Intrum Justitia

Over Intrum Justitia

Intrum Justitia logo

Intrum Justitia is een van de toonaangevende incassobureau’s in Nederland. Het is een dynamische organisatie met een leidende en innovatieve rol op het vlak van credit management. Als businesspartner wordt er samengewerkt met opdrachtgevers aan oplossingen voor elk onderdeel van het financieel proces. Klanten besparen tijd, energie en kunnen efficiënter te werk gaan bij het inhuren van Intrum Justitia danwel het aangaan van het totaalpakket aan credit management. Intrum Justitia wordt ook wel gezien als de katalysator van een gezonde economie.

Intrum Justitia is ook één van de meest toonaangevende spelers ter wereld op het gebied van creditmanagement. Van acceptatie tot incasseren, alle diensten helpen de klant in elke fase van het debiteurenbeheer. Dit bedrijf voert jaarlijks onderzoeken it naar het betaalgedrag in Nederland en Europa. Op de website van deze organisatie kan men een exemplaar van het onderzoek downloaden.

Voor Intrum Justitia is het ook van belang, dat men op de hoogte is van alle ontwikkelingen op het gebied van incasso, creditmanagement en overige marktontwikkelingen. Dit bedrijf is als financiële dienstverlener ook gespecialiseerd in end to end credit management solutions en financial services (CMS). Intrum Justitia Nederland is medeoprichter van en aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Incasso Ondernemingen (NVI) en beschikt over het Incasso Keurmerk van de NVI dat periodiek wordt getoetst door het (onafhankelijke) Keurmerk Instituut.

Reviews

Filter op
  1. Dolf

    Dramatisch en grof

    Kreeg mail over een KPN vordering uit 2014. Contact gezocht met KPN maar daar was niks bekend. Sinds 2014 diverse malen contract wijzigingen gehad die je volgens KPN niet kan krijgen bij achterstanden. Intrum gebeld om bewijsstukken jaren niks gehoord en nu ineens een herinnering nu zijn mij weer bewijsstukken toegezegd. SCHANDALIG. En de toon van de betrokken medewerker was grof beschuldigend en intimiderend.

    General: 1/5
  2. John Langerak

    Ik weet niet of het bewust oplichters zijn

    Ik weet niet of hun naam misbruikt word door oplichters
    Maar de incasso verzoek wat ik via de mail heb gekregen
    is wettelijk verjaard dus als het wel van hun is
    stap ik naar de geschillen commissie en de ACM
    Ken je recht

    General: 1/5
  3. A.J.

    Oplichters

    Sturen mij per sms berichten dat ik open rekening heb die niet betaalt is. Of ik maar onmiddellijk wil betalen terwijl ik geen enkele rekening open heb staan. Grote oplichters die fake berichten sturen

    General: 1/5
  4. Richard

    Slechtste incassobureau ever

    Een schuld van €10.797,59.
    Eerst vanaf juni 2011 netjes verlopen via Lindorff. In 2018 is het dossier overgenomen door Intrum. Afspraken die met Lindorff zijn gemaakt gelden bij hun schijnbaar niet. In mei 2020 onterecht een dwangbevel gehad waarin de algehele som inclusief alle rente in z’n geheel voldaan dient te worden. Of ik even bijna €18.000 wil overmaken.
    Uiteindelijk is het dwangbevel ingetrokken door Intrum maar de kosten zijn gewoon doorberekend in het dossier waar ik ineens geen inzage meer in had.
    Diverse mail gehad met verschillende bedragen wat er nog open stond. Betalingen van 2 jaar die niet verwerkt zijn. De schuld is in mijn ogen voor het grootste deel of is zelfs al afgelost.
    Contact verloopt erg moeizaam en ik krijg geen inzage in de specificaties van de vordering. Ik heb geen vertrouwen meer in dit bedrijf en heb de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld en al het bewijs aan betalingen correspondentie bij elkaar verzameld.
    1 GROTE BOEVENBENDE bij Intrum. Heb er geen andere woorden voor

    General: 1/5
  5. Beerens

    Onnodige aanmakngen

    Al 5 jaar wordt ik bij enige regelmaat, dan een paar keer achter elkaar, dan een jaar niet, bestookt met een vordering van NS, die ze niet kunnen bewijzen. NS betaalt wel, zo kan ik ook makkelijk geld verdienen.

    General: 1/5
  6. Gieta Jankie Ducaneaux

    Vrouw

    Ik vraag ? Dossiernummer? Ik vereegt. Ik ben doof vriend Steve hoor Amerikaanse. Bedrijftassconuntgevens Steve Frank Jankie . Website 5505590330 Onderwerp 3320636888 CANAL DIGITAAL Abonneenummer: 9184850 Bedtreft: Betalingsherinnering IBAN NL 38 RABO 0340156740 BIC: RABONL2U EURO 570 NOTANUMMER 187473390 GIETA JANKIE

    General: 0/5
  7. jo theo

    oplichters!

    Let op met hun! Al 6x gebeld proberen je steeds aan het lijntje te houden , rekening van TV VLAANDEREN al 8 weken geleden betaald NOG STEEDS niet terug aangesloten sterker nog ze hebben mij al 2x een verhoging gestuurd, meerdere maals gemaild met het betalingsbewijs ze zeggen dan doodleuk dat ik me geen zorgen moet maken maar ze lossen niks op

    General: 1/5
  8. Angelo

    Eindelijk een bureau dat menselijk is...

    Eindelijk een bureau dat menselijk is en begrip toont. Zij zetten (zo veel mogelijk geld innen en zo snel mogelijk) tenminste niet op de eerste plaats. Heel prettig gesprek gehad met dhr. B. v/d K. Hij begreep mijn financiële situatie en zocht toen naar een oplossing in plaats van BETALEN! BETALEN! BETALEN! Bovendien heeft hij ook nog wat persoonlijk advies gegeven. Fantastisch! Zo kan het dus ook.

    General: 5/5
  9. GJ de Vries

    Intrum stuurt me dreigmails

    Na een overname door mijn huidige provider van mijn abonnement bij Telfort heeft Telfort een administratieve fout begaan. Op 1 februari 2019 ben ik over gegaan naar de nieuwe provider, twee dagen later kreeg ik een onterechte jaarafrekening van 436.96. vanaf de eerte april kwam Intrum in mijn leven die me onmiddellijk gingen bedreigen met boetes en deurwaarders. Let wel, allemaal omdat Telfort een administratieve fout maakte waar ikzelf helemaal buiten stond. Die mails van Intrum komen – zéker – op onschuldige mensen aanmatigend en bedreigend over, maar daar schijnt dit bureau geen boodschap aan te hebben.

    General: 1/5
  10. Jos

    Absurd

    Een absurd bedrijf. Je staat meer als 40 minuten in de wacht, om uberhaupt iemand te pakken te krijgen aan de telefoon. En dit 4 dagen achter elkaar proberen om iemand te pakken te krijgen en 4 dagen achter elkaar meer als 30 minuten wachttijd, nog nooit meegemaakt !! De verbinding wordt gewoon met opzet verbroken, waarna je weer vooraf aan kan beginnen. Openstaand bedrag overgemaakt, pas na 7 dagen reactie dat het geld niet is ontvangen en er incassokosten bovenop komen, Belachelijk !! Printscreen opgestuurd van de overboeking en de datum erbij !!! GEEN REACTIE !! Alsnog incassokosten erboven op betalen. TRIEST !!!

    General: 2/5
  11. F.J. de Hoog

    Tijd rekken levert geld op!

    Ik had een klein openstaand bedrag omdat de automatische incasso kennelijk niet werkte en ik dat niet in de gaten heb gehad. En vanaf de geldvrager was de mail in de spam gekomen, maar die van Intrum Justitia viel koud op mijn dak. Ik zond direct een mail met mijn verhaal waarbij ik ook het vermoeden heb geuit dat een en ander op mij overkwam als een mailscam. Maar geen enkele reactie. Ook niet na een tweede mail. Totdat nu een verhoging van het te incasseren bedrag is ontvangen. En ja, dat begrijp ik want als ze bijtijds reageren (en er is inmiddels betaald) dan ontvangen ze niets. Dus dan maar niet reageren en die 40 euro incasseren. Bah. Niet alleen misselijk gedrag, maar ook nog eens frauduleus. Nieuwe naam voor Intrum? Intrum Criminalia!

    General: 2/5
  12. naomi

    onprofessioneel

    vandaag erachter gekomen dat er blijkbaar identiteitsfraude is gepleegd met mijn gegevens om een creditcard aan te vragen van via-buy, het incassobureau dat daarmee samenwerkt is natuurlijk intrum justitia. Al eerder contact met hun gehad omdat ik een betaling moest doen voor een OV, waar ik verder nooit een mail over gekregen had totdat natuurlijk de incassokosten erbij kwamen! Ik ze gebeld gezegd dat ik nooit wat had binnen gehad, nou mevrouw vervelend dan stellen we het een maand uit en dan krijgt u een nieuwe rekening met alle gegevens erop. Top dacht ik!, nou nee dus nooit iets nieuws binnen gekregen waardoor ik er zelf maar achteraan moest gaan omdat ik niet meer incassokosten wou betalen. vandaag opnieuw een slechte ervaring gehad, na aanleiding van de fraude met ze gebeld kreeg een man aan de telefoon die volgens mij geen flauw idee had wat die nou aan het doen was. Het begon al dat die een totaal verkeerd referentie nummer had dan dat ik in een sms had gekregen, en verder kreeg ik maar te horen dat ik aangifte moest doen ofso en dat hun het zouden afwachten tot de 24ste. Geen greintje begrip! Ik vertrouw ze voor geen meter, 4 maanden terug krijg je een email dat je binnen 5 dagen moet betalen en vervolgens hoor je pas weer wat na 4 maanden, ze zijn niet vriendelijk en helpen je ook niet! toen ik op het internet ging zoeken kwam ik al super veel slechte recenties tegen en ook vooral over de samenwerking met Via-buy, Maandag zit ik bij het politie bureau voor aangifte en zal ik dat doorsturen naar Intrum jusititia en dan maar hopen dat ze er wat mee doen, maar betalen doe ik niet!

    General: 2/5
  13. D.G Bottse

    Treurig incasso bureau

    Op 3 oktober neem ik al contact op omdat ik graag wil betalen maar een correcte brief wil. Op 21 oktober nog niks ontvangen! Als je niet reageerd gaan ze direct naar de rechtbank en wil je wel betalen moet je achter hun kont aanbellen

    General: 2/5
  14. Jan de bruin

    Doet geen moeite

    Ik kreeg een incasso ov-chipkaart intrum doet geen moeite om de ware toedracht nl een veranderd adres die via de verhuisservies post nl naar translink is gestuurd te achterhalen door een telefoontje naar post nl te plegen is alles opgelost nee zij maken je voor leugenaar uit intimideren je vertellen leugens zitten in je privesi. Te wroeten

    General: 2/5
  15. Idioom

    Intrum Justitia speelt vals

    Intrum Justitia heeft helemaal niets met 'justitie' te maken, hoewel het wel in hun naam verscholen ligt. Het is een ordinair (met nadruk op ordinair) incassobureau, dat geen enkele rechten bezit, maar slechts telefoonterreur pleegt om u over te laten gaan op betaling. Ze kunnen u dus juridisch en rechtsmatig helemaal niets maken, hoewel ze daarmee vaak dreigen. Wat te doen als ze bellen? 1. Geef aan het gesprek op te nemen, en neem het gesprek ook daadwerkelijk op. 2. Geef geen antwoord op hun vragen. 3. Vraag om een volledig uittreksel van al hun gegevens over u op het bij hun bekende adres. Dit zijn zij (wel wettelijk) verplicht te verstrekken. (Wet Bescherming Persoonsgegevens 1997.) 4. Geef geen antwoord op hun vragen, bevestig bv ook uw adres niet. 5. Meldt dat u niet meer gestoord wilt worden, door de beller noch door collega's, dat uw telefoonnummer priv is en dat u enkel wenst gestoord te worden via briefpost. Meer dan de helft van hun claims in onterecht, maar mocht u nu toch echt een schuld hebben gemaakt, maak het originele bedrag over naar het originele bedrijf waar u de schuld heeft gemaakt. Zij moeten dan het dossier sluiten en Intrum Justitia heeft geen poot om op te staan.

    General: 3/5
  16. Rob

    Intrum Justitia is het "gijzelvirus"

    Ik heb met Intrum Justitia te maken gehad, vorig jaar in 2014. Moest en zou een rekening van een vakantieorganisatie betalen welke ik overigens na foutieve boeking binnen 5 minuten annuleerde. Vakantieadres stemde er direct in mee, wat nog niets vastgelegd en begrepen de reden. Andere instantie welke er ook mee te maken had daarentegen ook maar Intrum Justitia wilde hun gram halen. Hoe dan ook, mailing te over gehad en op gegeven moment niet meer gereageerd, ook hun adressen geblokkeerd. Nu inmiddels bijna anderhalf jaar verder en ze hebben het opgegeven. Wat een sukkels daar bij Intrum Justitia, in "Opgelicht" hebben ze het over Intrum Justitia dat deze misbruikt worden door derden om nepfacturen te sturen zodat mensen zomaar zouden betalen, ook dat Intrum Justitia als een soort gijzelvirus door komt bij mensen in hun mailbox. Ik VIND dat Intrum Justitia een gijzelvirus is, zij moeten bestreden worden zoals bij ieder ziektemakend virus het geval is. PUNT, uitroeien dat onkruid "Intrum Justitia" zij zijn predikaat "justitia"niet waardig. Mensen rekening gewoon niet betalen, vooral niet de lage bedragen, Intrum Justitia kan toch nooit meer verhalen dan max. 40 euro. Hoe meer zij doen en proberen des te meer het hun kost. 40 euro zitten zij in no time boven, dus verdienen zij niets meer. Dus gewoon niet betalen laat ook hun vanzelf ophouden !!!!!!

    General: 2/5
  17. Carolien

    zeer ontevreden

    Ik kreeg een rekening en dit zag er onbetrouwbaar uit. het bedrijf is niet te bereiken, ik kon geen contact opnemen en opeens moest ik het driedubbele betalen. Omdat ik er zo erg van schrok heb ik dit gedaan maar dit gaat nergens over.

    General: 2/5
  18. Oxxio

    Boven de we staan in haar gedrag

    Dit soort ondernemers zijn alleen in staat om brieven te proppen, soort graaiers welke op geluk incasseren. Klanten leveren verzoeken aan tot verhaal, als deze klanten groffe fouten maken zoals OXXIO met eindafrekenimgen dan hebben zij daar lak aan. Zo, n vrouw zegt dan, wij hebben opdracht nee hoor, de eindafrekenimgen klopt. Zo worden door zeer ondeskundig handelen door energiebedrijven als OXXIO 1000 Nederlanders gedupeerd. Wij verzoeken u geen zaken te doen met dit bureau en het is tevens heel onverstandig om met OXXIO in zee te gaan. U bent gewaarschuwd, want zo slim is de slimme meter van OXXIO niet. En wij verzekeren u, dat OXXIO massa fouten maakt in haar administratie. Plak dAr Interum aan vast, en je hebt onterechte incassokosten met BTW en rekeningen welke niet kloppen. Incassobureau geeft aan geen zorgplicht te hebben rond dit aspect. Wees ook niet bang, u wint altijd en dien een schade claim in van 10.000 en hou de tijd en uren van frustratie goed bij. Voor schuldeisers wie handelt in haar gedrag boven de wet, kan ik ook niets incasseren. Fout incassobureau

    General: 3/5
  19. Kees Bel Gra

    50% korting bij TMOBILE op uw incasso vordering!!

    Handig toch deze incasseerders, werken voor TMOBILE. Betaal je rekening niet, en bij een negatieve score in de creditcheck krijgt u standaard 50% korting als u de vordering ineens betaald. Schrik niet van de blaffende dame aan de telefoon, zij is ook maar een tutje met een schermpje. Ik noem dit bedrijf brievenproppers, immers een andere succesvolle actie is er niet.

    General: 2/5
  20. Annemarie

    Goede ervaring met Intrum Justitia

    Hoewel ik bij voorkeur mijn rekeningen op tijd betaal, was er onlangs toch een vordering van mij bij Intrum Justitia beland. Ik werd hierover geinformeerd via een brief, en ik werd tevens gebeld. Aan de telefoon werd duidelijk uitgelegd wat de mogelijkheden waren om bijv. een betaalregeling aan te gaan. Ik kreeg alles op mijn e-mailadres bevestigd toen ik daarnaar vroeg, en de medewerker stond mij goed te woord. Ik heb Intrum Justitia daarom als een prettig bedrijf ervaren.

    General: 5/5
  21. Ex-klant

    Zeer slechte ervaring

    Spijtig genoeg moesten ook wij vorig jaar een incassobureau inschakelen om een niet betalende klant te motiveren om de rekening te betalen…. Intrum Justitia ziet er professioneel uit dus heb ik gebeld. De Account Manager wist het heel goed te brengen dus had mijn vertrouwen gewonnen. Spijtig genoeg bleef het bij een mooi verkooppraatje… Ons dossier werd bij de verkeerde afdeling (gerechtelijk ipv minnelijk) gelegd, vermoeiend kwamen de belacties en mailacties opgang… de persoon op ons dossier was vertrokken… en zo ook de betrokkenheid leek wel… na wat bellen leek er weer wat in gang te komen.. maar als snel bleek dat ook dit beperkt was… Uiteindelijk heb ik vaker met Intrum Justitia gebeld dan met mijn eigen klant. Erkennen dat er wat is misgegaan…. natuurlijk niet! Mijn mening: ik kies nooit meer voor Intrum Justitia.

    General: 2/5

Plaats een review

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Your rating:*

General:

Rating

2 Inadequate!