Bill Incasso

Over Bill Incasso

Bill Incasso logo

Hoe lang wacht u nog, totdat de klant uw factuur betaalt? UW geduld is nu echt op. Maar u hebt geen zin in ruzie met uw klant. Bill staat in de startblokken voor het innen van uw onbetaalde factuur. Dat bespaart u tijd en geld. Want no cure no pay! In tien jaar tijd ving Bill al heel wat wanbetalers voor MKB’ers en ZZP’ers. Bill is vanaf april 2013 aspirant lid van de NVI (Nederlandse Vereniging van gecertificeerde Incasso-ondernemingen) om het incasso keurmerk te verkrijgen.

Reviews

Filter op
  1. Anoniem

    Oplichterss!!!

    Grootste oplichters die er zijn, no cure no pay is een grote grap!! Bij niet beten gaan ze je bedreigen. Geen zaken doen met dit bedrijf wees gewaarschuwd!

    General: 1/5
  2. Mickael

    Wegblijven bij deze lui

    Ik heb Billincasso ingeschakeld omdat ik in 2022 een debiteur heb gehad die zijn factuur niet wilde betalen. Dit hele traject is uitgelopen tot een gerechtelijk traject waarin er aan de debiteur vorderingen zijn opgelegd. In deze periode is de debiteur in kwestie failliet gegaan. Op het moment dat dit gebeurd is het de plicht van het incassobureau om de aangewezen curator hiervan op de hoogte te stellen. Billincasso heeft echter dit steekje laten vallen, de curator geeft aan nog nooit van mij als persoon, mijn bedrijf, of uberhaupt Billincasso gehoord te hebben. Hierom heb ik Billincasso in gebreke gesteld. Toen ik did deed sloeg de toon van Meneer Bogers ook enorm om. De normaalgesproken vriendelijk maar zakelijke mailtjes werden plotseling dreigend en onprofessioneel.

    Ik zeg, wegblijven bij deze lui. Ik weet niet wie ze zijn, maar het is zeker geen incassobureau want naar je geld kun je fluiten.

    General: 1/5
  3. Reane jordan

    Oplichters

    Zijn oplichters en geld wolven. No cure no pay is onze dit is een hele sluwe verdien model. Heb spijt dat ik niet eerder opzoek ben gegaan naar reviews

    General: 1/5
  4. Piet Geers

    Prima incassopartner

    Prima incassobureau, ze voeren onze incasso's al jaren uit naar volle tevredenheid. Klanten worden netjes te woord gestaan ,misschien moeten de klagers hier eens hand in eigen boezem steken? 🙂 Indienen van openstaande factuur is simpel en dossier bijna altijd dezelfde dag nog opgepakt, doorgaans wordt 75% op redelijk korte tijd binnengehaald. Voor het restant kun je kiezen om het te laten sluiten of verder te gaan met een gerechtelijke procedure. Wij kiezen meestal voor het eerste, het dossier wordt dan zonder kosten gesloten.

    General: 5/5
  5. N

    Ronduit onbeschoft behandeld

    Bel je over een brief geef je uitleg halverwege "joh hier heb ik niks aan ga niet luisteren je moet betalen" wordt daarop boos en zeg (niet zo netjes wat een k bedrijf) trieste sukkel en ze hangt op…. Lekker professioneel no cure no pay vergeet de pay maar trek je tot t hoogste hof stelletje onbeschofte varkens.

    General: 1/5
  6. Elke

    Ontzettend onbeschoft

    Enig fatsoen is ver te zoeken. Een selectie procedure voor beter personeel is aan te raden. Het lijkt me een verschrikkelijk beroep, maar dat betekent niet dat je een vrij kaart hebt om onbeschoft mensen te woord te staan.

    General: 1/5
  7. Marie van Hout

    Onprofessioneel!

    Meest onprofessionele incasso bureau die ik ooit heb meegemaakt.

    General: 1/5
  8. Kim

    Fraudeurs

    Bill Incasso zijn fraudeurs, houden zich niet aan de gemaakte afspraken als je ze inschakelt om een factuur te laten incasseren bij de debiteur.

    General: 1/5
  9. Marleen

    Schakel Bill incasso niet in!

    Schakel Bill incasso niet in! Factuur is hoger dan afgesproken. 'No Cure No Pay' is ook onzin, ze komen vooralsnog met een factuur om wat bij je af te troggelen!

    General: 1/5
  10. Sam

    Zeer onbeschoft

    Werkt 1 vrouw die de telefoon aanneemt en je uitscheldt en dreigt als je niet betaald. WANBETALER BETALEN moet je. Ze proberen te intimideren. Zeer slecht en onbetrouwbaar. Pas op een gewaarschuwd mens telt voor 2.

    General: 1/5
  11. SH pi

    Onprofessioneel incassobureau

    Nooit een factuur ontvangen en ineens krijg 2 facturen in mijn spam van dit bedrijf, 1e instantie ging ik ervan uit dat het ging om oplichting gezien de onprofessionele indeling van de mail zonder een bijlage waar de vordering over gaat. Dacht toen maar niet reageren waarop ik besloot wel te reageren en de dreigementen vanuit de mail aan te kaarten. Wordt ik ook nog een dag van te voren gebeld van ja we hebben de betaling nog niet binnen, aangegeven het bedrag te betalen en later viel het kwartje en dacht ik wacht eens even.. waar gaat dit over, waarop ik de mevrouw terugbelde een onbeschoft wijf en aan heb gegeven EERST een factuur van de tandarts te willen ontvangen sinds ik hen heb gesproken en zij aangeven dat het niet kan kloppen. Mevrouw gaf toen op haar beurt aan de bijlage te hebben en die naar mij te mailen. Vervolgens niks ontvangen in me mail dus besloot maar weer te mailen van hallo, heb de bijlage niet ontvangen. Volgende dag denk ik bel even op, krijg je nog zo’n onbeschofte rotzak aan de lijn, die mij bijwijze een leugenaar noemt gezien zij de facturen niet hebben en nu hebben opgevraagd. Waarop ik aangeef het wel raar te vinden dat het überhaupt is ingediend sinds het feit zij de factuur van uit de tandarts niet hebben ontvangen. Hoe komen zij dan überhaupt op om een vordering op te stellen? En daarbij nog eens te dreigen en doen. Beetje gek en krom. Vervolgens zegt die meneer ja je hebt aangegeven te betalen, ik zeg ja dat heb ik aangeven maar later viel het kwartje en dacht ik betaal helemaal niks zolang ik niet weet waar over dit gaat. Waarop hij met stemverheffing reageert; dat zeg ik toch net mevrouw, die hebben wij nu opgevraagd. Waarop ik met een stemverheffing weer aangeef NIKS TE BETALEN ZOLANG IK NIET WEET WAAROVER HET GAAT. Dhr geeft aan zodra zij de bijlage hebben het na mij toe te sturen, ik wacht het af. Kortom is dit de slechtste onbeschofte, onprofessionele incassobureau ooit, proberen mensen onderdruk te zetten zonder een bijlage te kunnen aanleveren, welke gek betaald nou iets zonder te weten waar het over gaat?!

    General: 1/5
  12. Kay

    Smerige oplichters, niet mee in zee gaan!

    Jaren geleden ooit eens met hen gewerkt en toen ik weer een incassoburo nodig had bleek ik daar al een account te hebben en dacht ik ik geef hen de opdracht. Gaan ze een WIK brief sturen terwijl ik duidelijk had aangegeven dat zelf al gedaan te hebben, dus ik bel ze op werd ik bijzonder onvriendelijk en onbeschoft te woord gestaan aan de telefoon, ik zou hem verkeerd hebben ingediend via de website?! Gezegd dat ik niet zo behandeld wens te worden en dat ze de opdracht maar moesten laten zitten en dat ik wel ergens anders heen ging. Sturen ze een mail dat ze na een fijn gesprek zojuist voor me aan de slag gaan. Uiteindelijk heeft mijn klant uit zichzelf betaald, hebben zij en geen opdracht en niets gedaan en toch kreeg ik een dikke factuur. Deze weigerde ik te betalen, met zei ok wat u wilt en 1,5 jaar later wordt je ineens voor de rechter gesleept voor een bedrag onder de 100 euro! Schandalig oplichters dit, mijn advies, blijf zo ver mogelijk uit hun buurt!!

    General: 1/5
  13. Henk

    Factuur snel geïncasseerd

    Onze openstaande factuur werd binnen 5 dagen geïncasseerd en uitgekeerd.

    General: 5/5
  14. Anton

    Let op de kosten bij het intrekken van een opdracht

    Onze incasso opdracht hebben wij binnen 2 dagen ingetrokken, helaas ontvingen wij hierna een fikse factuur. Lees dus goed de algemene voorwaarden voordat je besluit met Bill Incasso in zee te gaan.

    General: 2/5
  15. Dana

    Zeer slecht

    Zeer slecht bedrijf, werkt maar 1 telefoonniste mevrouw begint gelijk te dreigen en zet je neer als crimineel. Hebben niet het juiste email adres doen waar ze zelf zin in hebben, heb meerdere malen contact gehad maar willen niet je verhaal aanhoren. Mevrouw beweert dat ik niet betalen wil erg onvriendelijk.

    General: 1/5
  16. Piet Sprundels

    Prima service en resultaat

    Snel opgepakt en in no time geïncasseerd, geen omkijken naar gehad. Zou ze volgende keer weer inschakelen.

    General: 5/5
  17. Gilissen

    Prima incassobureau

    Met ons glaszettersbedrijf doen we al jaren lang samenwerken met Bill, bevalt prima. Onze openstaande facturen gaan direct door naar hun online systeem. Zij versturen nog een aanmaning en dan incasso. Bevalt uitstekend, halen veel en snel binnen.

    General: 5/5
  18. Smeerdink

    Goede ervaring

    Bill ingeschakeld voor openstaande factuur. Makkelijk via hun website in te dienen. Dezelfde dag opgepakt. Factuur was redelijk snel (volgens mij 10 dagen of zo) geïncasseerd. Geen kosten.<br /> <br /> volgens mij zijn veel recensies op deze site van mensen die moeten betalen 🙂

    General: 5/5
  19. N. Seefi

    Oplichters

    Heeft 2 briefjes gestuurd naar de tegenpartij en door problemen van de tegenpartij heb ik gevraagd om de zaak te stoppen. Mij zonder het te laten weten voor het gevolgens vanvroegtijdige stop zetten van de zaak, een rekening gestuurd van €1854. Ik had het uitgelegd aan de telefoon wat de probleem was. Helaas bij de rechtzaak weigerd hij alles wat ik hem had verteld. Terwijl ik hem om hulp had gevraagd. Stelletje oprichters!!!!!

    General: 1/5
  20. Jansen

    Agressief incassobureau

    Ik krijg van Bill een brief waarbij hij ons wettelijk in gebreke stelt vanwege facturen van zijn klant. Echter was deze factuur al betaalt maar Bill wenste wel nog even de incassokosten en rente te ontvangen. We ontvingen een brief die er alleen maar op gericht is om te intimideren want inderdaad al snel kwam er een volgende brief dat ze een civiele procedure gaan opstarten. Waarmee ze je proberen bang te maken. Erg agressief & onprofessioneel

    General: 1/5
  21. Jesse

    Shady bedrijf die voor loesie bedrijven consumenten bang maakt

    Heb bijna 2 jaar geleden een software licentie gekocht van een of ander bedrijf, echter na de aankoop kwam ik er achter dat deze software niet werkte voor onze toepassing en heb ik hier voor de rest nooit meer aandacht aan besteed. Nu blijkt dat er een jaarlijkse fee is wat ik niet wist en ik heb nooit de software licentie gecancelled. Een normaal bedrijf laat de software licentie verlopen als er niet betaald wordt maar dit shady bedrijf schakelt een ander shady incasso bureau in die "gratis" deze consumenten bang maakt om te betalen door te drijgen met juridische actie. Laat je niet gek maken mensen!

    General: 1/5
  22. Een zzpér

    Zeer slecht en klantonvriendelijk

    Als startende ondernemer na een half jaar Bill incasso ingeschakeld omdat een klant niet betaalde. Zij kregen de debiteur niet te pakken en hebben verschillende keren gebeld. Meer ook niet. Ik bleef er ook achteraan gaan en krijg uiteindelijk een klein deel gestort. Dit meteen aan dhr Bogers doorgeven (stom, stom blijkt achteraf) zodat hij weet dat er 80 euro minder geincasseerd hoefde te worden. Uiteindelijk hebben zij niks bereikt maar kreeg ik wel een factuur van 147,- voor de bewezen diensten. Natuurlijk heb ik gebeld, meerdere malen maar niet te bereiken. Mail gestuurd maar ze verwijzen naar de kleine lettertjes (die niemand helemaal leest). Ik heb besloten om net als mijn debiteur niet te betalen en vervolgens heb ik een rechtszaak aan mijn broek. Nooit met ze in zee gaan!

    General: 1/5
  23. mevr Besseling

    ervaring heel positief!

    Weer voor de 2 keer voor elkaar gekregen dat mijn factuur als nog betaald heb gekregen duidelijk en helder mbt communicatie!

    General: 5/5
  24. Mar

    sprakeloos

    Niemand vindt het fijn om te maken te krijgen met een incassobureau. Toch overkwam het mij, doordat ik nooit facturen ontvangen had van een bedrijf. (ook niet in mijn spam) Door Bill wordt je neergezet als een eersteklas crimineel met dreigementen. Zo jammer voor het bedrijf wat nog een betaling van mij moest ontvangen. Het haalt heel de naam van het bedrijf naar beneden. Overigens, na een telefoontje om opheldering van het bedrijf, kreeg ik nog het verwijt, waarom ik nooit gebeld had voor een factuur, omdat zij mij een dienst hadden bewezen. Hoe krom zit het in elkaar????

    General: 1/5
  25. mevr Besseling

    ervaring heel positief!

    Heel positief int snel het geld bij de debiteur ik raad iedereen aan om met Bill in zee te gaan duidelijk informatie Bill zou ik aanbevelen bij iedereen waar de factuur veel te laat aan wordt uitbetaald!

    General: 5/5
  26. Lat34966

    review Bill incasso

    Doe geen zaken met dit incasso bureau. Ze communiceren slecht en laat, volgen niet de juiste procedure en de bereikbaarheid is minimaal.

    General: 1/5
  27. Mijn Reviews

    Bill incasso is zeer onprofessioneel

    Bill incasso is een verschrikkelijk bedrijf. Doe NOOIT zaken met deze oplichters. No Cure No Pay zoals ze beweren klopt niet. Zonder maar iets gedaan te hebben komen ze geld bij jou halen. Dan wijzen ze naar de kleine letters en Algemene Voorwaarden die vaak aangepast worden. Betaal je nog steeds niet, dan volgt een gang naar de rechtbank. Bill incasso levert geen werk, maar wil wel maximaal geld zien van jou als klant. Telefonisch contact is er niet of nauwelijks. Op E-mail en berichten via hun eigen omgeving reageren ze bijna nooit. De grootste schurk van Nederland is op dit moment de heer Bogers van Bill incasso. Scheringa en Munsterman kunnen veel van hem leren. Dus, wat je ook doet, hoe mooi het ook klinkt; doe GEEN zaken met Bill incasso!!

    General: 1/5
  28. Jan met de Pet

    Waardeloos...

    Waardeloos… Ik heb Meer dan een jaar achter een debiteur aangelopen. was dat beu, dus geef het over aan Bilincasso. Ze sturen 1 aanmaning, brengen incasso kosten in rekening aan de debiteur. Die vervolgens belt met de melding "Ik betaal niet". En daarmee is het klaar volgens het incasso bureau?? Ik heb nu een debiteur die me geld schuldig is EN denkt dat het incasso bureau hem niks maken kan! Niet mee in zee gaan, heb je niks aan

    General: 1/5
  29. Peter

    Agressief en akelig bedrijf

    Wat een verschrikkelijk bedrijf is Bill Incasso. Wij raden iedereen met klem aan NIET in zee te gaan met dit bedrijf. Ten eerste weigert Bill Incasso om ook maar enige moeite te doen om verschuldigde bedragen op een constructieve wijze te innen. In de minne schikken komt in het woordenboek van Bill Incasso niet voor. Ten tweede is het niet mogelijk om met Bill Incasso in contact te komen. Zoals de receptioniste vertelt aan de telefoon: Bill Incasso is inhoudelijk voor niemand bereikbaar, tenzij de directeur, Ivo Bogers, expliciet toestemming geeft om de klanten te woord te staan. Wij hebben hier expliciet om gevraagd, maar de heer Bogers weigerde ons te spreken. Te bizar voor woorden! Onbegrijpelijk dat Bill Incasso op deze wijze met klanten omgaat. Gezien de overige reviews zijn wij absoluut niet de enige die de werkwijze en mentaliteit van Bill Incasso verafschuwen. Wát een ontzettend akelig bedrijf! Onze raad: blijf ver verwijderd van dit soort verwerpelijke praktijken!

    General: 1/5
  30. Richard

    Niet mee in zee gaan!!

    Wat een vreselijk onbeleefde medewerkers. Als je om informatie vraagt geven ze je die niet, manipuleren je en uiteindelijk kom je voor onverwachte kosten te staan. Mijn advies is dan ook zeker: ga niet met dit manipulatieve bedrijf in zee. Spijt als haren op mijn hoofd.

    General: 1/5
  31. ria

    Belachelijk incasso bureau die alle rechtsregels aan zijn laars lapt

    Ik krijg van Bill een brief waarbij hij ons wettelijk in gebreke stelt vanwege facturen van zijn klant die nog geen 2-3 weken oud zijn. Weten die sufferds daar niet dat er zoiets bestaat als een wettelijke betaaltermijn van max. 4 weken?? Een brief die er alleen maar op gericht is om te intimideren want inderdaad al snel kwam er een volgende brief dat ze een civiele procedure gaan opstarten. Wat een mafkezen proberen iedereen bang te maken. Volkomen onprofessioneel. Maar ja die klant blijkt ook al niet goed bij zijn hoofd te zijn om na 2 weken een incasso bureau in te schakelen. Wie doet nou zoiets?

    General: 3/5
  32. Glenn

    Slechte service tegenover hun eigen klanten

    Opdracht gegeven aan Billincasso. Helaas hebben ze geen geld weten te krijgen van onze debiteur. We zijn er zelf achteraan gegaan en uiteindelijk hebben we ons geld gekregen. Een jaar later komt Billincasso alsnog met een rekening die wij aan hun moeten betalen. Erg onprofessioneel en bovendien zouden ze in dit geval coulanter kunnen zijn. (bijvoorbeeld beiden 50%, maar dat wilden ze niet) Als ze ook zo agressief over waren tegen onze debiteur dan hadden ze misschien wel geld gekregen. Maar tegen hun eigen klanten zijn ze nog erger dan tegen de debiteuren. We doen hier in ieder geval geen zaken meer mee.

    General: 2/5
  33. G. Instal.

    Hun incassobureau inschakelen bleek effectief.

    Wij moesten een incassobureau inschakelen omdat een factuur niet werd betaald. Dit was de eerste keer in 5 jaar tijd dat we een incassobureau nodig hadden. Aangezien Bill op basis van no cure no pay werkt en we daar ook geen abonnement hoefde af te sluiten, hebben we besloten Bill incasso in te schakelen. Het indienen van de openstaande factuur ging gemakkelijk en snel. Het dossier werd direct opgepakt en onze klant betaalde na enkele brieven en telefoontjes.

    General: 5/5
  34. Marjolein

    tevreden

    Nu meermaals incasso via Bill laten verlopen. Tot nu toe altijd met goede uitkomst. Zelfs als we dachten dat het niet meer voldaan zou worden werd het toch nog betaald. Erg tevreden dat het op no cure no pay basis is.

    General: 5/5
  35. Ik

    Zeer zeer slecht

    Ik heb een brief ontvangen van Bill in opdracht van iemand. Nu wil die iemand geld van me wat ik nog schuldig zou zijn. Het begon aan al dat ze een verkeerd huis nummer hadden opgeschreven diegene die de vordering heeft gedaan zegt dat ze in een andere plaats woont terwijl ik zeker weet dat ze daar niet woont. Dossier nummer lijkt op 06 nummer. Geen handtekening van Bill onder aan de brief. Echt een vage brief. Een vriend van mij belde Bill dat ik het geld al bij hun in de bus had gegooid en dat ze er alles aan zullen doen om mij te sarren. Die iemand sloopt thuis bij mij de boel als ik weg ben het zijn gewoon ratten. En Bill zegt dat er een opstaand factuur is maar waar is dat factuur? Nee die is er niet. Hoezo factuur. Mijn vriend werd erg onvriendelijk te woord gestaan en na weer terug proberen te bellen neemt Bill niet meer op. Iedereen kan zo een vordering innen terwijl Bill niet eens de echte papieren in handen heeft. Echt ongelofelijk dit stelletje prutsers zijn het.

    General: 2/5
  36. Bill Klant

    Bill ervaringen

    Ik ben nu enkele jaren klant van Bill. Hieronder mijn ervaring. Bill gebruikt een leuk en makkelijk control panel waar je als klant eenvoudig dossiers kan aanmelden. Ze werken op basis van no cure no pay. Wel wordt er dossier kosten berekent wanneer de klant rechtstreeks de opdrachtgever betaald. Zoals we weten kan iedereen een incasso bureau starten en het gaat ook goed zolang de dossiers betaald worden maar op het moment dan de klant de factuur gaat betwisten dan kiest Bill 90pct in het voordeel van de klant door gebrek aan kennis van de wetten zoals kopen op afstand en de wet van dam. Verder eist Bill nog steeds dat er gewerkt wordt met getekende papieren overeenkomsten terwijl een email of de bestel nu button even rechtsgeldig is. Kortom geen aanbeveling voor bedrijven die handelen via andere kanalen dan de ouderwetse papieren handel.

    General: 2/5
  37. Teleurgestel

    Wat is dit!!!

    Ik heb ze tig keer gebeld, krijg niet eens contact. Telefoon gaat honderd keer over en dan wordt de verbinding van zelf verbroken. Wat een goede zaak. Echt bagger dit.

    General: 2/5
  38. Nezahat

    Doe geen zaken met Havik Incasso B.V. Delft! Dit bureau incasseert je vorderingen, maar betaalt vervolgens niet uit! OPLICHTERS!!

  39. Marianne

    KLANT BILL

    Heb een aantal keren bill ingeschakelt en de meeste debiteuren van mij hebben hierdoor mij uiteindelijk wel betaald. Bill zou ik aanbevelen bij mijn mede zakelijke partners

    General: 3/5

Plaats een review

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Your rating:*

General:

Rating

2.1 Inadequate!