Het Centraal Invordering- Bureau (CIB) is in negen jaar tijd uitgegroeid tot een innovatieve en dynamische speler binnen het credit management. Vanaf de oprichting van dit bedrijf wordt aan meer dan 1500 opdrachtgevers diensten verleend. De opdrachtgevers zijn meer financiële dienstverleners, online retailers, hostingbedrijven en organisaties uit het midden- en klein bedrijfsleven. Persoonlijke aanpak staat centraal bij CIB incasso en hiermee wordt een efficiënte samenwerking gecreëerd. Dit moet uiteindelijk meetbare resultaten leveren. Gedurende het incassotraject wordt er ook effectief gebruik gemaakt van e-mail, sms, telefonie, sociale media en huisbezoeken om het verschuldigde bedrag bij de debiteur te incasseren. Op wordt op basis van de "no cure no pay" principe gewerkt en op een debiteur-vriendelijke wijze. CIB beschikt ook over een online web-tool, die klanten volledige openheid van zaken biedt. Klanten krijgen een vaste contactpersoon, die hen van dat hele traject op de hoogte houdt. CIB heeft als visie om zich te onderscheiden van andere organisaties middels een eigentijdse aanpak van creditmanagement. Verder behoren aspecten als een uiterst innovatief incassotraject, kwalitatieve medewerkers, een scherpe prijsstelling en servicegerichtheid tot de belangrijkste kernwaarde van CIB. Daarnaast worden de communicatielijnen binnen CIB incasso optimaal benut. "No cure no pay" en een debiteurvriendelijke aanpak behoren tot de standaardwerkwijze van CIB. Klanten hebben volledige inzicht in het incassotraject en men krijgt een vaste contactpersoon. Het is de missie van CIB om een duurzame en langdurige relatie met opdrachtgevers op te bouwen.

Minnelijke incasso

Bij CIB kunnen klanten c.q. schuldeisers ervoor kiezen om een minnelijke incassotraject te starten. Dit traject houdt in dat CIB middels het versturen van brieven, e- mails, telefonische gesprekken, social media en huisbezoeken tussen 08.30 en 21.00u het te vorderen bedrag bij de schuldenaar gaat incasseren. Via de online CIB- webtool kunnen klanten heel eenvoudig hun vordering uit handen geven. Daarnaast hebben ze gedurende het hele incassotraject inzage in de stukken. De online tool communiceert zeer gedetailleerd alle communicatie die tussen CIB incasso, de debiteur en de opdrachtgever plaatsvindt. Daarnaast hebben klanten de mogelijkheid om zowel telefonisch als online te communiceren met de persoon die belast is met de zaak.


Persoonlijk contact

CIB incasso hecht veel waarde aan persoonlijk contact. Elke klant van CIB incasso krijgt daarom ook een persoonlijke zaakbehandelaar welke fungeert als vaste contactpersoon gedurende het gehele proces. Deze persoon kent de organisatie van de klant en weet wat er speelt. Deze persoon is ook de aanspreekpunt voor de klant. Klanten kunnen dus gerust vragen stellen of problemen voorleggen aan deze persoon. Men hoeft zich dus niet druk te maken met lange wachttijden bij de klantenservice of vragen die niet beantwoord worden.


Contact met debiteur

CIB heeft als doel om het de debiteur zo makkelijk als mogelijk te maken om het verschuldigde bedrag aan CIB incasso te verrichten of met het bedrijf in contact te treden. Alle e- mail berichten zijn voorzien van een iDeal link en in geheel Nederland kan men contact betalen bij alle grenswissel- en postkantoren. Daarnaast hebben de debiteuren ook de mogelijkheid om online een bezwaarschrift in te dienen of een betalingsregeling te treffen. Via www.aanmaningontvangen.nl kunnen debiteuren op laagdrempelige wijze in contact treden met CIB.


Gerechtelijke Incasso

In bepaalde gevallen zijn schuldeisers genoodzaakt om een gerechtelijk incassotraject te starten. Voorafgaand aan een gerechtelijk traject, wordt de crediteur eerst van voldoende informatie voorzien. De haalbaarheid en verhaalbaarheid van de vordering staan hierbij centraal. De gerechtelijke kosten zijn te allen tijden voor de verliezende partij, echter wanneer een debiteur geen verhaal biedt komen de werkelijk gemaakte kosten normaal gesproken voor rekening van de eisende partij.


Internationale Incasso

Sommige klanten doen ook zaken met buitenlandse ondernemingen en of organisaties. In bepaalde gevallen kan men te maken hebben met wanbetalers. In dergelijke gevallen zijn er vaak weinig juridische mogelijkheden en gerechtelijke procedures kunnen ook nog eens tijdrovend en kostbaar zijn. CIB incasso biedt in dit geval wereldwijde dekking op basis van de 'no cure no pay' principe. Er wordt namelijk samengewerkt met lokale kantoren en agenten. Deze zijn in staat om internationale vorderingen succesvol af te ronden.


Contact gegevens

CIB Incasso Jan Leentvaarlaan 65-67 3065 DC, Rotterdam Telefoon: 010 - 414 54 44 E-mail: [email protected]


CIB Reviews

    Aanmaning

    Was vergeten een factuur te betalen van 20 euro. Helaas mijn ongewenste mail niet voldoende gevolgd waardoor ik de factuur 3x gemist heb. Krijg ik een brief van CIB. Gewoon 40 euro incasso kosten. Wat een oplichters!

    Sterke punten
    geen antwoorden op mail

    Zwakke punten
    Alleen maar!

    Boevenbende

    Tip: 1 - Reageer niet op benaderingen 2 - Blijf sms'jes ongeopend / ongelezen weggooien ! 3 - Blijf post ongeopend retour zenden Het kan even duren, maar op een gegeven moment houden ze vanzelf op.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Vele

    Misleidend bedrijf

    Deze mensen sturen geautomatiseerd e-mails waaruit blijkt dat geen mens de door de debiteuren teruggezonden e-mails ooit leest. Het hele proces is geautomatiseerd omdat men weet dat de toenemende druk die door de regen van e-mails wordt veroorzaakt de meeste mensen er toe brengt om toch maar te betalen, ook al is het veel te veel en onterecht. De werkelijke boosdoeners zijn de bedrijven die deze wolf in schaapskleren (lees hun advertentie over debiteurvriendelijk gedrag) in de arm nemen. Nooit meer bij die bedrijven iets kopen!

    Sterke punten
    Geen, behalve dat ze slim (maar slecht) zijn.

    Zwakke punten
    Onethische misleiders! Totaal gebrek aan maatschappelijke integriteit.

    Medipoint

    Medipoint doet direct aanmelding bij CIB als je niet hebt betaald of simpelweg vergeten bent te betalen zonder moedwil. heb contact gehad met CIB en aangegeven dat medipoint netjes is betaald maar dat ik weiger de incasso kosten te betalen, ik kreeg te horen dat ze dat nog wel eens willen zien dat ik dat weiger. Ik zeg ze zijn van harte welkom om het geld te komen halen. Mijn advies. wimpel dit zooitje ongeregeld af en doe aangifte bij politie of de daarvoor bestemde organisatie

    Laat dan een koopovereenkomst zien?!

    Deze organisatie heeft mij herhaaldelijk via email gesommeerd om een onterechte vordering te betalen. Ik heb steeds (meer dan 10 maal inmiddels...) gevraagd om mij een koopovereenkomst en bewijs van levering te overhandigen. Dat kunnen ze niet want ik heb niets besteld en niets ontvangen. Op mijn verzoeken gaan ze niet in. Ik krijg gewoon steeds opnieuw dezelfde email met een (opschuivende...) uiterste datum. Het is bijna vermakelijk.... Inmiddels heb ik ook contact opgenomen met hun clint om duidelijk te maken dat ik niet ga betalen. Ik ben benieuwd hoe lang ze het volhouden!

    Sterke punten
    Tja... blijft aanhouden??

    Zwakke punten
    De organisatie komt zeer onprofessioneel over door niet in te gaan op verweer en verzoeken.

    I didn't owe anything and they made me pay by threats

    Very unprofessional agency. I moved out of the Netherlands and paid everything I owed to Parkmobile. They kept contacting me and charging me additional money threatening with additional legal charges. They make their clients look bad. I would never hire a company like this for corporate collections

    Sterke punten
    None

    Zwakke punten
    Unprofessional, disorganized

    CIB - Netjes, flexibel en correct

    Helaas was ik vergeten om mijn facturen voor het parkeren te betalen. Ik had tijdelijk minder inkomen. De medewerker van CIB gaf mij direct het gevoel goed naar mij te luisteren en mee te leven met mijn situatie. Een betalingsregeling getroffen waardoor ik alles betaald heb.

    Sterke punten
    Luisterend oor, bereid om tot een goede oplossing te komen. Een net bureau vergeleken met andere partijen.

    Zwakke punten
    Geen

    Vertrouw het niet

    Kreeg vanochtend een aanmaningsbrief over een bedrag van 36,00 met vervaldatum 09-03-2017 dat is opgelopen naar 76,15 betreffende Sharepay B.V. inzake Mind&LifeStyle. Weet niet wat het is en vraag me af of dit wettelijk mag want heb nog nooit een eerdere aanmaning gekregen per post of e-mail.

    Sterke punten
    ???????? GEEN DUS

    Zwakke punten
    Lijken me een stelletjem oplichters

    Klachten

    Uit het niets krijg ik ineens een aanmaning van 95 euro nog wat drinken zou staan bij multifactor ook daar nog nooit van gehoord nu 3 dagen later krijg ik wederom een aanmaning dat het vakantie geld bijna binnen is en ik met 5 dagen moet betalen anders komt er minimaal 500 euro aan kosten bij!! Wat is dit voor een oplichterij

    CIB...weg er mee

    Vandaag ook een aanmaning gekregen, zou iets van KPN meerdere maanden niet betaald hebben. Dat er phishing mails rondgaan weet ik, dat ze steeds echter lijken snap ik ook. Maar nu zelfs per brief...dat kende ik nog niet en kan me voorstellen dat met name als je wat malend bent hier zo instuitert met open ogen. Even contact gehad met KPN, en inderdaad staat er niets open. Kortom, maandag bel ik ze wel even en doe ik me een beetje simpel voor, vervolgens neem ik het gesprek op en ga ik vrolijk aangifte doen. Want vasthoudend als ze zijn...d'r is altijd iemand die de bek groter heeft en ik nagel ze aan alle kanten aan de schandpaal. Tevens krijgen ze van mij een dergelijke rekening voor "laster" en zal ik aangifte doen. Dan maakt een vriend van me er verder werk van, die is advocaat en ook erg goed thuis in incasso zaken.

    Sterke punten
    Komt overtuigend over

    Zwakke punten
    Zo nep als de pakjesboot van sinterklaas

    Streng met luisterend oor

    Kreeg een boete binnen voor het te laat betalen van mijn verzekeringspremie. Vond hun uiting wel streng. Toen ik werd gebeld vond ik de man die mij te woord stond erg netjes. Hij luisterde naar mijn reden voor te laat betalen. Heeft een keurig voorstel gedaan voor het maken van een betalingsregeling. Nette organisatie, kan niet anders zeggen!

    Sterke punten
    Communicatie

    Zwakke punten
    Geen

    Oplichters, trap er niet in!

    Schurken zijn het. Ik heb aangifte gedaan voor oplichting en het gemeld bij fraudehelpdesk omdat ze spookfacturen sturen. Ik heb nog nooit van ze gehoord, laat staan dat ik ooit post of mail van ze ontvangen heb. Ze sturen uit het niets sms-berichten naar naar mij, met dossiernr en een link. In 1 sms dreigen ze zelfs met mogelijke dagvaarding. De link open ik uiteraard niet, maar heb via een beveiligde verbinding het adres opgezocht en zag alleen een betaalscherm staan. Bestaan ze wel??

    Sterke punten
    NIETS

    Zwakke punten
    Spookfacturen sturen, intimidatie.

    CIB onbetrouwbaar

    CIB probeert te incasseren voor DatingLeads. Gebeld met CIB dat dit onterecht is, omdat lidmaatschap per mail, per gewone post en aangetekend opgezegd was (na het verplichte jaar). Kreeg te horen dat het niet de bedoeling was dat ik belde, maar dat ik alle communicatie met CIB per mail moest doen. Mijn zoon krijgt nu elke maand een nieuwe aanmaning van CIB. Verweer wordt door ons gevoerd middels email. Enige respons is dat zij de email hebben ontvangen, toegevoegd hebben aan het dossier en dat er gestreefd wordt om binnen 5 werkdagen te antwoorden. Op geen een verweerschrift respons gekregen.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    - geen telefonisch overleg mogelijk (wordt grof verwezen naar mail) - lezen verweerschriften niet, maar voegen deze blind toe aan een dossier - reageren niet op verweerschriften

    Opgelicht door CIB

    Ook ik ben opgelicht door CIB. Moest betalen maar men is niet bereid om aan te geven waarvoor. Aangifte gedaan bij POLITIE!

    Zwakke punten
    Moest betalen maar weet nog steeds niet waarvoor. Heb aangifte gedaan bij politie.

    Oplichters!

    Wat een trieste boel daar! De incasso medewerkers bedreigen je en denken absoluut niet mee!!! Bedreigen met dagvaarden enz.. Terwijl dat niet eens mag na de eerste keer, ik ga sowieso verdere stappen ondernemen.

    Sterke punten
    niks

    vreselijk

    Deze mensen blijven maar aan de gang met bellen, sms en, en post. Dreigementen over deurwaarders etc.. Ik heb 1 keer 68,67 euro betaald omdat ze maar bleven zeuren en zaniken. Wat moet ik doen om dit te stoppen???

    Sterke punten
    geen enkele

    Zwakke punten
    dreigen dreigen en nog eens dreigen.

    CIB are thieves

    This thieving company were supposed to collect 1000. They charged the debtor 1800 and 850 out of the 1000 paid by the debtor, so I only got 150. Furthermore they do not answer telephone queries and never call you back once they steal your money. Deserving of bankruptcy. Dit stelende bedrijf werden verondersteld te verzamelen 1.000 . Ze betalen de schuldenaar 1800 en 850 uit de 1000 door de schuldenaar betaald, dus ik heb alleen maar 150 . Verder ze niet beantwoorden telefonische vragen en nooit bellen u terug zodra ze stelen van uw geld. Verdienen faillissement.

    Sterke punten
    None.

    Zwakke punten
    Overcharge their fees based on a fictitious high collection amount.

    CIB - nette afhandeling innovatieve partij

    Wij gebruiken het CIB als incassobureau nu sinds een aantal maanden. We zijn hier erg over te spreken omdat ze onze klanten op een nette manier te woord staan. We kunnen alles zien wat ze voor ons doen en betalen ons hetgeen gencasseerd is ook altijd keurig op tijd uit. Deze jonge innovatieve club raad ik zeker aan bij andere ondernemers omdat ze waarmaken wat ze beloven!

    Sterke punten
    Betrouwbaar, Innovatie, Snel en Transparant!

    Zwakke punten
    Incasseren geen 100% :-)

    klacht cib

    dreigende brieven, sms en telefoonterreur. zeer dreigende taal, er viel niet met deze mensen te praten

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    alle

    Eindelijk service voor een debiteur

    Eindelijk te maken gekregen met een incassobureau wat haar vak verstaat. Had een boete van Veolia vergeten te betalen. Dame aan de telefoon was begripvol en verstond haar vak. Eindelijk een goede regeling kunnen treffen voor het afbetalen van mijn openstaande schuld. Waren alle incassobureau maar zo behulpzaam!

    Sterke punten
    Communicatie en meedenken

    Zwakke punten
    Incassokosten moesten toch betaald worden

    oplichters

    Ze sturen maar brieven omdat ik Sharepay niet zou betalen. Ik heb geen dienst van Sharepay afgenomen noch iets gekocht of gebruikt en ik betaal dus niets. Echter ze blijven me achtervolgen met brieven. Ik ga naar de politie.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Zijn oplichters

    Blaffende honden, bijten niet

    Al menigmaal post mogen ontvangen van deze oplichters. Staan op het zelfde adres als Sharepay ingeschreven, dus Sharepay = CIB. Doen huiswerk slecht of helemaal niet en reageren niet op reacties. Ja ze sturen nog een nota, maar goed inmiddels aangifte gedaan en wat bleek? Ik was niet de enige, gedeelde smart is halve smart. ;) Mocht je dus post ontvangen van deze amateurs, doe aangifte. Is eigenlijk zonde van je tijd maar deze amateurs moeten gestopt worden.

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    ALLES, kansloos bedrijf.

    Pas op!

    Om zaken te doen en tevens als je incasso brieven ontvangt van dit incassobureau. Werken met oplichters en zelfs staat het bedrijf sharepay ( wat oplichters zijn) exact op hetzelfde adres jan leenvaarlaan 65 geregistreerd als cib incasso!!!!! Doe aangifte bij de politie!

    niet erkende cowboys

    Deze cowboys manen zonder zich op enigerlei wijze ervan te vergewissen of hun opdrachtgever wel bona fide is. Niet voor niets zijn zij niet toegelaten tot de kring van erkende incassobureaus. Geen zaken mee doen, bedienen het bedenkelijke segment in de markt, werken voor oplichters.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    alle

Bezoek CIB

Schrijf je eigen review