Laatste update: 16 november 2022
Centraal Invorderings Bureau (CIB) heet voortaan coeo-incasso en is een credit management specialist. Wij zorgen voor een betrouwbare, transparante en kwalitatieve behandeling van betaalachterstanden in Europa. Onze focus ligt op het creëren van een optimale klantervaring gedurende het gehele incassotraject. Ons doel is dan ook om uw klant op een zo eenvoudig mogelijke wijze zijn of haar openstaande facturen te laten betalen.
CIB onderdeel van de coeo Group
Sinds 2020 maakt CIB deel uit van het Duitse coeo Inkasso Group, een Duitse credit management organisatie binnen de investeringsportefeuille van Waterland Private Equity. Hiermee is CIB een van de meest toonaangevende credit management partners in Europa.
Zakelijke incasso
Bij coeo stellen wij alles in het werk om uw klanten gemakkelijk en snel te laten betalen, met een sterke focus op een goede klantervaring. Wij streven naar een duurzame en langdurige samenwerking met onze opdrachtgevers en bieden een breed scala aan diensten waarmee wij van toegevoegde waarde zijn voor uw volledige debiteurenproces. Met onze persoonlijke, professionele en innovatieve aanpak streven wij ernaar een positieve bijdrage te leveren aan een gezonde economie.
CONTACTGEGEVENS
Centraal Invorderings Bureau B.V. (CIB)
Wilhelminakade 159
3072 AP, Rotterdam
Telefoon: 010 - 414 54 44
E-mail: [email protected]
Bezoek Centraal Invorderings Bureau (coeo-incasso)
oplichters
Onder valse naam en account een pakket ontvangen van Zalando. Retour gestuurd via DHL en ontvangen door Zalando. Desondanks komt er een incasso via COEO Incasso met boete er bovenop. Er staat een telefoonnummer dat je kunt bellen, maar bij intoetsen verschijnt er direct met grote rode letters LET OP FRAUDE!. Zalando heeft inmiddels het valse account geblokkeerd en mij geadviseerd om aangifte te doen van deze fraude.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
alles. oplichters zijn het.
reageren niet
Wat een slecht bedrijf. 4x gemaild, 2 bezwaren, 6 telefoontjes en krijg ze gewoon niet te pakken! Reageren nergens op maar sturen wel uit het niets incassokosten. Zonder herinnering/aanmaning vooraf!
Sterke punten
Hebben ze niet
Zwakke punten
Bar slecht!
Wat een slecht Frans!
Madame, Monsieur,
Nous avons reçu votre courriel et l'avons ajouté au dossier 92171694.
Nous ferons de notre mieux pour répondre à votre courriel dans les 5 jours ouvrables.
Salutations distinguées,
coeo Incasso
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles. Volkomen incompetent
Oplichters
Oplichters. Zij presteren het om mensen te laten betalen voor goederen die nooit zijn ontvangen. Volgens Nederlands recht mag dit niet, zij presteren het. Waarom kijkt de overheid nog toe en worden dit soort types niet verboden? Een ster is nog veel te veel.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Voor 40E de lol ervan inzien.
Het begon zo vriendelijk met een eerste mailtje dat vroeg naar mijn ervaringen met COEO.
Ik had geen ervaring: ze hadden alles naar de verkeerde gestuurd.
Daarover gebeld en deze heer stelde vragen, maar wilde niet mijn antwoord weten, maar alleen maar roepen dat hij geen factuur hoefde te sturen om toch incassokosten te kunnen innen.
Oke, wat je wilt... 4 tientjes betaald en me niet meer ergeren. Tijd bespaard en een mooi verhaal voor de lunchtafel. 'klantenservice' :) niet best.
Sterke punten
telefonisch bereikbaar
Zwakke punten
Je kunt ook een bandje aanzetten: 'het maakt niet uit of we alles naar het verkeerde adres sturen, u moet gewoon incassokosten betalen'.
Boeven
Wat een boevenclub is dit. Ik heb per ongeluk een aanmaning betaald en kwam erachter dat ik de producten al retour had gestuurd naar de winkel. Had ik uiteraard moeten checken maar ik schrok van de aanmaning en wil geen schulden. Meer dan een half jaar stuur ik berichten naar hen om deze fout onder de aandacht te brengen en mijn geld terug te ontvangen. Soms krijg ik nog een (automatische) respons dat het gekoppeld wordt aan het dossier, verder gebeurt er dan niks mee, vaak geen respons van CIB. En mijn geld nooit meer terug gezien. De kledingwinkel die het CIB gebruikt staat in een slecht daglicht bij me.
Sterke punten
Het is vast fijn voor een bedrijf te kunnen dreigen met CIB
Zwakke punten
Er wordt niet gereageerd op je berichten. En fouten worden niet hersteld. Je geld ben je dan kwijt.
Stalkers
Dit incassobureau verwacht geld van iets wat retour is gestuurd.
Sterke punten
Zijn er niet !!!!
Zwakke punten
Stalkers !!!! Zeggen dat ze gebeld hebben en nergens een gemiste oproep te zien en of te herleiden.
DIT IS EEN BOEF BEDRIJF
Nou ik dacht dat ik de enigste was maar blijkbaar niet. Ik heb ook weer rekening gekregen wat onterecht is en moest aangepast worden via Klarna, Vervolgens is dit zomaar gewoon naar de CIB opgestuurd , met een opsomming en rent de bij en uiteindelijk betaal ik meer dan wat ik heb ooit besteld en ik heb dat niet eens ontvangen omdat het terug was geretourneerd, dit is gewoon een bedrijf die samenwerkt met online bedrijven om hun zakken te vullen! Geld stellen!! Ze profiteer , manipuleer en het is gewoon puur oplichterij zelfde geldt voor Klarna!! Oh ik wil ook mijn advocaat in huren!! -5 ster !!
Zwakke punten
Oplichters
Contact 0/10, helpful 0/10, sending reminders 10/10
Horrible horrible company
Despite several letters and phonecalls they keep harassing me about a payment for a package I never received (Klarna). My lawyer is continuing the case.
Sterke punten
Annoying is one of their strong points I'd say.
Zwakke punten
Where to start...
Oplichtersbende!!
Al 3 maanden bezig met een rekening van 30 euro. Telkens terug gestort. Nu moet ik 71 euro incasso kosten betalen! Krijg een mail in het Frans terug. Volgens mij zijn het gewoon Nigerianen die achter hun computer zitten te incasseren!
Na 5 jaar ineens een aanmaning op de deurmat
Ik heb sinds 12 jaar een curator..die mijn financieeen perfect regelt
Het gaat sinds een tijdje heel goed en ik ben compleet schulden vrij..
Alle post gaat naar een postbus nummer.. dus als het een correct bedrijf was hadden ze dit geweten..ik stuur deze brief eenmalig door naar de curator en verder kan ik hier weinig mee..
Oplichtersbende
Ik krijg een rekening van iets gestuurd niet duidelijk waarvan.En daarbij dat een k* ding wat ik via Klarna besteld heb is betaald.Dus ik weet niet wat jullie voor een stelletje oplichters zijn.En zo niet dan communiceer eerst fatsoenlijk met de desbetreffende en niet direct dreigingen van herinnering enz
Sterke punten
Helemaal niks een grote puinhoop
Zwakke punten
De mensen vervelen met onterechte rekeningen te sturen
Niet fatsoenlijk bureau
Eerst laten ze een een rekening 2! Jaar onbetaald en vervolgens komen ze op een nogal dringende manier met mails. In plaats van een vriendelijke manier, is het bijna stalken. Bijna dagelijks mails en zelfs een sms! Dit is geen incassobureau.. dit is gewoon een manier van geld afhandig maken, zonder dit op een normale manier te communiceren. Zo zeggen ze dat er meerdere herinneringen zijn verstuurd... nog niet 1 ontvangen, niet in de mail en niet met de post! Echt een triest bedrijf!
Sterke punten
GEEN
Zwakke punten
Na 2 jaar dreigen terwijl er nooit iets is gestuurd door CIB;
Ze sturen een sms, hoe onfatsoenlijk is dat
Crimineel bedrijf
Wacht nu al 2 maanden op de verwijdering/aanpassing van mijn bkr na ik de betaling van hun vordering met crimineel hoge kosten heb voldaan. Heb hierover al een aantal mails gestuurd en 4x over gebeld. Tevens bij het bellen werd een aantal keren de verbinding ineens verbroken nadat ik +/- 5 tot 10 minuten in de wacht stond om iemand te spreken. Ik heb mij voorgenomen geen zaken meer te doen met bedrijven wie hier mee samenwerken!
Sterke punten
De kosten op maximaal en vaak zelfs meer dan maximaal is toegestaan te berekenen.
Zwakke punten
Aftersales
TUIG!
Criminele Organisatie, stelen, bedriegen, etc, etc. Horen normaliter levenslang te krijgen!!!! Maar ja, Nederland kut BANANA republiek!
Betaal hen NIETS mensen, en ze gaan lekker keihard failliet!
Sterke punten
NIETS!
Zwakke punten
OPLICHTERS!
OPLICHTERS!
LEUGENAARS!
CRIMINELEN!
TUIG!
ONBETROUWBAAR!
SCAMMERS!
SPAMMERS!
onbeschoft
Ik kreeg aanmaningen dat ik iets gekocht zou hebben en nog niet betaald. Omdat ik het betreffende artikel en winkel helemaal niet ken, heb ik niet gereageerd. Toen begon het feest. Dreigende sms-berichten. Niet geopend. Toen kwamen de telefoontjes, hoe ze aan mijn nummer kwamen is nog steeds een raadsel. Iedere keer geblokkeerd. Tot ik per ongeluk wel opnam. Dat gesprek werd gevoerd door de heer v. L, werkzaam bij CIB, Dit was zo bedreigend en intimiderend dat ik hem het advies gaf om binnen enkele werkdagen het bewijs te leveren dat ik daar daadwerkelijk iets gekocht had. Deed hij dit niet ik aangifte zal doen van indentiteitsfraude door de heer v. L van CIB. Hem nog wel duidelijk gemaakt wat
de gevolgen zijn als ik dit door zet en wat de maximale straffen zijn. (max. 5 jaar gevangenis en ongeveer â¬80.000.- boete. De reactie was nog verbazingwekkend: zou hem niets doen. Nadat de werkdagen verstreken gebeurde er niets. Hierop heb ik aangifte gedaan naar de heer v. L van CIB. Onderzoek loopt nog door de politie.
Tja als je de boel wilt bedonderen mag je ook op de blaren gaan zitten.
Aanmaning
Was vergeten een factuur te betalen van 20 euro. Helaas mijn ongewenste mail niet voldoende gevolgd waardoor ik de factuur 3x gemist heb.
Krijg ik een brief van CIB. Gewoon 40 euro incasso kosten. Wat een oplichters!
Sterke punten
geen antwoorden op mail
Zwakke punten
Alleen maar!
Boevenbende
Tip:
1 - Reageer niet op benaderingen
2 - Blijf sms'jes ongeopend / ongelezen weggooien !
3 - Blijf post ongeopend retour zenden
Het kan even duren, maar op een gegeven moment houden ze vanzelf op.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Vele
Misleidend bedrijf
Deze mensen sturen geautomatiseerd e-mails waaruit blijkt dat geen mens de door de debiteuren teruggezonden e-mails ooit leest. Het hele proces is geautomatiseerd omdat men weet dat de toenemende druk die door de regen van e-mails wordt veroorzaakt de meeste mensen er toe brengt om toch maar te betalen, ook al is het veel te veel en onterecht. De werkelijke boosdoeners zijn de bedrijven die deze wolf in schaapskleren (lees hun advertentie over debiteurvriendelijk gedrag) in de arm nemen. Nooit meer bij die bedrijven iets kopen!
Sterke punten
Geen, behalve dat ze slim (maar slecht) zijn.
Zwakke punten
Onethische misleiders! Totaal gebrek aan maatschappelijke integriteit.
Medipoint
Medipoint doet direct aanmelding bij CIB als je niet hebt betaald of simpelweg vergeten bent te betalen zonder moedwil.
heb contact gehad met CIB en aangegeven dat medipoint netjes is betaald maar dat ik weiger de incasso kosten te betalen, ik kreeg te horen dat ze dat nog wel eens willen zien dat ik dat weiger. Ik zeg ze zijn van harte welkom om het geld te komen halen.
Mijn advies.
wimpel dit zooitje ongeregeld af en doe aangifte bij politie of de daarvoor bestemde organisatie
Laat dan een koopovereenkomst zien?!
Deze organisatie heeft mij herhaaldelijk via email gesommeerd om een onterechte vordering te betalen. Ik heb steeds (meer dan 10 maal inmiddels...) gevraagd om mij een koopovereenkomst en bewijs van levering te overhandigen. Dat kunnen ze niet want ik heb niets besteld en niets ontvangen.
Op mijn verzoeken gaan ze niet in. Ik krijg gewoon steeds opnieuw dezelfde email met een (opschuivende...) uiterste datum.
Het is bijna vermakelijk....
Inmiddels heb ik ook contact opgenomen met hun cliënt om duidelijk te maken dat ik niet ga betalen.
Ik ben benieuwd hoe lang ze het volhouden!
Sterke punten
Tja... blijft aanhouden??
Zwakke punten
De organisatie komt zeer onprofessioneel over door niet in te gaan op verweer en verzoeken.
I didn't owe anything and they made me pay by threats
Very unprofessional agency. I moved out of the Netherlands and paid everything I owed to Parkmobile. They kept contacting me and charging me additional money threatening with additional legal charges. They make their clients look bad. I would never hire a company like this for corporate collections
Sterke punten
None
Zwakke punten
Unprofessional, disorganized
CIB - Netjes, flexibel en correct
Helaas was ik vergeten om mijn facturen voor het parkeren te betalen. Ik had tijdelijk minder inkomen. De medewerker van CIB gaf mij direct het gevoel goed naar mij te luisteren en mee te leven met mijn situatie. Een betalingsregeling getroffen waardoor ik alles betaald heb.
Sterke punten
Luisterend oor, bereid om tot een goede oplossing te komen. Een net bureau vergeleken met andere partijen.
Zwakke punten
Geen
Vertrouw het niet
Kreeg vanochtend een aanmaningsbrief over een bedrag van 36,00 met vervaldatum 09-03-2017 dat is opgelopen naar 76,15 betreffende Sharepay B.V. inzake Mind&LifeStyle. Weet niet wat het is en vraag me af of dit wettelijk mag want heb nog nooit een eerdere aanmaning gekregen per post of e-mail.
Sterke punten
???????? GEEN DUS
Zwakke punten
Lijken me een stelletjem oplichters
Klachten
Uit het niets krijg ik ineens een aanmaning van 95 euro nog wat drinken zou staan bij multifactor ook daar nog nooit van gehoord nu 3 dagen later krijg ik wederom een aanmaning dat het vakantie geld bijna binnen is en ik met 5 dagen moet betalen anders komt er minimaal 500 euro aan kosten bij!! Wat is dit voor een oplichterij