Bos Incasso laat zich typeren als een no-nonsense organisatie waarbij een aanpak geldt van "Zeggen wat we doen en doen wat we zeggen". Deze manier van werken vinden wij van belang voor zowel onze opdrachtgevers als de debiteuren.
Bij Bos Incasso zijn wij voorstander van transparant handelen en willen u zo goed mogelijk ondersteunen bij uw eigen herinnering- en aanmaningtraject. Goede communicatie tijdens de behandeling van uw opdrachten vinden wij hierbij van groot belang en u heeft gedurende de behandeling van uw zaken een vast contactpersoon.
Geen van ingediende nota's hebben ze binnen kunnen halen, doen er in onze ogen ook weinig moeite voor, komen na jaren inactiviteit en nadat je al jaren geen klant meer bent met zogenaamde nota;'s van lopende dossiers. Bij navraag naar acties hebben ze ok al jaren niet aan het dossier gewerkt.
Sterke punten Niet gevonden
Zwakke punten Slechte communicatie, weinig actie, geen resultaat
Zojuist Bos en NS meermaals aan de lijn gehad om bezwaar te maken. Bos meldt: "Als je bezwaar wilt maken raad ik je aan alvast de rekening te betalen zodat je je geen zorgen hoeft te maken over het proces wat erop volgt. Wij sturen een mail waarop je bezwaar kunt maken." Vervolgens geen mail ontvangen dus de volgende dag bel ik terug: "Je hebt al betaald wat betekend dat je geen bezwaar meer bij ons kunt maken, je kunt in ieder geval altijd bezwaar bij de NS maken. Met dit soort bezwaar kun je sowieso beter bij de NS zijn." Vervolgens de NS aan de lijn: "Gezien het dossier overgenomen is door Bos Incassobureau kun je enkel bij hun bezwaar maken, wij kunnen hier niets aan doen." Dus ik bel terug naar Bos: "Het spijt me maar uw dossier is reeds gesloten en ik kan hier niets aan veranderen. Fijne dag verder!" 40 euro door de plee gespoeld aan incassokosten (die zijn opgelopen doordat de NS nog mijn ouderlijk adres gebruikte van meer dan 8 jaar terug EN ook vervolgens niet de moeite doet te mailen voor een factuur of herinnering)
Sterke punten Ze zijn goed in geld innen
Zwakke punten Ze behandelen je als een nummer, nemen je in de maling, ontkennen je in de maling te nemen, nemen geen verantwoordelijkheid in bedrijfsvoering, denken niet mee in oplossingen, vinden termen als crediteuren maar lastig en bellen (nog) niet terug.
Stelletje geldwolven zijn het. Onterecht werd er naar mijn bedrijf een brief gestuurd wat door mijn collega is betaalt, zonder te kijken voor wie het bedoeld was. Blijkt het dus niet voor ons bedoeld te zijn (staat trouwens niet vermeld in de brief). Ik bel ze meteen op en wordt er op een achterlijke manier aangegeven dat ik PECH heb en dat ze niks terug zullen betalen. STELLETJE GELDWOLVEN! Ik krijg dus geen cent terug van een andermans incasso wat door ons (stom) zonder te controleren betaalt is!!
Kunnen niet op een normale manier communiceren maar gaan direct over op een bankbeslag.
Moedwillig mensen nog verder de problemen in helpen ipv met een passende oplossing komen.
Oplichters zijn het die ook nog eens voor oplichters werken!!
Je hebt incassobureaus die loyaal zijn, mee willen denken met de klant, kijken naar de situatie als er wat plotseling veranderd. Dan ben je bij BOS incasso in iedere geval NIET op het goede adres. Zelfs de belastingdienst is in deze barre tijden meegaand met de burger. Ik heb aangegeven wegens corona baan verloren. Altijd netjes op tijd betaald. Nu is de aanvraag in behandeling bij het UWV dus 0 inkomsten. Netjes mail gestuurd of voor de maand nov en dec gehalveerd mag worden en in januari gewoon weer alles hervatten. Het antwoord was nee. Hoe zielig is dit je komt met een normaal voorstel. Nee BOS incasso plukt liever de burger kaal ook al zijn er zaken in behandeling. Hun doel is: niet willen meedenken maar liever overgaan tot dwangbevel executie verkoop daar kicken ze op !!! Personeel wat er werkt leest standaard van het scherm af " Nee, kan niet, mag niet, doen we niet, " of er is helemaal geen verbinding. Kortom dit incassobureau krijgt van mij een award als titel " hoe maakt BOS incasso jou leven tot hel "
Sterke punten Burgers kapot maken, niet willen meedenken met de klant
Zwakke punten Tip: stop met deze onderneming en ga een normale baan zoeken ! Jullie slaan echt de plank op alle fronten mis. Heel herkenbaar wat ik lees alle negatieve recensies. Ik zou zeggen ga daar eens mee aan de slag afdeling klachten afhandeling. Niemand kan jullie toch serieus meer nemen.
Ongefundeerde inhoud en reactie, als bedrijf raad ik iedereen ten zeerste dit incassobureau af. Hedendaags zijn dit soort incassobureaus echt uit den boze.
Ondanks het feit dat de factuur is betaald voordat Bos Incasso een brief had geschreven, eisen zij van een autistisch medemens €40,-- incassokosten. Zij schuiven dit af op hun opdrachtgever, die tot op heden te arrogant is geweest om te regeren. Dom wicht aan de telefoon, die zich "niet over de situatie kon uitlaten".
Sterke punten GEEN! kennen niet eens de jurisprudentie!
Een schoolvoorbeeld van hoe een incassobureau niet hoort te handelen. "Zeggen wat we doen en doen wat we zeggen" en " transparant handelen" wordt niet nagekomen. Telefonisch kontakt leggen is dramatisch, geen opvolging, en behalve incassokosten nog extra kosten in rekening proberen te brengen.
Heel veel gebeld. Bos Incasso komt met een vordering van een opdrachtgever. Voor deze vordering heb ik nooit een factuur ontvangen. Ook het bedrag is mij niet duidelijk. Ik geef Bos aan dat ik van die opdrachtgever een factuur wil zien met specificatie zodat ik snap waarvoor/wat ik betalen moet. Bij Bos krijg ik bij de diverse keren dat ik bel, jong klinkende meisjes aan de telefoon die niet hoog van niveau lijken te zijn. Daarbij hebben ze stuk voor stuk slechte luistervaardigheden, ze zijn alleen bezig met 'u moet gewoon betalen want de klant zegt dat zij dit van u krijgt' en denken niet (logisch) mee. Ook op schriftelijk verweer komen dergelijke reacties. De opdrachtgever wordt 'gepapegaaid' en iets goed lezen, nadenken, oplossen is niet aanwezig.
Bos incasso weigert ook elk telefonisch contact of overleg. Je moet alles in een Verweerbrief doen en krijgt dan schriftelijk reactie. Dit ook als een hulpverlener tussenkomt vanwege overbelasting, en vraagt om het contact en brieven via de hulpverlener te sturen of met voorafgaand bericht. Bos laat alles afwegen.
Sterke punten Nou uhh telkens als ik bel nemen ze wel de telefoon op. Dat is dan nog iets positiefs aan het geheel.
Zwakke punten Medewerksters zijn laag in niveau en weten alleen 'u moet betalen'. Ze zijn niet op de hoogte van wettelijke voorschriften of andere juridische zaken en al zeker niet administratief onderlegd.
Starre houding inzake contact- en overlegmogelijkheden.
Doen zonder vragen of nazoeken wat opdrachtgever zegt en papegaaien dat naar de gene die zou moeten betalen.
1 Medewerkster was uiterst onprofessioneel aan de telefoon.
Neemt geen maatschappelijke verantwoording bijvoorbeeld bij vorderingen op mensen met een verstandelijke of psychische beperking en/of bijstandsuitkering. Daar hebben die meisjes aan de telefoon natuurlijk ook geen benul van, gaat boven hun pet.
Onfatsoenlijk incasso bureau
Antwoord op geen enkele manier fatsoenlijk op e-mails. Stuurt flauwekul beweringen na veel gezeur.
Zwakke punten
Slechte communicatie
Walgelijke partij
Oplichters!
Lage succesrate
Geen van ingediende nota's hebben ze binnen kunnen halen, doen er in onze ogen ook weinig moeite voor, komen na jaren inactiviteit en nadat je al jaren geen klant meer bent met zogenaamde nota;'s van lopende dossiers. Bij navraag naar acties hebben ze ok al jaren niet aan het dossier gewerkt.
Sterke punten
Niet gevonden
Zwakke punten
Slechte communicatie, weinig actie, geen resultaat
Ze weten helaas zelf niet wat hun bevoegdheden zijn
Zojuist Bos en NS meermaals aan de lijn gehad om bezwaar te maken. Bos meldt: "Als je bezwaar wilt maken raad ik je aan alvast de rekening te betalen zodat je je geen zorgen hoeft te maken over het proces wat erop volgt. Wij sturen een mail waarop je bezwaar kunt maken." Vervolgens geen mail ontvangen dus de volgende dag bel ik terug: "Je hebt al betaald wat betekend dat je geen bezwaar meer bij ons kunt maken, je kunt in ieder geval altijd bezwaar bij de NS maken. Met dit soort bezwaar kun je sowieso beter bij de NS zijn." Vervolgens de NS aan de lijn: "Gezien het dossier overgenomen is door Bos Incassobureau kun je enkel bij hun bezwaar maken, wij kunnen hier niets aan doen." Dus ik bel terug naar Bos: "Het spijt me maar uw dossier is reeds gesloten en ik kan hier niets aan veranderen. Fijne dag verder!" 40 euro door de plee gespoeld aan incassokosten (die zijn opgelopen doordat de NS nog mijn ouderlijk adres gebruikte van meer dan 8 jaar terug EN ook vervolgens niet de moeite doet te mailen voor een factuur of herinnering)
Sterke punten
Ze zijn goed in geld innen
Zwakke punten
Ze behandelen je als een nummer, nemen je in de maling, ontkennen je in de maling te nemen, nemen geen verantwoordelijkheid in bedrijfsvoering, denken niet mee in oplossingen, vinden termen als crediteuren maar lastig en bellen (nog) niet terug.
Stelletje geldwolven
Stelletje geldwolven zijn het. Onterecht werd er naar mijn bedrijf een brief gestuurd wat door mijn collega is betaalt, zonder te kijken voor wie het bedoeld was. Blijkt het dus niet voor ons bedoeld te zijn (staat trouwens niet vermeld in de brief). Ik bel ze meteen op en wordt er op een achterlijke manier aangegeven dat ik PECH heb en dat ze niks terug zullen betalen. STELLETJE GELDWOLVEN! Ik krijg dus geen cent terug van een andermans incasso wat door ons (stom) zonder te controleren betaalt is!!
Zwakke punten
GELDWOLVEN!
Oplichters!!
Kunnen niet op een normale manier communiceren maar gaan direct over op een bankbeslag.
Moedwillig mensen nog verder de problemen in helpen ipv met een passende oplossing komen.
Oplichters zijn het die ook nog eens voor oplichters werken!!
Sterke punten
Helemaal niks!!
Zwakke punten
Alles!!
Hun doel : mensen kapot maken
Je hebt incassobureaus die loyaal zijn, mee willen denken met de klant, kijken naar de situatie als er wat plotseling veranderd. Dan ben je bij BOS incasso in iedere geval NIET op het goede adres. Zelfs de belastingdienst is in deze barre tijden meegaand met de burger. Ik heb aangegeven wegens corona baan verloren. Altijd netjes op tijd betaald. Nu is de aanvraag in behandeling bij het UWV dus 0 inkomsten. Netjes mail gestuurd of voor de maand nov en dec gehalveerd mag worden en in januari gewoon weer alles hervatten. Het antwoord was nee. Hoe zielig is dit je komt met een normaal voorstel. Nee BOS incasso plukt liever de burger kaal ook al zijn er zaken in behandeling. Hun doel is: niet willen meedenken maar liever overgaan tot dwangbevel executie verkoop daar kicken ze op !!! Personeel wat er werkt leest standaard van het scherm af " Nee, kan niet, mag niet, doen we niet, " of er is helemaal geen verbinding. Kortom dit incassobureau krijgt van mij een award als titel " hoe maakt BOS incasso jou leven tot hel "
Sterke punten
Burgers kapot maken, niet willen meedenken met de klant
Zwakke punten
Tip: stop met deze onderneming en ga een normale baan zoeken ! Jullie slaan echt de plank op alle fronten mis. Heel herkenbaar wat ik lees alle negatieve recensies. Ik zou zeggen ga daar eens mee aan de slag afdeling klachten afhandeling. Niemand kan jullie toch serieus meer nemen.
Schandalige partij
Ongefundeerde inhoud en reactie, als bedrijf raad ik iedereen ten zeerste dit incassobureau af. Hedendaags zijn dit soort incassobureaus echt uit den boze.
Misselijkmakend
Ondanks het feit dat de factuur is betaald voordat Bos Incasso een brief had geschreven, eisen zij van een autistisch medemens €40,-- incassokosten. Zij schuiven dit af op hun opdrachtgever, die tot op heden te arrogant is geweest om te regeren. Dom wicht aan de telefoon, die zich "niet over de situatie kon uitlaten".
Sterke punten
GEEN! kennen niet eens de jurisprudentie!
Zwakke punten
complete onwil
Incasso praktijken
Een schoolvoorbeeld van hoe een incassobureau niet hoort te handelen. "Zeggen wat we doen en doen wat we zeggen" en " transparant handelen" wordt niet nagekomen. Telefonisch kontakt leggen is dramatisch, geen opvolging, en behalve incassokosten nog extra kosten in rekening proberen te brengen.
Zwakke punten
Kontakt en opvolging
slechte service, laag niveau medewerksters aan telefoon
Heel veel gebeld. Bos Incasso komt met een vordering van een opdrachtgever. Voor deze vordering heb ik nooit een factuur ontvangen. Ook het bedrag is mij niet duidelijk. Ik geef Bos aan dat ik van die opdrachtgever een factuur wil zien met specificatie zodat ik snap waarvoor/wat ik betalen moet. Bij Bos krijg ik bij de diverse keren dat ik bel, jong klinkende meisjes aan de telefoon die niet hoog van niveau lijken te zijn. Daarbij hebben ze stuk voor stuk slechte luistervaardigheden, ze zijn alleen bezig met 'u moet gewoon betalen want de klant zegt dat zij dit van u krijgt' en denken niet (logisch) mee. Ook op schriftelijk verweer komen dergelijke reacties. De opdrachtgever wordt 'gepapegaaid' en iets goed lezen, nadenken, oplossen is niet aanwezig.
Bos incasso weigert ook elk telefonisch contact of overleg. Je moet alles in een Verweerbrief doen en krijgt dan schriftelijk reactie. Dit ook als een hulpverlener tussenkomt vanwege overbelasting, en vraagt om het contact en brieven via de hulpverlener te sturen of met voorafgaand bericht. Bos laat alles afwegen.
Sterke punten
Nou uhh telkens als ik bel nemen ze wel de telefoon op. Dat is dan nog iets positiefs aan het geheel.
Zwakke punten
Medewerksters zijn laag in niveau en weten alleen 'u moet betalen'. Ze zijn niet op de hoogte van wettelijke voorschriften of andere juridische zaken en al zeker niet administratief onderlegd.
Starre houding inzake contact- en overlegmogelijkheden.
Doen zonder vragen of nazoeken wat opdrachtgever zegt en papegaaien dat naar de gene die zou moeten betalen.
1 Medewerkster was uiterst onprofessioneel aan de telefoon.
Neemt geen maatschappelijke verantwoording bijvoorbeeld bij vorderingen op mensen met een verstandelijke of psychische beperking en/of bijstandsuitkering. Daar hebben die meisjes aan de telefoon natuurlijk ook geen benul van, gaat boven hun pet.