Centraal Invorderings Bureau (coeo-incasso)

Over Centraal Invorderings Bureau (coeo-incasso)

coeur-logo

Centraal Invorderings Bureau (CIB) heet voortaan coeo-incasso en is een credit management specialist. Wij zorgen voor een betrouwbare, transparante en kwalitatieve behandeling van betaalachterstanden in Europa. Onze focus ligt op het creëren van een optimale klantervaring gedurende het gehele incassotraject. Ons doel is dan ook om uw klant op een zo eenvoudig mogelijke wijze zijn of haar openstaande facturen te laten betalen.

CIB onderdeel van de coeo Group
Sinds 2020 maakt CIB deel uit van het Duitse coeo Inkasso Group, een Duitse credit management organisatie binnen de investeringsportefeuille van Waterland Private Equity. Hiermee is CIB een van de meest toonaangevende credit management partners in Europa.

Zakelijke incasso
Bij coeo stellen wij alles in het werk om uw klanten gemakkelijk en snel te laten betalen, met een sterke focus op een goede klantervaring. Wij streven naar een duurzame en langdurige samenwerking met onze opdrachtgevers en bieden een breed scala aan diensten waarmee wij van toegevoegde waarde zijn voor uw volledige debiteurenproces. Met onze persoonlijke, professionele en innovatieve aanpak streven wij ernaar een positieve bijdrage te leveren aan een gezonde economie.

CONTACTGEGEVENS
Centraal Invorderings Bureau B.V. (CIB) Wilhelminakade 159 3072 AP, Rotterdam Telefoon: 010 – 414 54 44 E-mail: mailto:info@cibincasso.nl info@cibincasso.nl

Reviews

Filter op
  1. M. Antoine

    intimdirende tactieken, illegale praktijken

    Onlangs ontving ik een e-mail van COEO incassobureau met betrekking tot een openstaand bedrag bij Klarna. Ik heb duidelijk aangegeven dat er sprake was van een misverstand en dat ik de bestelling had geretourneerd. Het incassobureau vroeg om een bewijs van retour, waarop ik hen het DHL-retourbewijs heb gestuurd.

    In plaats van mijn bewijs in acht te nemen, hebben ze dit volledig genegeerd en mij vervolgens een e-mail gestuurd waarin werd vermeld dat hun standpunt bekend is en dat ik het bedrag inclusief incassokosten alsnog moet betalen. Dit ondanks het feit dat ik heb aangetoond dat het pakket was geretourneerd.

    Ik ben niet van plan te betalen voor een fout die aan hun kant ligt. Het lijkt erop dat dit incassobureau dezelfde tactieken bij meerdere mensen toepast, wat neerkomt op illegale praktijken en intimidatie om geld te innen.

    Mijn vraag is: kan dit incassobureau voor de rechter worden gebracht voor hun oneerlijke en mogelijk illegale praktijken? Het lijkt erop dat ze zich bezighouden met bangmakerij en het stelen van geld van mensen door middel van dergelijke methoden.

    General: 1/5
  2. Persoonlijk

    Bedankt

    Ik had een heel groot bedrag van Klarna openstaan, ben namelijk de mist in gegaan. Coeo belde mij en heb een mooie regeling kunnen treffen. Bedankt

    General: 5/5
  3. slachtoffer

    oplichters

    Onder valse naam en account een pakket ontvangen van Zalando. Retour gestuurd via DHL en ontvangen door Zalando. Desondanks komt er een incasso via COEO Incasso met boete er bovenop. Er staat een telefoonnummer dat je kunt bellen, maar bij intoetsen verschijnt er direct met grote rode letters LET OP FRAUDE!. Zalando heeft inmiddels het valse account geblokkeerd en mij geadviseerd om aangifte te doen van deze fraude.

    General: 1/5
  4. Naomi

    reageren niet

    Wat een slecht bedrijf. 4x gemaild, 2 bezwaren, 6 telefoontjes en krijg ze gewoon niet te pakken! Reageren nergens op maar sturen wel uit het niets incassokosten. Zonder herinnering/aanmaning vooraf!

    General: 1/5
  5. Xx

    Wat een slecht Frans!

    Madame, Monsieur, Nous avons reçu votre courriel et l'avons ajouté au dossier 92171694. Nous ferons de notre mieux pour répondre à votre courriel dans les 5 jours ouvrables. Salutations distinguées, coeo Incasso

    General: 1/5
  6. Xx

    Oplichters

    Oplichters. Zij presteren het om mensen te laten betalen voor goederen die nooit zijn ontvangen. Volgens Nederlands recht mag dit niet, zij presteren het. Waarom kijkt de overheid nog toe en worden dit soort types niet verboden? Een ster is nog veel te veel.

    General: 0/5
  7. Bos

    Voor 40E de lol ervan inzien.

    Het begon zo vriendelijk met een eerste mailtje dat vroeg naar mijn ervaringen met COEO. Ik had geen ervaring: ze hadden alles naar de verkeerde gestuurd. Daarover gebeld en deze heer stelde vragen, maar wilde niet mijn antwoord weten, maar alleen maar roepen dat hij geen factuur hoefde te sturen om toch incassokosten te kunnen innen. Oke, wat je wilt… 4 tientjes betaald en me niet meer ergeren. Tijd bespaard en een mooi verhaal voor de lunchtafel. 'klantenservice' 🙂 niet best.

    General: 1/5
  8. CB

    Boeven

    Wat een boevenclub is dit. Ik heb per ongeluk een aanmaning betaald en kwam erachter dat ik de producten al retour had gestuurd naar de winkel. Had ik uiteraard moeten checken maar ik schrok van de aanmaning en wil geen schulden. Meer dan een half jaar stuur ik berichten naar hen om deze fout onder de aandacht te brengen en mijn geld terug te ontvangen. Soms krijg ik nog een (automatische) respons dat het gekoppeld wordt aan het dossier, verder gebeurt er dan niks mee, vaak geen respons van CIB. En mijn geld nooit meer terug gezien. De kledingwinkel die het CIB gebruikt staat in een slecht daglicht bij me.

    General: 1/5
  9. Kyra

    Stalkers

    Dit incassobureau verwacht geld van iets wat retour is gestuurd.

    General: 0/5
  10. Chantal

    DIT IS EEN BOEF BEDRIJF

    Nou ik dacht dat ik de enigste was maar blijkbaar niet. Ik heb ook weer rekening gekregen wat onterecht is en moest aangepast worden via Klarna, Vervolgens is dit zomaar gewoon naar de CIB opgestuurd , met een opsomming en rent de bij en uiteindelijk betaal ik meer dan wat ik heb ooit besteld en ik heb dat niet eens ontvangen omdat het terug was geretourneerd, dit is gewoon een bedrijf die samenwerkt met online bedrijven om hun zakken te vullen! Geld stellen!! Ze profiteer , manipuleer en het is gewoon puur oplichterij zelfde geldt voor Klarna!! Oh ik wil ook mijn advocaat in huren!! -5 ster !!

    General: 1/5
  11. Jeroen

    Contact 0/10, helpful 0/10, sending reminders 10/10

    Horrible horrible company Despite several letters and phonecalls they keep harassing me about a payment for a package I never received (Klarna). My lawyer is continuing the case.

    General: 1/5
  12. Miranda

    Oplichtersbende!!

    Al 3 maanden bezig met een rekening van 30 euro. Telkens terug gestort. Nu moet ik 71 euro incasso kosten betalen! Krijg een mail in het Frans terug. Volgens mij zijn het gewoon Nigerianen die achter hun computer zitten te incasseren!

    General: 0/5
  13. Caroline

    Na 5 jaar ineens een aanmaning op de deurmat

    Ik heb sinds 12 jaar een curator..die mijn financieeen perfect regelt Het gaat sinds een tijdje heel goed en ik ben compleet schulden vrij.. Alle post gaat naar een postbus nummer.. dus als het een correct bedrijf was hadden ze dit geweten..ik stuur deze brief eenmalig door naar de curator en verder kan ik hier weinig mee..

    General: 2/5
  14. B

    Oplichtersbende

    Ik krijg een rekening van iets gestuurd niet duidelijk waarvan.En daarbij dat een k* ding wat ik via Klarna besteld heb is betaald.Dus ik weet niet wat jullie voor een stelletje oplichters zijn.En zo niet dan communiceer eerst fatsoenlijk met de desbetreffende en niet direct dreigingen van herinnering enz

    General: 1/5
  15. Lucas

    Niet fatsoenlijk bureau

    Eerst laten ze een een rekening 2! Jaar onbetaald en vervolgens komen ze op een nogal dringende manier met mails. In plaats van een vriendelijke manier, is het bijna stalken. Bijna dagelijks mails en zelfs een sms! Dit is geen incassobureau.. dit is gewoon een manier van geld afhandig maken, zonder dit op een normale manier te communiceren. Zo zeggen ze dat er meerdere herinneringen zijn verstuurd… nog niet 1 ontvangen, niet in de mail en niet met de post! Echt een triest bedrijf!

    General: 1/5
  16. michael

    Crimineel bedrijf

    Wacht nu al 2 maanden op de verwijdering/aanpassing van mijn bkr na ik de betaling van hun vordering met crimineel hoge kosten heb voldaan. Heb hierover al een aantal mails gestuurd en 4x over gebeld. Tevens bij het bellen werd een aantal keren de verbinding ineens verbroken nadat ik +/- 5 tot 10 minuten in de wacht stond om iemand te spreken. Ik heb mij voorgenomen geen zaken meer te doen met bedrijven wie hier mee samenwerken!

    General: 0/5
  17. Company BV

    TUIG!

    Criminele Organisatie, stelen, bedriegen, etc, etc. Horen normaliter levenslang te krijgen!!!! Maar ja, Nederland kut BANANA republiek! Betaal hen NIETS mensen, en ze gaan lekker keihard failliet!

    General: 1/5
  18. Marty

    onbeschoft

    Ik kreeg aanmaningen dat ik iets gekocht zou hebben en nog niet betaald. Omdat ik het betreffende artikel en winkel helemaal niet ken, heb ik niet gereageerd. Toen begon het feest. Dreigende sms-berichten. Niet geopend. Toen kwamen de telefoontjes, hoe ze aan mijn nummer kwamen is nog steeds een raadsel. Iedere keer geblokkeerd. Tot ik per ongeluk wel opnam. Dat gesprek werd gevoerd door de heer v. L, werkzaam bij CIB, Dit was zo bedreigend en intimiderend dat ik hem het advies gaf om binnen enkele werkdagen het bewijs te leveren dat ik daar daadwerkelijk iets gekocht had. Deed hij dit niet ik aangifte zal doen van indentiteitsfraude door de heer v. L van CIB. Hem nog wel duidelijk gemaakt wat de gevolgen zijn als ik dit door zet en wat de maximale straffen zijn. (max. 5 jaar gevangenis en ongeveer €80.000.- boete. De reactie was nog verbazingwekkend: zou hem niets doen. Nadat de werkdagen verstreken gebeurde er niets. Hierop heb ik aangifte gedaan naar de heer v. L van CIB. Onderzoek loopt nog door de politie. Tja als je de boel wilt bedonderen mag je ook op de blaren gaan zitten.

    General: 0/5
  19. Mr

    Aanmaning

    Was vergeten een factuur te betalen van 20 euro. Helaas mijn ongewenste mail niet voldoende gevolgd waardoor ik de factuur 3x gemist heb. Krijg ik een brief van CIB. Gewoon 40 euro incasso kosten. Wat een oplichters!

    General: 1/5
  20. Man

    Boevenbende

    Tip: 1 – Reageer niet op benaderingen 2 – Blijf sms'jes ongeopend / ongelezen weggooien ! 3 – Blijf post ongeopend retour zenden Het kan even duren, maar op een gegeven moment houden ze vanzelf op.

    General: 2/5
  21. FBM Kunneman

    Misleidend bedrijf

    Deze mensen sturen geautomatiseerd e-mails waaruit blijkt dat geen mens de door de debiteuren teruggezonden e-mails ooit leest. Het hele proces is geautomatiseerd omdat men weet dat de toenemende druk die door de regen van e-mails wordt veroorzaakt de meeste mensen er toe brengt om toch maar te betalen, ook al is het veel te veel en onterecht. De werkelijke boosdoeners zijn de bedrijven die deze wolf in schaapskleren (lees hun advertentie over debiteurvriendelijk gedrag) in de arm nemen. Nooit meer bij die bedrijven iets kopen!

    General: 2/5
  22. Alex

    Medipoint

    Medipoint doet direct aanmelding bij CIB als je niet hebt betaald of simpelweg vergeten bent te betalen zonder moedwil. heb contact gehad met CIB en aangegeven dat medipoint netjes is betaald maar dat ik weiger de incasso kosten te betalen, ik kreeg te horen dat ze dat nog wel eens willen zien dat ik dat weiger. Ik zeg ze zijn van harte welkom om het geld te komen halen. Mijn advies. wimpel dit zooitje ongeregeld af en doe aangifte bij politie of de daarvoor bestemde organisatie

    General: 2/5
  23. Mira

    Laat dan een koopovereenkomst zien?!

    Deze organisatie heeft mij herhaaldelijk via email gesommeerd om een onterechte vordering te betalen. Ik heb steeds (meer dan 10 maal inmiddels…) gevraagd om mij een koopovereenkomst en bewijs van levering te overhandigen. Dat kunnen ze niet want ik heb niets besteld en niets ontvangen. Op mijn verzoeken gaan ze niet in. Ik krijg gewoon steeds opnieuw dezelfde email met een (opschuivende…) uiterste datum. Het is bijna vermakelijk…. Inmiddels heb ik ook contact opgenomen met hun clint om duidelijk te maken dat ik niet ga betalen. Ik ben benieuwd hoe lang ze het volhouden!

    General: 2/5
  24. David Garzon

    I didn't owe anything and they made me pay by threats

    Very unprofessional agency. I moved out of the Netherlands and paid everything I owed to Parkmobile. They kept contacting me and charging me additional money threatening with additional legal charges. They make their clients look bad. I would never hire a company like this for corporate collections

    General: 2/5
  25. Wendy

    CIB - Netjes, flexibel en correct

    Helaas was ik vergeten om mijn facturen voor het parkeren te betalen. Ik had tijdelijk minder inkomen. De medewerker van CIB gaf mij direct het gevoel goed naar mij te luisteren en mee te leven met mijn situatie. Een betalingsregeling getroffen waardoor ik alles betaald heb.

    General: 5/5
  26. Cobie

    Vertrouw het niet

    Kreeg vanochtend een aanmaningsbrief over een bedrag van 36,00 met vervaldatum 09-03-2017 dat is opgelopen naar 76,15 betreffende Sharepay B.V. inzake Mind&LifeStyle. Weet niet wat het is en vraag me af of dit wettelijk mag want heb nog nooit een eerdere aanmaning gekregen per post of e-mail.

    General: 2/5
  27. Frank

    Klachten

    Uit het niets krijg ik ineens een aanmaning van 95 euro nog wat drinken zou staan bij multifactor ook daar nog nooit van gehoord nu 3 dagen later krijg ik wederom een aanmaning dat het vakantie geld bijna binnen is en ik met 5 dagen moet betalen anders komt er minimaal 500 euro aan kosten bij!! Wat is dit voor een oplichterij

    General: 2/5
  28. Matthieu

    CIB...weg er mee

    Vandaag ook een aanmaning gekregen, zou iets van KPN meerdere maanden niet betaald hebben. Dat er phishing mails rondgaan weet ik, dat ze steeds echter lijken snap ik ook. Maar nu zelfs per brief…dat kende ik nog niet en kan me voorstellen dat met name als je wat malend bent hier zo instuitert met open ogen. Even contact gehad met KPN, en inderdaad staat er niets open. Kortom, maandag bel ik ze wel even en doe ik me een beetje simpel voor, vervolgens neem ik het gesprek op en ga ik vrolijk aangifte doen. Want vasthoudend als ze zijn…d'r is altijd iemand die de bek groter heeft en ik nagel ze aan alle kanten aan de schandpaal. Tevens krijgen ze van mij een dergelijke rekening voor "laster" en zal ik aangifte doen. Dan maakt een vriend van me er verder werk van, die is advocaat en ook erg goed thuis in incasso zaken.

    General: 5/5
  29. Ruud

    Streng met luisterend oor

    Kreeg een boete binnen voor het te laat betalen van mijn verzekeringspremie. Vond hun uiting wel streng. Toen ik werd gebeld vond ik de man die mij te woord stond erg netjes. Hij luisterde naar mijn reden voor te laat betalen. Heeft een keurig voorstel gedaan voor het maken van een betalingsregeling. Nette organisatie, kan niet anders zeggen!

    General: 5/5
  30. JW

    Oplichters, trap er niet in!

    Schurken zijn het. Ik heb aangifte gedaan voor oplichting en het gemeld bij fraudehelpdesk omdat ze spookfacturen sturen. Ik heb nog nooit van ze gehoord, laat staan dat ik ooit post of mail van ze ontvangen heb. Ze sturen uit het niets sms-berichten naar naar mij, met dossiernr en een link. In 1 sms dreigen ze zelfs met mogelijke dagvaarding. De link open ik uiteraard niet, maar heb via een beveiligde verbinding het adres opgezocht en zag alleen een betaalscherm staan. Bestaan ze wel??

    General: 2/5
  31. Joke

    CIB onbetrouwbaar

    CIB probeert te incasseren voor DatingLeads. Gebeld met CIB dat dit onterecht is, omdat lidmaatschap per mail, per gewone post en aangetekend opgezegd was (na het verplichte jaar). Kreeg te horen dat het niet de bedoeling was dat ik belde, maar dat ik alle communicatie met CIB per mail moest doen. Mijn zoon krijgt nu elke maand een nieuwe aanmaning van CIB. Verweer wordt door ons gevoerd middels email. Enige respons is dat zij de email hebben ontvangen, toegevoegd hebben aan het dossier en dat er gestreefd wordt om binnen 5 werkdagen te antwoorden. Op geen een verweerschrift respons gekregen.

    General: 2/5
  32. Wouter

    Opgelicht door CIB

    Ook ik ben opgelicht door CIB. Moest betalen maar men is niet bereid om aan te geven waarvoor. Aangifte gedaan bij POLITIE!

    General: 2/5
  33. Anoniem

    Oplichters!

    Wat een trieste boel daar! De incasso medewerkers bedreigen je en denken absoluut niet mee!!! Bedreigen met dagvaarden enz.. Terwijl dat niet eens mag na de eerste keer, ik ga sowieso verdere stappen ondernemen.

    General: 2/5
  34. Hanna

    vreselijk

    Deze mensen blijven maar aan de gang met bellen, sms en, en post. Dreigementen over deurwaarders etc.. Ik heb 1 keer 68,67 euro betaald omdat ze maar bleven zeuren en zaniken. Wat moet ik doen om dit te stoppen???

    General: 2/5
  35. Jason

    CIB are thieves

    This thieving company were supposed to collect 1000. They charged the debtor 1800 and 850 out of the 1000 paid by the debtor, so I only got 150. Furthermore they do not answer telephone queries and never call you back once they steal your money. Deserving of bankruptcy. Dit stelende bedrijf werden verondersteld te verzamelen 1.000 . Ze betalen de schuldenaar 1800 en 850 uit de 1000 door de schuldenaar betaald, dus ik heb alleen maar 150 . Verder ze niet beantwoorden telefonische vragen en nooit bellen u terug zodra ze stelen van uw geld. Verdienen faillissement.

    General: 2/5
  36. Jeroen

    CIB - nette afhandeling innovatieve partij

    Wij gebruiken het CIB als incassobureau nu sinds een aantal maanden. We zijn hier erg over te spreken omdat ze onze klanten op een nette manier te woord staan. We kunnen alles zien wat ze voor ons doen en betalen ons hetgeen gencasseerd is ook altijd keurig op tijd uit. Deze jonge innovatieve club raad ik zeker aan bij andere ondernemers omdat ze waarmaken wat ze beloven!

    General: 5/5
  37. anne

    klacht cib

    dreigende brieven, sms en telefoonterreur. zeer dreigende taal, er viel niet met deze mensen te praten

    General: 2/5
  38. Jeroen

    Eindelijk service voor een debiteur

    Eindelijk te maken gekregen met een incassobureau wat haar vak verstaat. Had een boete van Veolia vergeten te betalen. Dame aan de telefoon was begripvol en verstond haar vak. Eindelijk een goede regeling kunnen treffen voor het afbetalen van mijn openstaande schuld. Waren alle incassobureau maar zo behulpzaam!

    General: 5/5
  39. Hanna

    oplichters

    Ze sturen maar brieven omdat ik Sharepay niet zou betalen. Ik heb geen dienst van Sharepay afgenomen noch iets gekocht of gebruikt en ik betaal dus niets. Echter ze blijven me achtervolgen met brieven. Ik ga naar de politie.

    General: 2/5
  40. Kijk uit

    Blaffende honden, bijten niet

    Al menigmaal post mogen ontvangen van deze oplichters. Staan op het zelfde adres als Sharepay ingeschreven, dus Sharepay = CIB. Doen huiswerk slecht of helemaal niet en reageren niet op reacties. Ja ze sturen nog een nota, maar goed inmiddels aangifte gedaan en wat bleek? Ik was niet de enige, gedeelde smart is halve smart. 😉 Mocht je dus post ontvangen van deze amateurs, doe aangifte. Is eigenlijk zonde van je tijd maar deze amateurs moeten gestopt worden.

    General: 2/5
  41. Pas op!

    Pas op!

    Om zaken te doen en tevens als je incasso brieven ontvangt van dit incassobureau. Werken met oplichters en zelfs staat het bedrijf sharepay ( wat oplichters zijn) exact op hetzelfde adres jan leenvaarlaan 65 geregistreerd als cib incasso!!!!! Doe aangifte bij de politie!

    General: 2/5
  42. P de Lange

    niet erkende cowboys

    Deze cowboys manen zonder zich op enigerlei wijze ervan te vergewissen of hun opdrachtgever wel bona fide is. Niet voor niets zijn zij niet toegelaten tot de kring van erkende incassobureaus. Geen zaken mee doen, bedienen het bedenkelijke segment in de markt, werken voor oplichters.

    General: 2/5

Plaats een review

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Your rating:*

General:

Rating

1.9 Bad!