Famed – Goed geregeld Facturatie maatschappij voor medische beroepen.
Reviews
Filter op
RobertViorm
14 oktober 2024 - Schuldenaar
Uw reactie is nog niet goedgekeurd.
indunty
13 oktober 2024 - Schuldenaar
Uw reactie is nog niet goedgekeurd.
ClintonWar
10 oktober 2024 - Schuldenaar
Uw reactie is nog niet goedgekeurd.
Lot
18 januari 2022 - Schuldenaar
Niet aangekomen facturen
Zaterdagmiddag valt er een brief van een deurwaarder op de mat. €450 moet ik ff dokken omdat FAMED de opdracht gegeven heeft aan de deurwaarder. Blijkbaar is de zaak voor de rechter gekomen etc etc. Ik stond versteld, want ik wist totaal niet waar dit over ging. Na wat mailtjes eruit gegooid te hebben, kreeg ik antwoord van het deurwaarderskantoor en mijn oude tandarts: het betreft een rekening van €58 van 27-09-2018!! Hoe dan?! Ik heb nog nooit een factuur gezien hierover. Hoe kan het zo lang duren voor ik wat hoor? Waar zijn mijn herinneringen? Waarom weet ik dit niet? Mijn tandarts zegt dat er 4 a 5 facturen gestuurd zouden moeten zijn. Naar wie? Niet naar mij. Het rare is, nadat ik mijn bankgegevens opgevraagd heb, zag ik dat ik in april en mei 2019 gewoon netjes rekeningen aan FAMED heb betaald.. Mijn partner heeft iets soortgelijks meegemaakt. Factuur 1 niet ontvangen, herinnering 1 ook niet, en ineens ligt er een laatste herinnering in de bus met dreigementen om naar een incassobureau te stappen. Slecht bedrijf.
4-12-2021 kregen wij uit het niets, een dwangsom van Jards gerechts deurwaarders. Behandeld door ene van willigenburg. De som was opgebouwd uit execuutie en rechtskosten van 600,7 euro, gebaseerd op een rekening van Famed van 78 euro, uit 2019/2020.Wij hebben meteen toen wij hier kennis van kregen, Jards gebeld. De kosten en procedure staat op onze naam, advies was zo snel mogelijk betalen om verdere oplopende kosten. Bij Famed kunnen wij niet achterhalen waar deze kosten vandaan komen om dat zij het aan Jards hebben uit besteed.Omdat wij van zowel Famed en Jards geen enkele brief hier over hebben ontvangen zijn wij op onderzoek uit gegaan en wil het volgende met jullie delen.Famed gebeld, gevraagd naar onze factuurgeschiedenis. Dat kon zij niet in zien want Famed is over genomen door Infomedics! Infomedics gebeld, kreeg claudia aan de telefoon en heeft het volgende voor mij na gekeken. Er stonden nog 2 factuuren open van onze Fisio, daar waren al meerdere herinneringen van gestuurd, wederom hebben wij ook deze niet ontvangen. Factuurnummers gevraagd en meteen betaald. Alle factuuren die van Famed op onze naam staan, die van de Fisio zijn (onze enige zorgaanbieder die met Famed werkt) lopen tot 2018 en zijn verder netjes betaald. Even de fiso gebeld om dit te controleeren en hem hier van op de hoogte gebracht. Na het betalen van de 2 openstaande factuuren waar wij geen kennis van hadden, blijkt er dus geen Factuur uit 2019/2020 open te staan. Niet bij fisio niet bij Famed. Famed heeft dus een rekening uitbesteed aan Jards, waar wij nu een dwangsom van krijgen, waar de deurwaarders en rechtsproceduure al van is geweest zonder dat wij hier enige correspondenie of brief van hebben gehad en niet te achterhalen is waar de zorg kosten vandaan komen. Gesproken met Juridischloket voor advies en om alles uit te sluiten, contact opgenomen met Postnl om te kijken of er niets mis is met ons postaderes, wat niet het geval is. Wij hebben Jards gevraagt om de dagvaarding en de uitspraak van de rechter en afkomst zorgkosten op te stuuren naar ons. Wij zijn in afwachting hier van. Het advies van de Fraudehelpdesk was om hier een melding van te maken bij, ACM consumentewijzer en Nza nederlandse zorgautoritijd. Zij gaan dit zo nodig als blijkt dat Famed onjuist handeld en schade veroorzaakt dit onderzoeken, met aansluiting van media en politie. MAAK EEN MELDING VAN JE VERHAAL BIJ NZA! hoe meer meldingen hoe sneller onderzoek naar Famed.
Telefonisten mogen best een opvoedcoach inschakelen. Asociaal brutaal gedrag. Rekeningen van 2012 staan bij hun nog open, destijds via bewindvoerder betaald. Hou die blokkade er maar op, betalen hoef en doe ik niet, facturen zijn al verjaard. Slechtste bedrijf waar een tandarts mee kan werken!!!
Vreselijke klantenservice! ik kreeg een rekening van €18,90 mbt de apotheek. Echter betaal ik alles meteen bij de apotheek wat ze mij ook zelf hebben verteld dat er niks open stond. Ik de apotheek gebeld en deze gingen het voor mij uitzoeken. ik bel famed op en kreeg uitstel, deze mevrouw zegt mij; ‘’u krijgt tegen de tijd een nieuwe brief met de betaling. als u meer weet bel ons even op.’’ de apotheek is nog steeds bezig met het uitzoeken waar het mis is gegaan. vandaag een brief gekregen met €40,- incassokosten, like hallo?? ik moest jullie toch contacteren als er meer duidelijkheid was? maar nee. word je nog door zo’n onderkruipsel leugenaar genoemd want haar collega zou nooit zeggen dat ik een nieuwe brief zou krijgen. ofcourse ik verzin het ha-ha-ha. vreselijke maatschappij, super onvriendelijk/onmenselijk. bah.
Door scheiding kwam ik in zwaar weer.ondertussen moest ik mijn gebit laten saneren.rekeningen gingen naar fa-med.te late betalingen.maar voor iedere nota schakelen ze een apart incasso/deurwaarderskantoor in.resultaat hoge kosten onoverzichtelijk .incassobureaus credios/van Arkel/GGN schuiven onderling.nu 5000 euro verder door rechtzaken nog steeds bezig
Een helse organisatie Mijn tandarts ging verhuizen naar een ander pand en hierdoor deed het pinapparaat het niet. Ik mocht de volgende keer pinnen. Ondertussen verzond de tandarts de rekening naar famed en is er op een rekening van 70 euro 200 euro boete gekomen. Ik kon dat niet betalen en moest dit van famed met de tandarts regelen. Ik ging naar de tandarts en deze konden niets doen als famed al in beeld was. Ondertussen was ik woest en kwam er niet uit werd van het kastje naar de muur verwezen. Ik weigerde dit te betalen zo oneerlijk. Opeens werd ik uit het niets gedagvaard en kwam er 600 euro boete op. Dit moest ook verteld worden door een koerier en hiervoor moest ik ook nog 120 euro betalen. Uiteindelijk na dagvaarding een jaar lang beslaglegging op uitkering van 105 euro per maand. Dit is zo onrechtvaardig en nu.. nu krijg ik gisteren dezelfde rekening van een jaar geleden die net betaald is voor 1000 euro doormidden van beslaglegging en een jaar ellende heeft gegeven. Gewoon een rekening uit het niets van bijna 300 waar ik nooit een factuur van heb gehad niets . En moet binnen een dag reageren anders beslaglegging. Dat deze criminele organisatie mag bestaan
Begin 2020 ontvang ik een incasso over een tandartsbehandeling in 2019. De factuur van de behandeling heb ik van Famed niet ontvangen. Ondanks meerdere verzoeken om de factuur alsnog te sturen, zodat ik weet waarvoor ik moet betalen, krjig ik van Famed geen reactie. Bij contact met de servicedesk vertelt een ongeïnteresseerde medewerkster dat ik toch weet dat ik in 2019 naar de tandarts ben geweest en zelf op de facturen moet letten. De factuur zou in het famed account moeten staan, maar er is kennelijk een registratiecode van de tandarts niet ingevuld. Dit moet ik zelf regelen met de tandarts (?). Voor wat betreft de factuur is de reactie: 'kijk maar of je van het incassobureau de factuur kunt krijgen, Famed verstrekt geen informatie over facturen die zijn doorgestuurd naar het incassobureau'. Het incassobureau verwijst echter weer terug naar Famed voor de inhoud van de factuur. Een misverstand moet kunnen: wat de servicedesk echter niet heeft verteld is dat er ondertussen een volgende factuur door Famed is aangemaakt. Ook deze is niet zichtbaar in het account. Na enkele weken ontvang ik dus weer een incasso:( Ook nu is Famed niet onder de indruk van mijn klacht dat facturen nog steeds niet zichtbaar zijn en ik ook geen melding ontvang van het verlopen van een factuur. In een mail laten ze weten dat de facturen mijn verantwoordlijkheid zijn en ik moet zorgen dat ik deze tijdig ontvang. Met de tandarts is nu afgesproken dat ik alle facturen per post zal ontvangen. Als dit niet gaat werken ga ik z.s.m.op zoek naar een tandarts die niet met Famed werkt.
Tijdens mijn studie jaren geleden gezeur gehad met Famed omdat de rekeningen naar mn oude adres gingen terwijl ik tandarts op tijd op de hoogte heb gebracht van verhuizing. Bij mijn meest recente verhuizing mijn huidige tandarts (die helaas ook sinds enige tijd met Fa-med in zee is gegaan) ingelicht en pro actief Fa-med benaderd met de vraag of er nog iets openstaat, en ingelicht dat post van mn oude adres niet bij mij aankomt. Krijg daarop doodleuk antwoord dat ze de factuur opnieuw naar mijn oude adres zullen sturen. Om verder gezeik dit keer voor te zijn heb ik via de betaallink een openstaan bedrag overgemaakt, maar ik heb geen idee waar ik nu voor heb betaald. En ze hebben er geen probleem mee gegevens daarover naar een adres te sturen waarvan ik heb gezegd dat ik de brief waarschijnlijk nooit te zien zal krijgen, maar willen me 'voor mijn privacy' niet via mail vertellen waar de kosten voor zijn. Ik heb n droom van een tandarts waar ik altijd van zei dat ik nooit meer een ander wilde, maar nu de praktijk ook met hen in zee is gegaan, ga ik dit toch herzien. In mijn beleving staat de Fa- bij dit bedrijf voor fascisten. De autorisatie die dit bedrijf heeft om je patientgegevens in te mogen zien zou overigens geblokkeerd dienen te worden. Ze verlenen zelf geen enkele zorg, enkel terreur!! Ik sluit mij aan bij eerdere melders dat zorgverleners beter niet met dit bedrijf in zee zouden moeten gaan en hun autorisatie ingetrokken zou moeten worden.
Famed heeft mij jaren achter elkaar haar facturen naar mijn huidige woonadres gestuurd, ik heb de dossiers er even bijgepakt. Zonder enige aanleiding stuurt Famed haar facturen nu opeens naar mijn oude woonadres. Omdat ik daar al acht jaar niet meer woon heb ik die post niet ontvangen. Wel heb ik gisteren van de huidige bewoner vernomen dat aanmaningen gewoon zijn geretourneerd naar Famed. Toch schakelt Famed, totaal onterecht dus een deurwaarder in om mij een rekening van 180 euro te overhandigen, terwijl de oorsprongkelijke rekening van mijn tandarts 25,- euro bedrog. Wat een een waardeloos bedrijf, dat Famed! Mijn tandarts heeft na jaren van ongemak over de chaos en totaal gebrek aan klantgerichtheid bij Famed ervoor gekozen haar facturatie door een ander bedrijf dan Famed te laten afwikkelen en dat is voor mij (en voor mijn tandarts) een hele opluchting. Onbegrijpelijk dat een bedrijf als Famed in een maatschappij als de onze kan bestaan.
Ik had bij mijn verhuizing 8 jaar geleden verzuimd mijn adreswijziging door te geven aan mijn tandarts. Dat heeft acht jaar lang geen probleem opgeleverd totdat mijn zorgverzekering een bedrag van 25,- euro aan gebitsreinigingskosten (van een rekening van ongeveer 100 Euro) dat buiten de dekking viel aan mij factureerde. De factuur ging naar mijn ouwe adres. Na een paar herinneringen werd een deurwaarder ingeschakeld en word ik gedaagd. De oorspronkelijke rekening van 25,- werd nu 180,- Als je contact opneemt met Famed wordt je te wordt gestaan door een stel horken (vriendelijk uitgedrukt). Men heeft echt totaal geen benul bij de helpdesk van Famed. Ik hem de rekening van Famed aan mijn tandarts laten zien en deze gaf aan dat Famed op geen enkel moment contact heeft opgenomen om te informeren naar een telefoonnummer of adres. Uiteindelijk weet de deeurwaarder je wel te vinden natuurlijk, maar daar heeft Famed geen boodschap aan. Mijn tandarts is gelukkig weg bij Famed want ze waren ook niet blij met de uiterst onprofessionele werkwijze van Famed. Het is jammer dat organisaties als Famed kunnen bestaan, zowel voor de opdrachtgever als voor de uiteindelijke eindklant.
Sinds juni 2019 met Famed aan het bellen en emailen omdat nota’s niet op mijn adres aankomen. Tot vorig jaar was dit geen probleem en heb ik alle nota’s ontvangen. Volgens Famed ligt de schuld bij Sandd. Sandd geeft echter aan dat Famed niet alle nota’s die aangemeld worden ook daadwerkelijk door Sandd worden ontvangen. Inmiddels heb ik al 7 nota’s en kopie-nota’s niet ontvangen en is een oplossing niet echt in zicht. Famed reageert nu zelfs al niet meer op mijn emails, wat ik toch een zeer kwalijke zaak vind. Zelfs op een ingediende klacht geeft Famed aan dat men niet zal reageren. Famed kan zijn slogan “goed geregeld” beter aanpassen in “niet geregeld”.
Ik heb voor een behandeling bij de tandarts een rekening ontvangen. Het was een bedrag over ongeveer 6,- en het bleek een dubbele nota te zijn geweest. Toen heb ik gebeld en een medewerker van Famed heeft me uitgelegd dat ik niks meer hoefde te doen en dat het blijkbaar een fout van de financiele afdeling van de tandarts was geweest. Een tijdje later ontving ik een nieuwe rekening met extra kosten voor het incassobureau Credios dat werd ingeschakeld. Toen heb ik nog een keer gebeld en er gebeurde hetzelfde: Famed wilde contact openemen met de tandarts en ik hoefde me hiermee niet verder te bemoeien – in het geval dat het toch een correcte factuur bleek te zijn, zouden ze contact met mij opnemen. Nu kreeg ik een nieuwe factuur met een verhoging van de incassokosten. Ik vindt dit heel vervelend, ook angezien mij dit onnodig tijd kost om me hierin te verdiepen. Nu wordt ik door Famed steeds doorvewezen naar Credios, het incassobureau, terwijl Famed de opdrachtegever voor het incassobureau is en ik uiteindelijk voor de foute informatie (meerdere keer) van hun klantenservice moet betalen. Niemand is aansprakelijk en ik wordt altijd naar iemand anders doorverwezen – de tandarts heeft ook geen begrip hiervoor maar de kosten moet uiteindelijk ik dragen.
Zojuist met Famed gesproken over een rekening en wat was die mevrouw toch onvriendelijk en niet bereid om mee te denken of zoeken naar hoe en wat ..wat een arrogante vrouw was het ook nog ..was vrijdag 4-10-2019 om 09:05 uur Zal met mijn tandarts over hebben want dit jan natuurlijk niet
Maandelijks 5 euro plus rente moeten betalen omdat je niet plots een rekening van een paar honderd euro kan betalen en daardoor een betalingsregeling moet afsluiten is geld uit de lege zakken halen. Schaamteloos.
Twee klussen worden op 1 factuur gezet. Een klus is afgerond, de andere niet, Ik wil dus maar een deel betalen. Dat kan niet zegt een zeer onvriendelijke mevrouw van Famed. En ze is niet geinteresseerd in mijn verhaal en verwijst voortdurend naar de zorgverlener.
Ook wanneer facturen die niet kloppen daar houden zij zich aan. Telefonisch contact of per email is hopenloos. Incassokosten worden zondermeer berekend of het klopt of niet. Advies: Blijf bij de zorgverlener vandaan die met Famed werkt.
Helaas is het mij overkomen dat ik te laat was met mijn betaling. Ook de waarschuwingen niet goed gelezen. Het overkomt je als mens…..Het gaat om een nota van wel 7,88 Deze is betaald, ik heb hier 2x over gebeld in de hoop dat de incassokosten zouden worden ingetrokken. Er is immers geen sprake van een incassoprocedure. 40 voor een nota van 7,88 dit is krankzinnig bizar, staat niet in verhouding. Belachelijk dat de Ortho mij niet even belt en deze procedure stop. Well done Apeldoorn Orthodontie Welgelegen. Dus 2 wlachelijke klant onvriedelijke bedrijven.
Had een rekening gekregen van 90 euro en wilde n betalingsregeling aanvragen, wat n gedoe om n account aan te maken… kwam niet verder in t systeem, hele middag mee bezig geweest.. telefoon krijg je n bandje dat je t allemaal zelf op de site kunt regelen. Vandaag per telefoon dan maar weer geprobeerd en kreeg er warempel iemand aan de lijn… verhaal gedaan systeem werkt niet , wil n betalingsregeling hebben… Nee haar lukte t ook niet na een kwartier mij aan de lijn houden, sorry dan kan ik u ook niet helpen… PARDON ??? hOE DAN ?? Kunt U dan telefonisch n betalingsregeling treffen ?? Nee , dat gaat alleen boven n bedrag van 100 euro !! had U dat meteen moeten zeggen, heb ik gedaan aan begin van t gesprek !!!! Wat n tijdsverspilling !!! WAARDELOOS
Ik kon mijn ogen niet geloven 5 administratiekosten per termijn plus rente. Hoe dan ook willen ze aan die 40 komen. In een tijd waarvan de vraag bij voedselbank is toegenomen en tevens de aanvragen bij de gemeente voor schuldhulpverlening. Ergens moet het mogelijk zijn om een klacht hierover te kunnen indienen. Zelf CJIB is coolanter geworden. Is gewoon niet te geloven. Famed wees realistisch.
betaal je 1 dag te laat word betalingsregeling direct beeindigd. zodat hun weer geld uit je zak kunnen plukken door 40eu incasso kosten per nota te kunnen profiteren van jou. slecht bedrijf. weg met famed.
betalingsregeling aangevraagd. Dit was zeker mogelijk. Alleen men rekent per verstuurde nota 5,00 en 2% rente over het totale bedrag. Dit zijn de regels. Nou ik denk dat de kosten gedekt moeten worden omdat de directie de dikke auto en bonussen aan het jaar uitbetaald moet krijgen.
Goedevrijdag banken dicht dus oplicht kans voor Famed!!
Ik betaald altijd op de 1na laatste dag , dus altijd op tijd. Ik kreeg als einddatum de 26ste dus maakt ik op de 25ste voor 12:00 mijn famed rekening over. Wat doen die oplichters ze sturen mij keihard 40,00 incassokosten op een rekening van 76,00. Omdat ik een dag te laat zou zijn. Hun antwoord ja de banken werken niet op goedevrijdag…… Ik geef als antwoord dat ik als werkende consument daar geen seconde aan heb gedacht en als het voor hun wel de normaalste zaak van de wereld is dat ze dan hun klanten daar op zijn minst op kunnen wijzen of zelfs de laatste dag van betalen een dag naar voren zouden moeten zetten. Zou kloppen ze daar bij Famed je dus geld uit je zak!
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat ermee instemt.Ok
Niet aangekomen facturen
Zaterdagmiddag valt er een brief van een deurwaarder op de mat. €450 moet ik ff dokken omdat FAMED de opdracht gegeven heeft aan de deurwaarder. Blijkbaar is de zaak voor de rechter gekomen etc etc. Ik stond versteld, want ik wist totaal niet waar dit over ging. Na wat mailtjes eruit gegooid te hebben, kreeg ik antwoord van het deurwaarderskantoor en mijn oude tandarts: het betreft een rekening van €58 van 27-09-2018!! Hoe dan?! Ik heb nog nooit een factuur gezien hierover. Hoe kan het zo lang duren voor ik wat hoor? Waar zijn mijn herinneringen? Waarom weet ik dit niet? Mijn tandarts zegt dat er 4 a 5 facturen gestuurd zouden moeten zijn. Naar wie? Niet naar mij. Het rare is, nadat ik mijn bankgegevens opgevraagd heb, zag ik dat ik in april en mei 2019 gewoon netjes rekeningen aan FAMED heb betaald.. Mijn partner heeft iets soortgelijks meegemaakt. Factuur 1 niet ontvangen, herinnering 1 ook niet, en ineens ligt er een laatste herinnering in de bus met dreigementen om naar een incassobureau te stappen. Slecht bedrijf.
Incasso deurwaarder uit het niets!
4-12-2021 kregen wij uit het niets, een dwangsom van Jards gerechts deurwaarders. Behandeld door ene van willigenburg. De som was opgebouwd uit execuutie en rechtskosten van 600,7 euro, gebaseerd op een rekening van Famed van 78 euro, uit 2019/2020.Wij hebben meteen toen wij hier kennis van kregen, Jards gebeld. De kosten en procedure staat op onze naam, advies was zo snel mogelijk betalen om verdere oplopende kosten. Bij Famed kunnen wij niet achterhalen waar deze kosten vandaan komen om dat zij het aan Jards hebben uit besteed.Omdat wij van zowel Famed en Jards geen enkele brief hier over hebben ontvangen zijn wij op onderzoek uit gegaan en wil het volgende met jullie delen.Famed gebeld, gevraagd naar onze factuurgeschiedenis. Dat kon zij niet in zien want Famed is over genomen door Infomedics! Infomedics gebeld, kreeg claudia aan de telefoon en heeft het volgende voor mij na gekeken. Er stonden nog 2 factuuren open van onze Fisio, daar waren al meerdere herinneringen van gestuurd, wederom hebben wij ook deze niet ontvangen. Factuurnummers gevraagd en meteen betaald. Alle factuuren die van Famed op onze naam staan, die van de Fisio zijn (onze enige zorgaanbieder die met Famed werkt) lopen tot 2018 en zijn verder netjes betaald. Even de fiso gebeld om dit te controleeren en hem hier van op de hoogte gebracht. Na het betalen van de 2 openstaande factuuren waar wij geen kennis van hadden, blijkt er dus geen Factuur uit 2019/2020 open te staan. Niet bij fisio niet bij Famed. Famed heeft dus een rekening uitbesteed aan Jards, waar wij nu een dwangsom van krijgen, waar de deurwaarders en rechtsproceduure al van is geweest zonder dat wij hier enige correspondenie of brief van hebben gehad en niet te achterhalen is waar de zorg kosten vandaan komen. Gesproken met Juridischloket voor advies en om alles uit te sluiten, contact opgenomen met Postnl om te kijken of er niets mis is met ons postaderes, wat niet het geval is. Wij hebben Jards gevraagt om de dagvaarding en de uitspraak van de rechter en afkomst zorgkosten op te stuuren naar ons. Wij zijn in afwachting hier van. Het advies van de Fraudehelpdesk was om hier een melding van te maken bij, ACM consumentewijzer en Nza nederlandse zorgautoritijd. Zij gaan dit zo nodig als blijkt dat Famed onjuist handeld en schade veroorzaakt dit onderzoeken, met aansluiting van media en politie. MAAK EEN MELDING VAN JE VERHAAL BIJ NZA! hoe meer meldingen hoe sneller onderzoek naar Famed.
Absurd bedrijf
Telefonisten mogen best een opvoedcoach inschakelen. Asociaal brutaal gedrag. Rekeningen van 2012 staan bij hun nog open, destijds via bewindvoerder betaald. Hou die blokkade er maar op, betalen hoef en doe ik niet, facturen zijn al verjaard. Slechtste bedrijf waar een tandarts mee kan werken!!!
bagger bedrijf bah!!
Vreselijke klantenservice! ik kreeg een rekening van €18,90 mbt de apotheek. Echter betaal ik alles meteen bij de apotheek wat ze mij ook zelf hebben verteld dat er niks open stond. Ik de apotheek gebeld en deze gingen het voor mij uitzoeken. ik bel famed op en kreeg uitstel, deze mevrouw zegt mij; ‘’u krijgt tegen de tijd een nieuwe brief met de betaling. als u meer weet bel ons even op.’’ de apotheek is nog steeds bezig met het uitzoeken waar het mis is gegaan. vandaag een brief gekregen met €40,- incassokosten, like hallo?? ik moest jullie toch contacteren als er meer duidelijkheid was? maar nee. word je nog door zo’n onderkruipsel leugenaar genoemd want haar collega zou nooit zeggen dat ik een nieuwe brief zou krijgen. ofcourse ik verzin het ha-ha-ha. vreselijke maatschappij, super onvriendelijk/onmenselijk. bah.
Incasso
Door scheiding kwam ik in zwaar weer.ondertussen moest ik mijn gebit laten saneren.rekeningen gingen naar fa-med.te late betalingen.maar voor iedere nota schakelen ze een apart incasso/deurwaarderskantoor in.resultaat hoge kosten onoverzichtelijk .incassobureaus credios/van Arkel/GGN schuiven onderling.nu 5000 euro verder door rechtzaken nog steeds bezig
Oplichters
Een helse organisatie Mijn tandarts ging verhuizen naar een ander pand en hierdoor deed het pinapparaat het niet. Ik mocht de volgende keer pinnen. Ondertussen verzond de tandarts de rekening naar famed en is er op een rekening van 70 euro 200 euro boete gekomen. Ik kon dat niet betalen en moest dit van famed met de tandarts regelen. Ik ging naar de tandarts en deze konden niets doen als famed al in beeld was. Ondertussen was ik woest en kwam er niet uit werd van het kastje naar de muur verwezen. Ik weigerde dit te betalen zo oneerlijk. Opeens werd ik uit het niets gedagvaard en kwam er 600 euro boete op. Dit moest ook verteld worden door een koerier en hiervoor moest ik ook nog 120 euro betalen. Uiteindelijk na dagvaarding een jaar lang beslaglegging op uitkering van 105 euro per maand. Dit is zo onrechtvaardig en nu.. nu krijg ik gisteren dezelfde rekening van een jaar geleden die net betaald is voor 1000 euro doormidden van beslaglegging en een jaar ellende heeft gegeven. Gewoon een rekening uit het niets van bijna 300 waar ik nooit een factuur van heb gehad niets . En moet binnen een dag reageren anders beslaglegging. Dat deze criminele organisatie mag bestaan
Klant doet er niet toe
Begin 2020 ontvang ik een incasso over een tandartsbehandeling in 2019. De factuur van de behandeling heb ik van Famed niet ontvangen. Ondanks meerdere verzoeken om de factuur alsnog te sturen, zodat ik weet waarvoor ik moet betalen, krjig ik van Famed geen reactie. Bij contact met de servicedesk vertelt een ongeïnteresseerde medewerkster dat ik toch weet dat ik in 2019 naar de tandarts ben geweest en zelf op de facturen moet letten. De factuur zou in het famed account moeten staan, maar er is kennelijk een registratiecode van de tandarts niet ingevuld. Dit moet ik zelf regelen met de tandarts (?). Voor wat betreft de factuur is de reactie: 'kijk maar of je van het incassobureau de factuur kunt krijgen, Famed verstrekt geen informatie over facturen die zijn doorgestuurd naar het incassobureau'. Het incassobureau verwijst echter weer terug naar Famed voor de inhoud van de factuur. Een misverstand moet kunnen: wat de servicedesk echter niet heeft verteld is dat er ondertussen een volgende factuur door Famed is aangemaakt. Ook deze is niet zichtbaar in het account. Na enkele weken ontvang ik dus weer een incasso:( Ook nu is Famed niet onder de indruk van mijn klacht dat facturen nog steeds niet zichtbaar zijn en ik ook geen melding ontvang van het verlopen van een factuur. In een mail laten ze weten dat de facturen mijn verantwoordlijkheid zijn en ik moet zorgen dat ik deze tijdig ontvang. Met de tandarts is nu afgesproken dat ik alle facturen per post zal ontvangen. Als dit niet gaat werken ga ik z.s.m.op zoek naar een tandarts die niet met Famed werkt.
Fa-wat?
Tijdens mijn studie jaren geleden gezeur gehad met Famed omdat de rekeningen naar mn oude adres gingen terwijl ik tandarts op tijd op de hoogte heb gebracht van verhuizing. Bij mijn meest recente verhuizing mijn huidige tandarts (die helaas ook sinds enige tijd met Fa-med in zee is gegaan) ingelicht en pro actief Fa-med benaderd met de vraag of er nog iets openstaat, en ingelicht dat post van mn oude adres niet bij mij aankomt. Krijg daarop doodleuk antwoord dat ze de factuur opnieuw naar mijn oude adres zullen sturen. Om verder gezeik dit keer voor te zijn heb ik via de betaallink een openstaan bedrag overgemaakt, maar ik heb geen idee waar ik nu voor heb betaald. En ze hebben er geen probleem mee gegevens daarover naar een adres te sturen waarvan ik heb gezegd dat ik de brief waarschijnlijk nooit te zien zal krijgen, maar willen me 'voor mijn privacy' niet via mail vertellen waar de kosten voor zijn. Ik heb n droom van een tandarts waar ik altijd van zei dat ik nooit meer een ander wilde, maar nu de praktijk ook met hen in zee is gegaan, ga ik dit toch herzien. In mijn beleving staat de Fa- bij dit bedrijf voor fascisten. De autorisatie die dit bedrijf heeft om je patientgegevens in te mogen zien zou overigens geblokkeerd dienen te worden. Ze verlenen zelf geen enkele zorg, enkel terreur!! Ik sluit mij aan bij eerdere melders dat zorgverleners beter niet met dit bedrijf in zee zouden moeten gaan en hun autorisatie ingetrokken zou moeten worden.
Totale chaos bij Famed!
Famed heeft mij jaren achter elkaar haar facturen naar mijn huidige woonadres gestuurd, ik heb de dossiers er even bijgepakt. Zonder enige aanleiding stuurt Famed haar facturen nu opeens naar mijn oude woonadres. Omdat ik daar al acht jaar niet meer woon heb ik die post niet ontvangen. Wel heb ik gisteren van de huidige bewoner vernomen dat aanmaningen gewoon zijn geretourneerd naar Famed. Toch schakelt Famed, totaal onterecht dus een deurwaarder in om mij een rekening van 180 euro te overhandigen, terwijl de oorsprongkelijke rekening van mijn tandarts 25,- euro bedrog. Wat een een waardeloos bedrijf, dat Famed! Mijn tandarts heeft na jaren van ongemak over de chaos en totaal gebrek aan klantgerichtheid bij Famed ervoor gekozen haar facturatie door een ander bedrijf dan Famed te laten afwikkelen en dat is voor mij (en voor mijn tandarts) een hele opluchting. Onbegrijpelijk dat een bedrijf als Famed in een maatschappij als de onze kan bestaan.
Wat een onprofessionele organisatie!
Ik had bij mijn verhuizing 8 jaar geleden verzuimd mijn adreswijziging door te geven aan mijn tandarts. Dat heeft acht jaar lang geen probleem opgeleverd totdat mijn zorgverzekering een bedrag van 25,- euro aan gebitsreinigingskosten (van een rekening van ongeveer 100 Euro) dat buiten de dekking viel aan mij factureerde. De factuur ging naar mijn ouwe adres. Na een paar herinneringen werd een deurwaarder ingeschakeld en word ik gedaagd. De oorspronkelijke rekening van 25,- werd nu 180,- Als je contact opneemt met Famed wordt je te wordt gestaan door een stel horken (vriendelijk uitgedrukt). Men heeft echt totaal geen benul bij de helpdesk van Famed. Ik hem de rekening van Famed aan mijn tandarts laten zien en deze gaf aan dat Famed op geen enkel moment contact heeft opgenomen om te informeren naar een telefoonnummer of adres. Uiteindelijk weet de deeurwaarder je wel te vinden natuurlijk, maar daar heeft Famed geen boodschap aan. Mijn tandarts is gelukkig weg bij Famed want ze waren ook niet blij met de uiterst onprofessionele werkwijze van Famed. Het is jammer dat organisaties als Famed kunnen bestaan, zowel voor de opdrachtgever als voor de uiteindelijke eindklant.
Opdringerige en arrogante telefoniste
telefoniste luistert niet, is onbeschoft en heeft geen blad voor de mond.
Famed wil niet reageren op klachten
Sinds juni 2019 met Famed aan het bellen en emailen omdat nota’s niet op mijn adres aankomen. Tot vorig jaar was dit geen probleem en heb ik alle nota’s ontvangen. Volgens Famed ligt de schuld bij Sandd. Sandd geeft echter aan dat Famed niet alle nota’s die aangemeld worden ook daadwerkelijk door Sandd worden ontvangen. Inmiddels heb ik al 7 nota’s en kopie-nota’s niet ontvangen en is een oplossing niet echt in zicht. Famed reageert nu zelfs al niet meer op mijn emails, wat ik toch een zeer kwalijke zaak vind. Zelfs op een ingediende klacht geeft Famed aan dat men niet zal reageren. Famed kan zijn slogan “goed geregeld” beter aanpassen in “niet geregeld”.
Onterechte incassokosten
Ik heb voor een behandeling bij de tandarts een rekening ontvangen. Het was een bedrag over ongeveer 6,- en het bleek een dubbele nota te zijn geweest. Toen heb ik gebeld en een medewerker van Famed heeft me uitgelegd dat ik niks meer hoefde te doen en dat het blijkbaar een fout van de financiele afdeling van de tandarts was geweest. Een tijdje later ontving ik een nieuwe rekening met extra kosten voor het incassobureau Credios dat werd ingeschakeld. Toen heb ik nog een keer gebeld en er gebeurde hetzelfde: Famed wilde contact openemen met de tandarts en ik hoefde me hiermee niet verder te bemoeien – in het geval dat het toch een correcte factuur bleek te zijn, zouden ze contact met mij opnemen. Nu kreeg ik een nieuwe factuur met een verhoging van de incassokosten. Ik vindt dit heel vervelend, ook angezien mij dit onnodig tijd kost om me hierin te verdiepen. Nu wordt ik door Famed steeds doorvewezen naar Credios, het incassobureau, terwijl Famed de opdrachtegever voor het incassobureau is en ik uiteindelijk voor de foute informatie (meerdere keer) van hun klantenservice moet betalen. Niemand is aansprakelijk en ik wordt altijd naar iemand anders doorverwezen – de tandarts heeft ook geen begrip hiervoor maar de kosten moet uiteindelijk ik dragen.
It is a shame for our country to let Famed go
It is a shame for Netherlands to allow
It is a shame for our country to allow this firm to operate, why there is not a legal investigation for this firm?
It is a shame for Netherlands to allow
Onvriendelijk
Zojuist met Famed gesproken over een rekening en wat was die mevrouw toch onvriendelijk en niet bereid om mee te denken of zoeken naar hoe en wat ..wat een arrogante vrouw was het ook nog ..was vrijdag 4-10-2019 om 09:05 uur Zal met mijn tandarts over hebben want dit jan natuurlijk niet
Dure zaken
Maandelijks 5 euro plus rente moeten betalen omdat je niet plots een rekening van een paar honderd euro kan betalen en daardoor een betalingsregeling moet afsluiten is geld uit de lege zakken halen. Schaamteloos.
je bent geen klant
Twee klussen worden op 1 factuur gezet. Een klus is afgerond, de andere niet, Ik wil dus maar een deel betalen. Dat kan niet zegt een zeer onvriendelijke mevrouw van Famed. En ze is niet geinteresseerd in mijn verhaal en verwijst voortdurend naar de zorgverlener.
Crimineel
Ook wanneer facturen die niet kloppen daar houden zij zich aan. Telefonisch contact of per email is hopenloos. Incassokosten worden zondermeer berekend of het klopt of niet. Advies: Blijf bij de zorgverlener vandaan die met Famed werkt.
Incasso 40 voor factuur 7,88
Helaas is het mij overkomen dat ik te laat was met mijn betaling. Ook de waarschuwingen niet goed gelezen. Het overkomt je als mens…..Het gaat om een nota van wel 7,88 Deze is betaald, ik heb hier 2x over gebeld in de hoop dat de incassokosten zouden worden ingetrokken. Er is immers geen sprake van een incassoprocedure. 40 voor een nota van 7,88 dit is krankzinnig bizar, staat niet in verhouding. Belachelijk dat de Ortho mij niet even belt en deze procedure stop. Well done Apeldoorn Orthodontie Welgelegen. Dus 2 wlachelijke klant onvriedelijke bedrijven.
TOTALE BULLSHIT FIRMA !!
Had een rekening gekregen van 90 euro en wilde n betalingsregeling aanvragen, wat n gedoe om n account aan te maken… kwam niet verder in t systeem, hele middag mee bezig geweest.. telefoon krijg je n bandje dat je t allemaal zelf op de site kunt regelen. Vandaag per telefoon dan maar weer geprobeerd en kreeg er warempel iemand aan de lijn… verhaal gedaan systeem werkt niet , wil n betalingsregeling hebben… Nee haar lukte t ook niet na een kwartier mij aan de lijn houden, sorry dan kan ik u ook niet helpen… PARDON ??? hOE DAN ?? Kunt U dan telefonisch n betalingsregeling treffen ?? Nee , dat gaat alleen boven n bedrag van 100 euro !! had U dat meteen moeten zeggen, heb ik gedaan aan begin van t gesprek !!!! Wat n tijdsverspilling !!! WAARDELOOS
Administratiekosten
Ik kon mijn ogen niet geloven 5 administratiekosten per termijn plus rente. Hoe dan ook willen ze aan die 40 komen. In een tijd waarvan de vraag bij voedselbank is toegenomen en tevens de aanvragen bij de gemeente voor schuldhulpverlening. Ergens moet het mogelijk zijn om een klacht hierover te kunnen indienen. Zelf CJIB is coolanter geworden. Is gewoon niet te geloven. Famed wees realistisch.
famed oplichter bedrijf
betaal je 1 dag te laat word betalingsregeling direct beeindigd. zodat hun weer geld uit je zak kunnen plukken door 40eu incasso kosten per nota te kunnen profiteren van jou. slecht bedrijf. weg met famed.
Extra kosyten in rekening brengen
betalingsregeling aangevraagd. Dit was zeker mogelijk. Alleen men rekent per verstuurde nota 5,00 en 2% rente over het totale bedrag. Dit zijn de regels. Nou ik denk dat de kosten gedekt moeten worden omdat de directie de dikke auto en bonussen aan het jaar uitbetaald moet krijgen.
Goedevrijdag banken dicht dus oplicht kans voor Famed!!
Ik betaald altijd op de 1na laatste dag , dus altijd op tijd. Ik kreeg als einddatum de 26ste dus maakt ik op de 25ste voor 12:00 mijn famed rekening over. Wat doen die oplichters ze sturen mij keihard 40,00 incassokosten op een rekening van 76,00. Omdat ik een dag te laat zou zijn. Hun antwoord ja de banken werken niet op goedevrijdag…… Ik geef als antwoord dat ik als werkende consument daar geen seconde aan heb gedacht en als het voor hun wel de normaalste zaak van de wereld is dat ze dan hun klanten daar op zijn minst op kunnen wijzen of zelfs de laatste dag van betalen een dag naar voren zouden moeten zetten. Zou kloppen ze daar bij Famed je dus geld uit je zak!