres. Uiteindelijk weet de deeurwaarder je wel te vinden natuurlijk, maar daar heeft Famed geen boodschap aan. Mijn tandarts is gelukkig weg bij Famed want ze waren ook niet blij met de uiterst onprofessionele werkwijze van Famed. Het is jammer dat organisaties als Famed kunnen bestaan, zowel voor de opdrachtgever als voor de uiteindelijke eindklant.

    Sterke punten
    1 ster waardering is nog overdreven hoog, 0,5 star komt meer in de richting!

    Zwakke punten
    Waardeloze behandeling van inkomende telefoontjes bij de helpdesk van Famed. Zetten je even in de wacht maar verbreken de verbinding. Noemen je zes keer achter elkaar 'mevrouw', terwijl je een duidelijk hoorbaar (in mijn geval) een man bent. Tonen totaal geen begrip voor de situatie (gedaagd voor de rechtbank, je krijgt de indruk dat men totaal geen benul heeft wat dit inhoudt en dat men ondertussen met een spelletje patience of een breiwerkje bezig is..

    Opdringerige en arrogante telefoniste

    telefoniste luistert niet, is onbeschoft en heeft geen blad voor de mond.

    Sterke punten
    incassokosten berekenen, oordelen

    Zwakke punten
    Geen empatisch vermogen, niet behulpzaam

    Famed wil niet reageren op klachten

    Sinds juni 2019 met Famed aan het bellen en emailen omdat nota’s niet op mijn adres aankomen. Tot vorig jaar was dit geen probleem en heb ik alle nota’s ontvangen. Volgens Famed ligt de schuld bij Sandd. Sandd geeft echter aan dat Famed niet alle nota’s die aangemeld worden ook daadwerkelijk door Sandd worden ontvangen. Inmiddels heb ik al 7 nota’s en kopie-nota’s niet ontvangen en is een oplossing niet echt in zicht. Famed reageert nu zelfs al niet meer op mijn emails, wat ik toch een zeer kwalijke zaak vind. Zelfs op een ingediende klacht geeft Famed aan dat men niet zal reageren. Famed kan zijn slogan “goed geregeld” beter aanpassen in “niet geregeld”.

    Sterke punten
    nog niet gevonden

    Zwakke punten
    geen / slechte communicatie geen begrip voor klachten

    Onterechte incassokosten

    Ik heb voor een behandeling bij de tandarts een rekening ontvangen. Het was een bedrag over ongeveer 6,- en het bleek een dubbele nota te zijn geweest. Toen heb ik gebeld en een medewerker van Famed heeft me uitgelegd dat ik niks meer hoefde te doen en dat het blijkbaar een fout van de financiele afdeling van de tandarts was geweest. Een tijdje later ontving ik een nieuwe rekening met extra kosten voor het incassobureau Credios dat werd ingeschakeld. Toen heb ik nog een keer gebeld en er gebeurde hetzelfde: Famed wilde contact openemen met de tandarts en ik hoefde me hiermee niet verder te bemoeien - in het geval dat het toch een correcte factuur bleek te zijn, zouden ze contact met mij opnemen. Nu kreeg ik een nieuwe factuur met een verhoging van de incassokosten. Ik vindt dit heel vervelend, ook angezien mij dit onnodig tijd kost om me hierin te verdiepen. Nu wordt ik door Famed steeds doorvewezen naar Credios, het incassobureau, terwijl Famed de opdrachtegever voor het incassobureau is en ik uiteindelijk voor de foute informatie (meerdere keer) van hun klantenservice moet betalen. Niemand is aansprakelijk en ik wordt altijd naar iemand anders doorverwezen - de tandarts heeft ook geen begrip hiervoor maar de kosten moet uiteindelijk ik dragen.

    Zwakke punten
    alles

    It is a shame for our country to let Famed go

    It is a shame for Netherlands to allow

    Sterke punten
    No

    Zwakke punten
    a legal investigation for this collection agency is urgently needed

    It is a shame for our country to allow this firm to operate, why there is not a legal investigation for this firm?

    It is a shame for Netherlands to allow

    Sterke punten
    No

    Zwakke punten
    a legal investigation for this collection agency is urgently needed

    Onvriendelijk

    Zojuist met Famed gesproken over een rekening en wat was die mevrouw toch onvriendelijk en niet bereid om mee te denken of zoeken naar hoe en wat ..wat een arrogante vrouw was het ook nog ..was vrijdag 4-10-2019 om 09:05 uur Zal met mijn tandarts over hebben want dit jan natuurlijk niet

    Sterke punten
    Hebben ze niet

    Zwakke punten
    Onvriendelijk

    Dure zaken

    Maandelijks 5 euro plus rente moeten betalen omdat je niet plots een rekening van een paar honderd euro kan betalen en daardoor een betalingsregeling moet afsluiten is geld uit de lege zakken halen. Schaamteloos.

    Sterke punten
    Ze zijn erg goed in het hebben van geen hart maar wel het dragen van zware geldgevulde zakken.

    je bent geen klant

    Twee klussen worden op 1 factuur gezet. Een klus is afgerond, de andere niet, Ik wil dus maar een deel betalen. Dat kan niet zegt een zeer onvriendelijke mevrouw van Famed. En ze is niet geinteresseerd in mijn verhaal en verwijst voortdurend naar de zorgverlener.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Ze verschuilen zich achter de zorgverlener. Ze zijn gewoon een incasso bureau. Ze pakken geld zonder risico te lopen. Geen echt bedrijf, maar een fop-onderneming. Zou wettelijk verboden moeten worden zodat zorgkosten omlaag kunnen.

    Crimineel

    Ook wanneer facturen die niet kloppen daar houden zij zich aan. Telefonisch contact of per email is hopenloos. Incassokosten worden zondermeer berekend of het klopt of niet. Advies: Blijf bij de zorgverlener vandaan die met Famed werkt.

    Sterke punten
    Vasthoudend met slecht gedrag

    Zwakke punten
    Er zitten geen weldenkende mensen

    Incasso 40 voor factuur 7,88

    Helaas is het mij overkomen dat ik te laat was met mijn betaling. Ook de waarschuwingen niet goed gelezen. Het overkomt je als mens.....Het gaat om een nota van wel 7,88 Deze is betaald, ik heb hier 2x over gebeld in de hoop dat de incassokosten zouden worden ingetrokken. Er is immers geen sprake van een incassoprocedure. 40 voor een nota van 7,88 dit is krankzinnig bizar, staat niet in verhouding. Belachelijk dat de Ortho mij niet even belt en deze procedure stop. Well done Apeldoorn Orthodontie Welgelegen. Dus 2 wlachelijke klant onvriedelijke bedrijven.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Klantvriendelijkheid. Persoonlijk Klantcontact communiceren!!!!

    TOTALE BULLSHIT FIRMA !!

    Had een rekening gekregen van 90 euro en wilde n betalingsregeling aanvragen, wat n gedoe om n account aan te maken... kwam niet verder in t systeem, hele middag mee bezig geweest.. telefoon krijg je n bandje dat je t allemaal zelf op de site kunt regelen. Vandaag per telefoon dan maar weer geprobeerd en kreeg er warempel iemand aan de lijn... verhaal gedaan systeem werkt niet , wil n betalingsregeling hebben... Nee haar lukte t ook niet na een kwartier mij aan de lijn houden, sorry dan kan ik u ook niet helpen... PARDON ??? hOE DAN ?? Kunt U dan telefonisch n betalingsregeling treffen ?? Nee , dat gaat alleen boven n bedrag van 100 euro !! had U dat meteen moeten zeggen, heb ik gedaan aan begin van t gesprek !!!! Wat n tijdsverspilling !!! WAARDELOOS

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    HELE FIRMA

    Administratiekosten

    Ik kon mijn ogen niet geloven 5 administratiekosten per termijn plus rente. Hoe dan ook willen ze aan die 40 komen. In een tijd waarvan de vraag bij voedselbank is toegenomen en tevens de aanvragen bij de gemeente voor schuldhulpverlening. Ergens moet het mogelijk zijn om een klacht hierover te kunnen indienen. Zelf CJIB is coolanter geworden. Is gewoon niet te geloven. Famed wees realistisch.

    famed oplichter bedrijf

    betaal je 1 dag te laat word betalingsregeling direct beeindigd. zodat hun weer geld uit je zak kunnen plukken door 40eu incasso kosten per nota te kunnen profiteren van jou. slecht bedrijf. weg met famed.

    Sterke punten
    slechte mensen. er wordt gezegd aan de telefoon. even mijn collega van andere afdeling bellen. heeft u ff geduld? terwijl die gene zelf voor 2 personen speelt

    Zwakke punten
    ik haat ze. van mij mag famed falliet gaan. onmenselijk

    Extra kosyten in rekening brengen

    betalingsregeling aangevraagd. Dit was zeker mogelijk. Alleen men rekent per verstuurde nota 5,00 en 2% rente over het totale bedrag. Dit zijn de regels. Nou ik denk dat de kosten gedekt moeten worden omdat de directie de dikke auto en bonussen aan het jaar uitbetaald moet krijgen.

    Sterke punten
    Vriendelijke mevrouw

    Goedevrijdag banken dicht dus oplicht kans voor Famed!!

    Ik betaald altijd op de 1na laatste dag , dus altijd op tijd. Ik kreeg als einddatum de 26ste dus maakt ik op de 25ste voor 12:00 mijn famed rekening over. Wat doen die oplichters ze sturen mij keihard 40,00 incassokosten op een rekening van 76,00. Omdat ik een dag te laat zou zijn. Hun antwoord ja de banken werken niet op goedevrijdag...... Ik geef als antwoord dat ik als werkende consument daar geen seconde aan heb gedacht en als het voor hun wel de normaalste zaak van de wereld is dat ze dan hun klanten daar op zijn minst op kunnen wijzen of zelfs de laatste dag van betalen een dag naar voren zouden moeten zetten. Zou kloppen ze daar bij Famed je dus geld uit je zak!

    Sterke punten
    Helemaal nul, totaal geen begrip of inlevingsvermogen aanwezig.

    Zwakke punten
    Als ze zelf hebben gebeld met het verzoek om terug te bellen en je doet dat dan weten ze niet waarom je belt je wordt dan in de wacht gezet en pas na 7 min zegt een medewerker oja ik heb het gevonden hoor. We gaan u geen geld teruggeven hoor.

Bezoek Famed

Schrijf je eigen review