Bos Incasso laat zich typeren als een no-nonsense organisatie waarbij een aanpak geldt van “Zeggen wat we doen en doen wat we zeggen”. Deze manier van werken vinden wij van belang voor zowel onze opdrachtgevers als de debiteuren. Bij Bos Incasso zijn wij voorstander van transparant handelen en willen u zo goed mogelijk ondersteunen bij uw eigen herinnering- en aanmaningtraject. Goede communicatie tijdens de behandeling van uw opdrachten vinden wij hierbij van groot belang en u heeft gedurende de behandeling van uw zaken een vast contactpersoon.

Bos Incasso Reviews

  • Een schoolvoorbeeld van hoe een incassobureau niet hoort te handelen. "Zeggen wat we doen en doen wat we zeggen" en " transparant handelen" wordt niet nagekomen. Telefonisch kontakt leggen is dramatisch, geen opvolging, en behalve incassokosten nog extra kosten in rekening proberen te brengen.

    Zwakke punten
    Kontakt en opvolging

    Door Hulst op 23 november 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Heel veel gebeld. Bos Incasso komt met een vordering van een opdrachtgever. Voor deze vordering heb ik nooit een factuur ontvangen. Ook het bedrag is mij niet duidelijk. Ik geef Bos aan dat ik van die opdrachtgever een factuur wil zien met specificatie zodat ik snap waarvoor/wat ik betalen moet. Bij Bos krijg ik bij de diverse keren dat ik bel, jong klinkende meisjes aan de telefoon die niet hoog van niveau lijken te zijn. Daarbij hebben ze stuk voor stuk slechte luistervaardigheden, ze zijn alleen bezig met 'u moet gewoon betalen want de klant zegt dat zij dit van u krijgt' en denken niet (logisch) mee. Ook op schriftelijk verweer komen dergelijke reacties. De opdrachtgever wordt 'gepapegaaid' en iets goed lezen, nadenken, oplossen is niet aanwezig.
    Bos incasso weigert ook elk telefonisch contact of overleg. Je moet alles in een Verweerbrief doen en krijgt dan schriftelijk reactie. Dit ook als een hulpverlener tussenkomt vanwege overbelasting, en vraagt om het contact en brieven via de hulpverlener te sturen of met voorafgaand bericht. Bos laat alles afwegen.

    Sterke punten
    Nou uhh telkens als ik bel nemen ze wel de telefoon op. Dat is dan nog iets positiefs aan het geheel.

    Zwakke punten
    Medewerksters zijn laag in niveau en weten alleen 'u moet betalen'. Ze zijn niet op de hoogte van wettelijke voorschriften of andere juridische zaken en al zeker niet administratief onderlegd.
    Starre houding inzake contact- en overlegmogelijkheden.
    Doen zonder vragen of nazoeken wat opdrachtgever zegt en papegaaien dat naar de gene die zou moeten betalen.
    1 Medewerkster was uiterst onprofessioneel aan de telefoon.
    Neemt geen maatschappelijke verantwoording bijvoorbeeld bij vorderingen op mensen met een verstandelijke of psychische beperking en/of bijstandsuitkering. Daar hebben die meisjes aan de telefoon natuurlijk ook geen benul van, gaat boven hun pet.

    Door Van Kleef op 13 januari 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


Bezoek Bos Incasso

Schrijf je eigen review



IncassobureauVergelijker

Op IncassobureauVergelijker.nl lees je reviews over alle Incassobureaus van Nederland. Dit geeft jou in één oogopslag een overzicht van meningen, ervaringen en eventuele klachten. Deel jouw Incassobureau ervaringen met andere bezoekers en schrijf ook een review!