Laatste update: 1 februari 2021
Centraal Invorderings Bureau (CIB) is een credit management specialist. Wij zorgen voor een betrouwbare, transparante en kwalitatieve behandeling van betaalachterstanden in Europa. Onze focus ligt op het creëren van een optimale klantervaring gedurende het gehele incassotraject. Ons doel is dan ook om uw klant op een zo eenvoudig mogelijke wijze zijn of haar openstaande facturen te laten betalen.
CIB onderdeel van de coeo Group
Sinds 2020 maakt CIB deel uit van het Duitse coeo Inkasso Group, een Duitse credit management organisatie binnen de investeringsportefeuille van Waterland Private Equity. Hiermee is CIB een van de meest toonaangevende credit management partners in Europa.
CONTACTGEGEVENS
Centraal Invorderings Bureau B.V. (CIB)
Wilhelminakade 159
3072 AP, Rotterdam
Telefoon: 010 - 414 54 44
E-mail: [email protected]
Bezoek Centraal Invorderings Bureau (CIB)
Niet fatsoenlijk bureau
Eerst laten ze een een rekening 2! Jaar onbetaald en vervolgens komen ze op een nogal dringende manier met mails. In plaats van een vriendelijke manier, is het bijna stalken. Bijna dagelijks mails en zelfs een sms! Dit is geen incassobureau.. dit is gewoon een manier van geld afhandig maken, zonder dit op een normale manier te communiceren. Zo zeggen ze dat er meerdere herinneringen zijn verstuurd... nog niet 1 ontvangen, niet in de mail en niet met de post! Echt een triest bedrijf!
Sterke punten
GEEN
Zwakke punten
Na 2 jaar dreigen terwijl er nooit iets is gestuurd door CIB; Ze sturen een sms, hoe onfatsoenlijk is dat
Crimineel bedrijf
Wacht nu al 2 maanden op de verwijdering/aanpassing van mijn bkr na ik de betaling van hun vordering met crimineel hoge kosten heb voldaan. Heb hierover al een aantal mails gestuurd en 4x over gebeld. Tevens bij het bellen werd een aantal keren de verbinding ineens verbroken nadat ik +/- 5 tot 10 minuten in de wacht stond om iemand te spreken. Ik heb mij voorgenomen geen zaken meer te doen met bedrijven wie hier mee samenwerken!
Sterke punten
De kosten op maximaal en vaak zelfs meer dan maximaal is toegestaan te berekenen.
Zwakke punten
Aftersales
TUIG!
Criminele Organisatie, stelen, bedriegen, etc, etc. Horen normaliter levenslang te krijgen!!!! Maar ja, Nederland kut BANANA republiek! Betaal hen NIETS mensen, en ze gaan lekker keihard failliet!
Sterke punten
NIETS!
Zwakke punten
OPLICHTERS! OPLICHTERS! LEUGENAARS! CRIMINELEN! TUIG! ONBETROUWBAAR! SCAMMERS! SPAMMERS!
onbeschoft
Ik kreeg aanmaningen dat ik iets gekocht zou hebben en nog niet betaald. Omdat ik het betreffende artikel en winkel helemaal niet ken, heb ik niet gereageerd. Toen begon het feest. Dreigende sms-berichten. Niet geopend. Toen kwamen de telefoontjes, hoe ze aan mijn nummer kwamen is nog steeds een raadsel. Iedere keer geblokkeerd. Tot ik per ongeluk wel opnam. Dat gesprek werd gevoerd door de heer v. L, werkzaam bij CIB, Dit was zo bedreigend en intimiderend dat ik hem het advies gaf om binnen enkele werkdagen het bewijs te leveren dat ik daar daadwerkelijk iets gekocht had. Deed hij dit niet ik aangifte zal doen van indentiteitsfraude door de heer v. L van CIB. Hem nog wel duidelijk gemaakt wat de gevolgen zijn als ik dit door zet en wat de maximale straffen zijn. (max. 5 jaar gevangenis en ongeveer €80.000.- boete. De reactie was nog verbazingwekkend: zou hem niets doen. Nadat de werkdagen verstreken gebeurde er niets. Hierop heb ik aangifte gedaan naar de heer v. L van CIB. Onderzoek loopt nog door de politie. Tja als je de boel wilt bedonderen mag je ook op de blaren gaan zitten.
Aanmaning
Was vergeten een factuur te betalen van 20 euro. Helaas mijn ongewenste mail niet voldoende gevolgd waardoor ik de factuur 3x gemist heb. Krijg ik een brief van CIB. Gewoon 40 euro incasso kosten. Wat een oplichters!
Sterke punten
geen antwoorden op mail
Zwakke punten
Alleen maar!
Boevenbende
Tip: 1 - Reageer niet op benaderingen 2 - Blijf sms'jes ongeopend / ongelezen weggooien ! 3 - Blijf post ongeopend retour zenden Het kan even duren, maar op een gegeven moment houden ze vanzelf op.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Vele
Misleidend bedrijf
Deze mensen sturen geautomatiseerd e-mails waaruit blijkt dat geen mens de door de debiteuren teruggezonden e-mails ooit leest. Het hele proces is geautomatiseerd omdat men weet dat de toenemende druk die door de regen van e-mails wordt veroorzaakt de meeste mensen er toe brengt om toch maar te betalen, ook al is het veel te veel en onterecht. De werkelijke boosdoeners zijn de bedrijven die deze wolf in schaapskleren (lees hun advertentie over debiteurvriendelijk gedrag) in de arm nemen. Nooit meer bij die bedrijven iets kopen!
Sterke punten
Geen, behalve dat ze slim (maar slecht) zijn.
Zwakke punten
Onethische misleiders! Totaal gebrek aan maatschappelijke integriteit.
Medipoint
Medipoint doet direct aanmelding bij CIB als je niet hebt betaald of simpelweg vergeten bent te betalen zonder moedwil. heb contact gehad met CIB en aangegeven dat medipoint netjes is betaald maar dat ik weiger de incasso kosten te betalen, ik kreeg te horen dat ze dat nog wel eens willen zien dat ik dat weiger. Ik zeg ze zijn van harte welkom om het geld te komen halen. Mijn advies. wimpel dit zooitje ongeregeld af en doe aangifte bij politie of de daarvoor bestemde organisatie
Laat dan een koopovereenkomst zien?!
Deze organisatie heeft mij herhaaldelijk via email gesommeerd om een onterechte vordering te betalen. Ik heb steeds (meer dan 10 maal inmiddels...) gevraagd om mij een koopovereenkomst en bewijs van levering te overhandigen. Dat kunnen ze niet want ik heb niets besteld en niets ontvangen. Op mijn verzoeken gaan ze niet in. Ik krijg gewoon steeds opnieuw dezelfde email met een (opschuivende...) uiterste datum. Het is bijna vermakelijk.... Inmiddels heb ik ook contact opgenomen met hun cliënt om duidelijk te maken dat ik niet ga betalen. Ik ben benieuwd hoe lang ze het volhouden!
Sterke punten
Tja... blijft aanhouden??
Zwakke punten
De organisatie komt zeer onprofessioneel over door niet in te gaan op verweer en verzoeken.
I didn't owe anything and they made me pay by threats
Very unprofessional agency. I moved out of the Netherlands and paid everything I owed to Parkmobile. They kept contacting me and charging me additional money threatening with additional legal charges. They make their clients look bad. I would never hire a company like this for corporate collections
Sterke punten
None
Zwakke punten
Unprofessional, disorganized
CIB - Netjes, flexibel en correct
Helaas was ik vergeten om mijn facturen voor het parkeren te betalen. Ik had tijdelijk minder inkomen. De medewerker van CIB gaf mij direct het gevoel goed naar mij te luisteren en mee te leven met mijn situatie. Een betalingsregeling getroffen waardoor ik alles betaald heb.
Sterke punten
Luisterend oor, bereid om tot een goede oplossing te komen. Een net bureau vergeleken met andere partijen.
Zwakke punten
Geen
Vertrouw het niet
Kreeg vanochtend een aanmaningsbrief over een bedrag van € 36,00 met vervaldatum 09-03-2017 dat is opgelopen naar € 76,15 betreffende Sharepay B.V. inzake Mind&LifeStyle. Weet niet wat het is en vraag me af of dit wettelijk mag want heb nog nooit een eerdere aanmaning gekregen per post of e-mail.
Sterke punten
???????? GEEN DUS
Zwakke punten
Lijken me een stelletjem oplichters
Klachten
Uit het niets krijg ik ineens een aanmaning van 95 euro nog wat drinken zou staan bij multifactor ook daar nog nooit van gehoord nu 3 dagen later krijg ik wederom een aanmaning dat het vakantie geld bijna binnen is en ik met 5 dagen moet betalen anders komt er minimaal 500 euro aan kosten bij!! Wat is dit voor een oplichterij
CIB...weg er mee
Vandaag ook een aanmaning gekregen, zou iets van KPN meerdere maanden niet betaald hebben. Dat er phishing mails rondgaan weet ik, dat ze steeds echter lijken snap ik ook. Maar nu zelfs per brief...dat kende ik nog niet en kan me voorstellen dat met name als je wat malend bent hier zo instuitert met open ogen. Even contact gehad met KPN, en inderdaad staat er niets open. Kortom, maandag bel ik ze wel even en doe ik me een beetje simpel voor, vervolgens neem ik het gesprek op en ga ik vrolijk aangifte doen. Want vasthoudend als ze zijn...d'r is altijd iemand die de bek groter heeft en ik nagel ze aan alle kanten aan de schandpaal. Tevens krijgen ze van mij een dergelijke rekening voor "laster" en zal ik aangifte doen. Dan maakt een vriend van me er verder werk van, die is advocaat en ook erg goed thuis in incasso zaken.
Sterke punten
Komt overtuigend over
Zwakke punten
Zo nep als de pakjesboot van sinterklaas
Streng met luisterend oor
Kreeg een boete binnen voor het te laat betalen van mijn verzekeringspremie. Vond hun uiting wel streng. Toen ik werd gebeld vond ik de man die mij te woord stond erg netjes. Hij luisterde naar mijn reden voor te laat betalen. Heeft een keurig voorstel gedaan voor het maken van een betalingsregeling. Nette organisatie, kan niet anders zeggen!
Sterke punten
Communicatie
Zwakke punten
Geen
Oplichters, trap er niet in!
Schurken zijn het. Ik heb aangifte gedaan voor oplichting en het gemeld bij fraudehelpdesk omdat ze spookfacturen sturen. Ik heb nog nooit van ze gehoord, laat staan dat ik ooit post of mail van ze ontvangen heb. Ze sturen uit het niets sms-berichten naar naar mij, met dossiernr en een link. In 1 sms dreigen ze zelfs met mogelijke dagvaarding. De link open ik uiteraard niet, maar heb via een beveiligde verbinding het adres opgezocht en zag alleen een betaalscherm staan. Bestaan ze wel??
Sterke punten
NIETS
Zwakke punten
Spookfacturen sturen, intimidatie.
CIB onbetrouwbaar
CIB probeert te incasseren voor DatingLeads. Gebeld met CIB dat dit onterecht is, omdat lidmaatschap per mail, per gewone post en aangetekend opgezegd was (na het verplichte jaar). Kreeg te horen dat het niet de bedoeling was dat ik belde, maar dat ik alle communicatie met CIB per mail moest doen. Mijn zoon krijgt nu elke maand een nieuwe aanmaning van CIB. Verweer wordt door ons gevoerd middels email. Enige respons is dat zij de email hebben ontvangen, toegevoegd hebben aan het dossier en dat er gestreefd wordt om binnen 5 werkdagen te antwoorden. Op geen een verweerschrift respons gekregen.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
- geen telefonisch overleg mogelijk (wordt grof verwezen naar mail) - lezen verweerschriften niet, maar voegen deze blind toe aan een dossier - reageren niet op verweerschriften
Opgelicht door CIB
Ook ik ben opgelicht door CIB. Moest betalen maar men is niet bereid om aan te geven waarvoor. Aangifte gedaan bij POLITIE!
Zwakke punten
Moest betalen maar weet nog steeds niet waarvoor. Heb aangifte gedaan bij politie.
Oplichters!
Wat een trieste boel daar! De incasso medewerkers bedreigen je en denken absoluut niet mee!!! Bedreigen met dagvaarden enz.. Terwijl dat niet eens mag na de eerste keer, ik ga sowieso verdere stappen ondernemen.
Sterke punten
niks
vreselijk
Deze mensen blijven maar aan de gang met bellen, sms en, en post. Dreigementen over deurwaarders etc.. Ik heb 1 keer 68,67 euro betaald omdat ze maar bleven zeuren en zaniken. Wat moet ik doen om dit te stoppen???
Sterke punten
geen enkele
Zwakke punten
dreigen dreigen en nog eens dreigen.
CIB are thieves
This thieving company were supposed to collect €1000. They charged the debtor €1800 and €850 out of the €1000 paid by the debtor, so I only got €150. Furthermore they do not answer telephone queries and never call you back once they steal your money. Deserving of bankruptcy. Dit stelende bedrijf werden verondersteld te verzamelen 1.000 €. Ze betalen de schuldenaar € 1800 en € 850 uit de € 1000 door de schuldenaar betaald, dus ik heb alleen maar 150 €. Verder ze niet beantwoorden telefonische vragen en nooit bellen u terug zodra ze stelen van uw geld. Verdienen faillissement.
Sterke punten
None.
Zwakke punten
Overcharge their fees based on a fictitious high collection amount.
CIB - nette afhandeling innovatieve partij
Wij gebruiken het CIB als incassobureau nu sinds een aantal maanden. We zijn hier erg over te spreken omdat ze onze klanten op een nette manier te woord staan. We kunnen alles zien wat ze voor ons doen en betalen ons hetgeen geïncasseerd is ook altijd keurig op tijd uit. Deze jonge innovatieve club raad ik zeker aan bij andere ondernemers omdat ze waarmaken wat ze beloven!
Sterke punten
Betrouwbaar, Innovatie, Snel en Transparant!
Zwakke punten
Incasseren geen 100% :-)
klacht cib
dreigende brieven, sms en telefoonterreur. zeer dreigende taal, er viel niet met deze mensen te praten
Sterke punten
geen
Zwakke punten
alle
Eindelijk service voor een debiteur
Eindelijk te maken gekregen met een incassobureau wat haar vak verstaat. Had een boete van Veolia vergeten te betalen. Dame aan de telefoon was begripvol en verstond haar vak. Eindelijk een goede regeling kunnen treffen voor het afbetalen van mijn openstaande schuld. Waren alle incassobureau maar zo behulpzaam!
Sterke punten
Communicatie en meedenken
Zwakke punten
Incassokosten moesten toch betaald worden
oplichters
Ze sturen maar brieven omdat ik Sharepay niet zou betalen. Ik heb geen dienst van Sharepay afgenomen noch iets gekocht of gebruikt en ik betaal dus niets. Echter ze blijven me achtervolgen met brieven. Ik ga naar de politie.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Zijn oplichters