Syncasso

  1. Julia

    Afspraken betalings regeling niet nagekomen

    Gebeld over een niet betaalde boete met N. Lentjes van Syncasso en uiteraard het boetekleed aangetrokken aangezien het mijn eigen schuld is Natuurlijk moet de schuld voldaan worden ( boete van 150 is 601.50 gewoprden !) Blijkbaar vinden ze het fijn bij Syncasso om te blijven herhalen dat het je eigen schuld is en dat je toen niet hebt betaald ook nadat je al 3x hebt gezegd ja dat klopt jullie hebben zeker gelijk maar nu wil ik het graag afbetalen en het met jullie regelen. Het lijkt wel als je eenmaal in hun handen bent ,je de grootste crimineel bent die er is en er geen enkel begrip is maar je behandelen als een kleuter. Maar goed toch een betalings regeling kunnen treffen voor de boete. 50 per maand mag er afbetaald worden na uitgelegd te hebben dat de 750 waar beslag op gelegd is voor de huur is en ik onder bijstandsniveau leef en dus niet in 1x de vordering kan betalen. Hiervan een bevestiging per mail ontvangen. In de brief stond onderaan een regel : Let op: een bankbeslag blijft van kracht. De gelden welke onder het beslag vallen worden zullen in mindering gebracht op de openstaande vordering. Ik vond dit al vreemd maar omdat er een gesprek was geweest en een bevestiging dacht ik dat de afspraak zou gelden. Niet slim om te 'denken' of iets aan te nemen want tot mijn verbazing werd de 601.50 afgeschreven na opheffen bankbeslag plus nog eens 40 euro door de SNS voor het bankbeslag. Uiteindelijk betaal je dus 651 euro voor een boete van 150. Dit is dus waar ze 'rijk' van worden, het is belachelijk dat dit gebeurd in NL. Na telefonisch contact met Syncasso werd doodleuk gezegd dat er niets voor niets in de brief een 'Let Op' is toegevoegd en dat ze niet weten voor welk bedrag er beslag is gelegd bij de bank. Dus met andere woorden, het hele gesprek om een betalings regeling af te spreken en de regeling zelf is helemaal voor niets geweest en geldt niet meer. Nu hebben ze het hele bedrag binnen en zeggen keihard, ja die regeling geldt nu niet meer natuurlijk! Serieus zo wordt het gezegd aan de telefoon, ze flikken het gewoon en verschuilen zich serieus achter die regel van Let Op….. Als je dan begrip zoekt dat het zachtjes gezegd heel vreemd ia dat er een regeling is afgesproken maar nu toch het hele bedrag geind is, is dat begrip er niet en begint mn serieus weer over dat jij toen fout zat en toen niet wilde betalen blablabla, echt heel erg slecht hoe dit bedrijf met hun klanten omgaat. Ergens mag ik nu blij zijn dat het in 1 keer geind is, ook al kan ik nu mijn huur niet betalen, maar dan heb ik gelukkig niets meer met hun te maken. Zij geven aan dat ze eigenlijk geen enkel vertrouwen in je hebben omdat je een wanbetaler bent, kan ik me in verplaatsen uiteraard. Door zo met je klanten om te gaan en als bedrijf zijnde je afspraken niet na te komen betekent alleen maar slecht nieuws en snap ook dat het slecht gaat met zulke bureaus.

    General: 2/5

Antwoord aan Julia

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *