Call 2 Collect

  1. James

    Incasso facturen

    Op 20 mei 2022 krijg ik een mail van Call2Collect. Hierin staat: "Hierbij delen wij u mede dat onze cliënt Kleinverbruik Energie der Nederlanden B.V. h.o.d.n uw openstaande rekening bij ons ter incasso heeft ondergebracht." Er wordt verzocht direct te betalen door gebruik te maken van de BETAAL-button. In deze tijd van digitale oplichting, SPAM en andere soorten van geld aftroggelen, vraag ik me af, wat betaal ik waarvoor? Een incassobureau zou op zijn minst moeten aantonen wat er nog openstaat met bewijzen. Deze worden niet aangeleverd. Ik heb dezelfde dag nog terug gereageerd per e-mail dat ik niet weet over welke nota dit gaat, er mij geen aanmaningsproces bekend is en dat ik de vordering afwijs en niet erken. En toen bleef het stil. Geen reactie met onderbouwing toelichting. Tot vandaag, 9 juni. Wordt ik gebeld dat er bedrag open staat ter incasso. Op de vraag van mijn zijde wat ik met dit telefoongesprek moet, terwijl er een mail is gestuurd waar niet op wordt gereageerd, wordt gesteld dat ze bellen. (Call 2 collect). Meneer werd geïrriteerd dat ik een reactie per mail op mijn mail wil en dat bellen niet veel zin heeft. Kennelijk leven we in een wereld waar als iemand zegt dat je moet betalen, ja dat ook moet doen zonder vragen te stellen en zonder bewijsvoering. Heel vreemde manier van communicatie. Ik ben van mening dat we het hier hebben over oplichters die geld proberen op te halen

    General: 1/5
  2. Ronnie

    James, meteen politie bellen en aangifte doen. Heb ik ook gedaan. Klaar met dat tuig.

Antwoord aan James

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *